Gå til innhold

Konfirmant.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har konfirmat i mai,og lurer på hvor mye penger det er vanlig at konfirmanten får av foreldrene.

Noen som har peiling?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror det der varierer veldig fra foreldre til foreldre. Vi skal kjøpe bunad til døtrene våre. Jeg tror ikke sønnen kommer til å få penger tilsvarende verdien av en bunad, men kanskje 10 tusen. Jeg har ikke tenkt så mye på det enda.

Jeg har hørt om foreldre som gir 2500 og 5000, også langt over det dobbelte. Lommeboka må nok være med på den avgjørelsen.

Gjest Sannatil
Skrevet

Min sønn fikk av meg selskapet og et skikkelig sovepose. Av faren sin fikk han 1000 kr. Tilsammen så fikk han rundt 5000 kr.

Man gir rett og slett etter lommeboka.

Skrevet

De to eldste fikk selskapet (hadde det i selskapslokale), klærne og gave til 1500kr. Attpåklatten ønsket seg så bunad og fikk det og selskapet. Ble litt forskjell så de to eldste har fått noen tusen i ettertid for å spare videre til bunad noe datteren gjør, sønnen kjøpte seg pen dress m/tilbehør så greit nok.

Gjest D*lilith
Skrevet

Takk for svar dere : )

Ti tusen blir for mye for oss,får se hva det blir til,som dere sier "Det er jo lommeboka som bestemmer"

Skrevet

Da jeg var i konfirmasjon i fjor, fikk konfirmanten en dyr bærbar PC av foreldrene. Dette er foreldre som nok tjener litt mindre enn gjennomsnittspersonen.

Min datter fikk nok "bare" bunad av meg til konfirmasjonen, og jeg fikk også bare klær av mine foreldre til konfirmasjon.

Skrevet

Ingen av mine 3 konfirmanter har fått penger av meg. En upersonlig gave å gi til sine egne barn, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...