Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Her klemmer vi ofte,men det er bare familie.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

7

• morsan

6

• AneM1365380603

6

• Lillemus

2

Gjest mandolina
Skrevet

Hvorfor gjør du det, egentlig?

Fordi jeg er glad for å se de. Ikke så lett å si til venner at en er glad i dem, lettere å gi en klem.

Hilsen

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg gir og mottar gjerne klemmer - fra omtrent alle! :-)

He-he, det var vel litt voldsomt, men jo, jeg har blitt en klemmer selv om jeg vokste opp i fullstendig nærkontakt-tørke. Men jeg tror jeg senser om noen ikke vil ha klem, jeg kaster meg ikke over folk helt uten videre. Håper jeg, da. :-)

Kan ikke huske at vi barna klemte på hverandre heller, altså venner, men jeg ser at mine små og deres venner klemmer på hverandre titt og ofte. Og det er så flott!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg synes det ser så utrolig tåpelig ut på sånne talk-show på tv, der gjesten kommer, og klemmer programlederen. Veldig unaturlig, synes jeg!

Har tenkt litt på det samme, særlig på Senkveld med Thomas og Harald er det mye klemming. Men hvis man følger med, så klemmer de fleste på Harald, mens de færreste klemmer på Thomas.

Lurer på om ikke det er enten fordi Harald oppleves som veldig "ufarlig"; man får nesten en slags moderlig følelse for han - eller fordi Harald kjenner disse menneskene fra før.

Ingen av de gutta klemmer på mer celebre gjester, da, så jeg tror vel egentlig at Harald kjenner folk i Norge bedre enn Thomas.

Ellers kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til påtvungen klemming i studio? Hm...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Tja, jeg kan klemme, men ofte blir jeg veldig satt ut av klemming. Jeg er fryktelig anspent hele tiden, det vet jeg om og jobber med saken, men da kan jeg bli ekstra stiv om jeg får klemmer i hytt og i pine.

Guttungen klemmer meg støtt og stadig, og det liker jeg :o) Sambo klemmer jo også, men ikke så mye.

Noen gode gamle venner kan jeg godt klemme, og like det, men jeg har nok en stor sperre for og klemme andre. Jeg er litt flinkere til og ta i mot enn å gi.

Skrevet

Jeg synes det ser så utrolig tåpelig ut på sånne talk-show på tv, der gjesten kommer, og klemmer programlederen. Veldig unaturlig, synes jeg!

Det har jeg tenkt på mange ganger også, selv om jeg gjerne klemmer på mine venner og familiemedlemmer.

Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt.

Jeg er en klemmer. Synes det er godt å gi, og godt å få klemmer.

Skrevet

Kan det være det at de er vokst opp med mindre kroppskontakt, så når de venner seg til det kjenner de at det faktisk er godt?

Min eks-svigermor er et utrolig varmt og godt menneske, men der var det ikke mange klemmer å få. Hver nyttårsaften strakk hun hånden stivt ut og ønsket godt nytt år. Hele armen var så stiv at jeg aldri ville klart å komme så nært at en klem var naturlig.

Jeg er glad jeg vokste opp med klemmete venner, for det er de som har gjort det mer naturlig for meg :)

Men det er ikke sikkert man synes det er godt om man blir aldri så vant til å klemme!

Jeg synes det er en uting med denne klemmingen som har erstattet både håndhilsing og verbal hilsing. For meg blir det påtatt og ukomfortabelt. Jeg klemmer gjerne tantebarna mine, men skulle ønske jeg slapp å klemme gamle tanter og onkler m.fl. Mine ekssvigerforeldre var også klemmere.

Samboeren kan jeg nusse og klemme og snuse på og beføle hele tida, men det blir noe ganske annet. Vi tar veldig mye på hverandre.

Andre kjekke menn liker jeg også å ta på, og når jeg først klemmer dem, liker jeg å gjøre det med hele kroppen.

