Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags klemme-kultur har dere?

Syns ikke å huske at det noen gang har vært vanlig for meg å klemme, men noen sier at jeg burde lære å klemme folk/venner.

Innbilder meg at klemme-kulturene rundt om er litt forskjellige.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

7

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• Lillemus

2

Gjest Her i heimen
Skrevet

Jeg klemmer nære venner og familiemedlemmer jeg ikke har sett på lenge. Og så klemmer jeg mann og barn titt og ofte.

Gjest mandolina
Skrevet

Klemmer masse.

Klemmer venninner, mennene til venninner barna til venner, mine egne barn, barnebarn, svigerbarn, søstre og bror med ektefeller, tanter og onkler, kusiner fettere, nevøer, nieser, far og mor og mannen min ikke minst.

Klemmer alle venner og kjente med andre ord.

Hilsen

Skrevet

Noen venner klemmer jeg hver gang vi sees, andre litt mer perifere venner klemmer jeg bare hvis det er en anledning som tilsier det f.eks. bursdag e.l.

Skrevet

Klemmer masse.

Klemmer venninner, mennene til venninner barna til venner, mine egne barn, barnebarn, svigerbarn, søstre og bror med ektefeller, tanter og onkler, kusiner fettere, nevøer, nieser, far og mor og mannen min ikke minst.

Hilsen

''mennene til venninner''

Like etter at en eks-kollega hadde giftet seg møtte jeg ektemannen hennes i byen og ga ham en klem og gratulerte. Jeg fortalte henne etterpå at jeg hadde klemt mannen hennes hvorpå hun lyste opp og utbrøt:"Ja, er han ikke god å klemme på!" :o)

Gjest klemmer her og klemmer der
Skrevet

Jeg kommer fra en ikke-så-mye-klemming-familie/slekt. Og jeg merker at jeg tenker over det når jeg klemmer noen. Jeg klemmer de som tar initiativet til å klemme meg, som venner og bekjente, men tar sjelden initiativet selv. Klemmer svigerfamilie og familie, og tantebarn hvis de vil, ellers er det ikke så mye klemming.

Men jeg føler at vi i vår familie (fra da jeg var liten) har hatt en ganske "steril" kultur, der man ikke klermmer så mye og snakker om at man er glad i hverandre og sånt, og jeg prøver å "bedre" på dette, for jeg syns det er litt synd at man ikke klarer å vise sånne ting til hverandre :-)

Skrevet

Jeg klemmer og kysser ofte og gjerne mine aller nærmeste, men jeg er resevert i forhold til klemming sånn ellers. Jeg kan klemme venninner hvis jeg må, men jeg vil helst slippe. Jeg er visst litt rar sånn.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg vokste opp med lite klemming, så jeg bestemte meg tidlig for at barna mine skal få plenty av det. Jeg tar ikke så ofte initiativ til klemming overfor folk jeg ikke står nær, men jeg liker å klemme de jeg er glad i.

Barna mine later til å ha et helt flott forhold til det å gi og å ta i mot klemmer :o) Vi klemmer hverandre hver dag.

Det som er ekstra kjekt, det er at foreldrene mine også er blitt klemmere på sine eldre dager. Jeg tror det gjorde noe med dem da små, lubne armer strakk seg mot dem for å hente litt kos :o)

Skrevet

Klemmer masse.

Hilsen

Jeg også klemmer masse.

Skrevet

Jeg vokste opp med lite klemming, så jeg bestemte meg tidlig for at barna mine skal få plenty av det. Jeg tar ikke så ofte initiativ til klemming overfor folk jeg ikke står nær, men jeg liker å klemme de jeg er glad i.

Barna mine later til å ha et helt flott forhold til det å gi og å ta i mot klemmer :o) Vi klemmer hverandre hver dag.

Det som er ekstra kjekt, det er at foreldrene mine også er blitt klemmere på sine eldre dager. Jeg tror det gjorde noe med dem da små, lubne armer strakk seg mot dem for å hente litt kos :o)

Apropos den 'eldre garde' som blir mer klemmete:

Jeg husker godt første gangen jeg klemte min kommende svigermor. Hun stivnet til først - hun er skikkelig homofob så kanskje hun trodde sønnen hadde funnet seg ei lesbe? ;-)

Men nå står hun nesten og tripper og venter på klemmen når vi møtes, - artig å se at hun setter slik pris på det:-)

Også svigerfar er blitt klemmete, og mannen min har ikke unngått å legge merke til hvor mye mer klemmer sønnesønnen får enn det sønnen fikk som barn;-)

Skrevet

Jeg klemmer og kysser ofte og gjerne mine aller nærmeste, men jeg er resevert i forhold til klemming sånn ellers. Jeg kan klemme venninner hvis jeg må, men jeg vil helst slippe. Jeg er visst litt rar sånn.

