Gå til innhold

Slank barna - ellers....

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

De bor i England, og om du leser innlegget fra Liza i London, vil du se at problemet ikke bare gjelder denne familien.

Ellers er jeg helt enig med deg!

OK, jeg leste ikke hele tråden.

Ille!

Skrevet

Det mener jeg òg, konstruktiv kritikk og hjelp må da være bedre enn trusler...!

Jeg ser jo også at hele familien sliter med overvekt, men derfor vil det jo gagne alle om de fikk hjelp ;)

Men om mora virkelig har uttalt at "vi spiser bare sunn og hjemmelagd" mat så sier jo det alt om hva hun virkelig kan om kosthold og ernæring da...

hidi, the scorpion
Skrevet

Men om mora virkelig har uttalt at "vi spiser bare sunn og hjemmelagd" mat så sier jo det alt om hva hun virkelig kan om kosthold og ernæring da...

Om du leser svaret fra Liza i London, så vil du forstå at det er ikke så lett frem i England!

Uansett, så burde ressursene bli rettet mot hjelp til familien, istedet for å begynne med å splitte den. Hvorfor ikke gi tre måneders aktiv hjelp til foreldrenes matvaner, som til syvende og sist vil hjelpe _hele_ familien?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, og hva vil det gjøre med barna om de blir tvangsflyttet fra foreldrene?

Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien.... Først se når mor lager mat og eventuelt råde/vise henne andre måter å lage mat på? Det vil jo kunne gagne hele familien.

Uff, jeg blir så lei meg.

''Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien...''

De har helt sikkert forsøkt alle andre muligheter først. Når foreldrene ikke kan eller vil forandre livsstil, så må det drastiske tiltak til.

Man kan jo også se det sånn at foreldrene er heldige som får en mulighet til.

Skrevet

Om du leser svaret fra Liza i London, så vil du forstå at det er ikke så lett frem i England!

Uansett, så burde ressursene bli rettet mot hjelp til familien, istedet for å begynne med å splitte den. Hvorfor ikke gi tre måneders aktiv hjelp til foreldrenes matvaner, som til syvende og sist vil hjelpe _hele_ familien?

Jeg er helt enig med deg altså! :o) Og jeg har lest svaret til Liza og mener å huske at en venninne en gang fortalte det samme.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hvorfor ikke heller gå inn med ressurser i familien...''

De har helt sikkert forsøkt alle andre muligheter først. Når foreldrene ikke kan eller vil forandre livsstil, så må det drastiske tiltak til.

Man kan jo også se det sånn at foreldrene er heldige som får en mulighet til.

Om de har forsøkt alt, så skjønner jeg jo at de vil ta barna. Jeg synes det er tragisk med overvektige barn, men man bør ikke påføre dem mer smerte, synes jeg.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er helt enig med deg altså! :o) Og jeg har lest svaret til Liza og mener å huske at en venninne en gang fortalte det samme.

Jeg vil jo disse barna alt godt, men avogtil ser vi oss blinde på en ting, og glemmer psyken til de små....

Synes det meste må være prøvd, for barnas skyld ikke for foreldrenes, før man tar unger ut av hjemmet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...