Skrevet

I barndommen var det ikke allverdens med klemmer, men mann og barn får masse. Alle får/gir klemmer hver dag. Min eldste på snart 17 er vel den som klemmer meg mest. Noen av vennene mine liker å gi/få klem og det er bare koselig. Jeg klemmer alle før de drar ut av døren på morraen og som godnatt på kvelden :)

AneM1365380603
Skrevet

Men det er ikke sikkert man synes det er godt om man blir aldri så vant til å klemme!

Jeg synes det er en uting med denne klemmingen som har erstattet både håndhilsing og verbal hilsing. For meg blir det påtatt og ukomfortabelt. Jeg klemmer gjerne tantebarna mine, men skulle ønske jeg slapp å klemme gamle tanter og onkler m.fl. Mine ekssvigerforeldre var også klemmere.

Samboeren kan jeg nusse og klemme og snuse på og beføle hele tida, men det blir noe ganske annet. Vi tar veldig mye på hverandre.

Andre kjekke menn liker jeg også å ta på, og når jeg først klemmer dem, liker jeg å gjøre det med hele kroppen.

''Men det er ikke sikkert man synes det er godt om man blir aldri så vant til å klemme!''

Enig med deg der! Jeg tar ikke ofte initiativ til klemming av andre enn mine nærmeste, men når jeg gjør det er det rett fra hjertet.

AneM1365380603
Skrevet

I barndommen var det ikke allverdens med klemmer, men mann og barn får masse. Alle får/gir klemmer hver dag. Min eldste på snart 17 er vel den som klemmer meg mest. Noen av vennene mine liker å gi/få klem og det er bare koselig. Jeg klemmer alle før de drar ut av døren på morraen og som godnatt på kvelden :)

''Min eldste på snart 17 er vel den som klemmer meg mest.''

Det er jo så koselig når de store kommer med klem :) Datteren min på 12,5 år har begynt å bli veldig klemmete. Hun kommer ofte bort og knuseklemmer og sier hun er glad i meg :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg klemmer gjerne mine venner, men synes fort det kan virke *eh* beklemmende med all klemmingen mellom mer eller mindre ukjente. Synes faktisk det er vel så hyggelig og personlig med et godt håndtrykk og se hverandre i øynene i slike situasjoner.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg har alltid vært en klemmer. Sluttet aldri å gi mamma og pappa godnattklem (Gjør det fortsatt når vi er sammen) Jeg har alltid hatt lett for å klemme, og jeg vat at mange har satt pris på mine klemmer, Men klemmer ikke hvem som helst.. Det må være noen jeg kjenner godt og jeg er glad i.

Jeg syns denne klemmingen i TV show er litt overdreven. (Feks i senkveld med Tomas og Harald) Passer seg bedre med et skikkelig håndtrykk i slike situasjoner.

Skrevet

Det er jo så koselig når de store kommer med klem :) Datteren min på 12,5 år har begynt å bli veldig klemmete. Hun kommer ofte bort og knuseklemmer og sier hun er glad i meg :o)

''Hun kommer ofte bort og knuseklemmer og sier hun er glad i meg :o)''

Der er du inne på en annen "motetrend": Folk har begynt å ta etter amerikanernes "love you" og slenger ofte på et "glad i deg" når de sier ha det eller lignende. For ikke å snakke om på SMS.

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å venne meg til dette, og verken sier det eller skriver det selv. Samboeren flirte godt en gang en av hans voksne sønner sa at han var glad i ham, og mente han måtte ha vært litt på en snurr. For ham faller det lettere å koseprate med datter enn med sønner, og det kan jeg faktisk forstå. Den tradisjonelle nærkontakten mellom menn er jo å klaske hverandre på ryggen.

AneM1365380603
Skrevet

''Hun kommer ofte bort og knuseklemmer og sier hun er glad i meg :o)''

Der er du inne på en annen "motetrend": Folk har begynt å ta etter amerikanernes "love you" og slenger ofte på et "glad i deg" når de sier ha det eller lignende. For ikke å snakke om på SMS.

