Gjest ViViola Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 De bor i England, og om du leser innlegget fra Liza i London, vil du se at problemet ikke bare gjelder denne familien. Ellers er jeg helt enig med deg! OK, jeg leste ikke hele tråden. Ille! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Det mener jeg òg, konstruktiv kritikk og hjelp må da være bedre enn trusler...! Jeg ser jo også at hele familien sliter med overvekt, men derfor vil det jo gagne alle om de fikk hjelp Men om mora virkelig har uttalt at "vi spiser bare sunn og hjemmelagd" mat så sier jo det alt om hva hun virkelig kan om kosthold og ernæring da... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 Men om mora virkelig har uttalt at "vi spiser bare sunn og hjemmelagd" mat så sier jo det alt om hva hun virkelig kan om kosthold og ernæring da... Om du leser svaret fra Liza i London, så vil du forstå at det er ikke så lett frem i England! Uansett, så burde ressursene bli rettet mot hjelp til familien, istedet for å begynne med å splitte den. Hvorfor ikke gi tre måneders aktiv hjelp til foreldrenes matvaner, som til syvende og sist vil hjelpe _hele_ familien? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Ja, og hva vil det gjøre med barna om de blir tvangsflyttet fra foreldrene? Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien.... Først se når mor lager mat og eventuelt råde/vise henne andre måter å lage mat på? Det vil jo kunne gagne hele familien. Uff, jeg blir så lei meg. ''Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien...'' De har helt sikkert forsøkt alle andre muligheter først. Når foreldrene ikke kan eller vil forandre livsstil, så må det drastiske tiltak til. Man kan jo også se det sånn at foreldrene er heldige som får en mulighet til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Om du leser svaret fra Liza i London, så vil du forstå at det er ikke så lett frem i England! Uansett, så burde ressursene bli rettet mot hjelp til familien, istedet for å begynne med å splitte den. Hvorfor ikke gi tre måneders aktiv hjelp til foreldrenes matvaner, som til syvende og sist vil hjelpe _hele_ familien? Jeg er helt enig med deg altså! ) Og jeg har lest svaret til Liza og mener å huske at en venninne en gang fortalte det samme. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 ''Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien...'' De har helt sikkert forsøkt alle andre muligheter først. Når foreldrene ikke kan eller vil forandre livsstil, så må det drastiske tiltak til. Man kan jo også se det sånn at foreldrene er heldige som får en mulighet til. Om de har forsøkt alt, så skjønner jeg jo at de vil ta barna. Jeg synes det er tragisk med overvektige barn, men man bør ikke påføre dem mer smerte, synes jeg..... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 Jeg er helt enig med deg altså! ) Og jeg har lest svaret til Liza og mener å huske at en venninne en gang fortalte det samme. Jeg vil jo disse barna alt godt, men avogtil ser vi oss blinde på en ting, og glemmer psyken til de små.... Synes det meste må være prøvd, for barnas skyld ikke for foreldrenes, før man tar unger ut av hjemmet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.