Synes ikke det, jeg.

AneM1365380603
Skrevet

Apropos den 'eldre garde' som blir mer klemmete:

Jeg husker godt første gangen jeg klemte min kommende svigermor. Hun stivnet til først - hun er skikkelig homofob så kanskje hun trodde sønnen hadde funnet seg ei lesbe? ;-)

Men nå står hun nesten og tripper og venter på klemmen når vi møtes, - artig å se at hun setter slik pris på det:-)

Også svigerfar er blitt klemmete, og mannen min har ikke unngått å legge merke til hvor mye mer klemmer sønnesønnen får enn det sønnen fikk som barn;-)

Kan det være det at de er vokst opp med mindre kroppskontakt, så når de venner seg til det kjenner de at det faktisk er godt?

Min eks-svigermor er et utrolig varmt og godt menneske, men der var det ikke mange klemmer å få. Hver nyttårsaften strakk hun hånden stivt ut og ønsket godt nytt år. Hele armen var så stiv at jeg aldri ville klart å komme så nært at en klem var naturlig.

Jeg er glad jeg vokste opp med klemmete venner, for det er de som har gjort det mer naturlig for meg :)

Skrevet

Jeg klemmer de fleste, men jeg har den fordelen at folk må bøye seg ned og gjør de ikke det så betyr det at de ikke er vant til klemming og det er helt greit :o)

Skrevet

Kan det være det at de er vokst opp med mindre kroppskontakt, så når de venner seg til det kjenner de at det faktisk er godt?

Min eks-svigermor er et utrolig varmt og godt menneske, men der var det ikke mange klemmer å få. Hver nyttårsaften strakk hun hånden stivt ut og ønsket godt nytt år. Hele armen var så stiv at jeg aldri ville klart å komme så nært at en klem var naturlig.

Jeg er glad jeg vokste opp med klemmete venner, for det er de som har gjort det mer naturlig for meg :)

''Kan det være det at de er vokst opp med mindre kroppskontakt, så når de venner seg til det kjenner de at det faktisk er godt? ''

Ja, det tror jeg.

''Hele armen var så stiv at jeg aldri ville klart å komme så nært at en klem var naturlig.''

*S* Dette minner meg om noe jeg leste eller hørte en gang om kjendiser som vil unngå klemming med kreti og pleti og derfor bruker en spesiell teknikk når de rekker fram hånden for hilsing;-)

Skrevet

Synes ikke det, jeg.

Godt å høre, men jeg har inntrykk av at de fleste synes klemmevegrere er litt rare. Folk klemmer i det hele tatt veldig mye nå for tida, synes jeg.

Skrevet

Godt å høre, men jeg har inntrykk av at de fleste synes klemmevegrere er litt rare. Folk klemmer i det hele tatt veldig mye nå for tida, synes jeg.

Jeg får også inntrykk av at folk klemmer mer nå enn før, men at det kanskje kan bli påtatt.

Skrevet

Klemmer masse.

Hilsen

Hvorfor gjør du det, egentlig?

Gjest klemmer ikke så ofte
Skrevet

Jeg er ingen klemmer.

Gjest prust
Skrevet

Jeg får også inntrykk av at folk klemmer mer nå enn før, men at det kanskje kan bli påtatt.

Jeg synes det ser så utrolig tåpelig ut på sånne talk-show på tv, der gjesten kommer, og klemmer programlederen. Veldig unaturlig, synes jeg!

Skrevet

Jeg klemmer familien min og faktisk noen perifere venner. Bestevennene mine klemmer jeg aldri, for de vet at jeg ikke føler det naturlig. Og det gjør ikke de heller, for så vidt, så da er det jo greit ;)

Perifere venner er tydeligvis mer vant med denne klemme-kulturen, så da godtar jeg det. Men jeg nyter det ikke.

Samboeren min og sønnen min kan jeg klemme på lenge, lenge :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...