Jeg må innrømme at jeg ikke klarer å venne meg til dette, og verken sier det eller skriver det selv. Samboeren flirte godt en gang en av hans voksne sønner sa at han var glad i ham, og mente han måtte ha vært litt på en snurr. For ham faller det lettere å koseprate med datter enn med sønner, og det kan jeg faktisk forstå. Den tradisjonelle nærkontakten mellom menn er jo å klaske hverandre på ryggen.

''Der er du inne på en annen "motetrend": Folk har begynt å ta etter amerikanernes "love you" og slenger ofte på et "glad i deg" når de sier ha det eller lignende. For ikke å snakke om på SMS.''

Datteren min er så lykkelig for tiden, så hennes klemming kommer rett fra hjertet :) Men jeg forstår godt hva du mener!

Slike "Glad i deg"-sms, disse masseproduserte greiene får jeg stadig vekk. Jeg forstår ikke at folk orker å sende det til meg, for de får jo aldri respons.

'' Samboeren flirte godt en gang en av hans voksne sønner sa at han var glad i ham, og mente han måtte ha vært litt på en snurr.''

Kanskje han virkelig mente det da :) Men jeg må jo si jeg hadde stusset litt om f eks min far hadde brukt disse ordene. Han har andre måter å vise omsorg/kjærlighet på.

'' Den tradisjonelle nærkontakten mellom menn er jo å klaske hverandre på ryggen.''

;)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg klemmer mye, og blir klemt pà, sànn er det à leve i Spania, det er klemming og nussing (uti i luften) hele tiden...:-) Men jeg blir kanskje aldri vant til dette helt, og det hender jeg rekker ut handa for à hilse pà folk. Da fàr jeg beskjed om à gi en to-sidig klem isteden... Jeg liker det ikke!

Jeg klemmer venner og familie nàr vi treffes igjen, og likedan nàr vi skilles.

Jenta mi pà 8, elsker à fà kos og klemmer, pà màrran, nàr hun gàr inn til skolen, nàr jeg henter henne, og nàr vi sier god natt. Ellers blir det en del klemming ogsà :-)

Skrevet

De er hærlige når de klemmer. Fikk en så fin tegning av \jenta mi i dag. Et stort hjerte med mange små hjerter som "hang" i strek fra det store hjertet. På baksiden stod det: du er den aller beste mammaen i hele verden hilsen datra di. Blir helt rørt bare ved å skrive det jeg :) *sukk*

AneM1365380603
Skrevet

De er hærlige når de klemmer. Fikk en så fin tegning av \jenta mi i dag. Et stort hjerte med mange små hjerter som "hang" i strek fra det store hjertet. På baksiden stod det: du er den aller beste mammaen i hele verden hilsen datra di. Blir helt rørt bare ved å skrive det jeg :) *sukk*

Kjempekoselig :o)

Skrevet

Jeg klemmer gjerne mine venner, men synes fort det kan virke *eh* beklemmende med all klemmingen mellom mer eller mindre ukjente. Synes faktisk det er vel så hyggelig og personlig med et godt håndtrykk og se hverandre i øynene i slike situasjoner.

Jeg er på linje med deg, og ble nesten litt beklemt av hele denne tråden;-) men det var interessant å høre om de forskjelliges forhold til klemming.

Ser at det fins forskjellige typer klemming, og fant ut at jeg mente i utgangspunktet sånne hilse-klemmer. At foreldre klemmer barna sine og omvendt er jo bare hyggelig, syns jeg, men all denne hilse-klemmingen i det offentlige rom syns jeg blir litt påtatt - for meg.

Kanskje det har utviklet seg en klemme-kultur fra andre land.

Syns også håndtrykk er bra når det er første gangen man møter noen.

Gjest mora2
Skrevet

Min familie klemmer mye :0)

Kjempe koslig!

Når Snaxy kom inn i familien, var han ikke vant med all denne klemmingen, men nå er han sannelig blitt en "klemmer" han også :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...