Gå til innhold

Amway - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Ble presentert for firmaet Amway for litt siden, og ikke minst deres "fantastiske produkter" som både skal være superenkle å bruke, og ikke minst vanvittig miljøvennlige.

Siden jeg er mer eller mindre allergisk overfor alt som er så "supervanvittigfantastisk" og "bedre-enn-alt-man-kan-kjøpe-i-butikken-og-veldig-billig-bare-man-blir-medlem", så har jeg ikke kastet meg på moroa. Presset utenfra er imidlertid stort, og jeg har gått med på å prøve noen av produktene. Og jeg er jo ikke veldig imponert, da, men det har kanskje noe med at jeg normalt ikke bruker vaskemidler omtrent andre steder enn i do? Og - fordi jeg i utgangspunktet er skeptisk, kanskje...

Noen her som har vært borti/bruker produktene fra Amway? Erfaringer?

Gjest dropper nicket nå...
Skrevet

Jeg synes at noen av produktene er helt fine (de jeg har prøvd, ikke prøvd så mange), jeg tviler ikke på kvaliteten.

Det jeg har imot Amway er deres "pyramide"-aktige organisasjon,- og aller mest deres verving og hjernevasking av dem som involverer seg og prøver å bli selger.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg synes at noen av produktene er helt fine (de jeg har prøvd, ikke prøvd så mange), jeg tviler ikke på kvaliteten.

Det jeg har imot Amway er deres "pyramide"-aktige organisasjon,- og aller mest deres verving og hjernevasking av dem som involverer seg og prøver å bli selger.

Jeg har prøvd endel ting, men jeg synes overflatene blir veldig "glatte", føler ikke at jeg får f.eks. speil og benk og komfyrtopp "rent". Men-men, jeg må vel ikke gi opp enda. Skjønt, jeg forstår ikke helt hvorfor dette såpeproduktet er mer miljøvennlig enn vann, da...

Pyramidesystemet er også en ting jeg synes er utelukkende negativt...

Skrevet

Har lest mye om Amway på nettet, der det kommer fram at produktene slett ikke er så billige og økologisk vennlige som det påstås.

Du finner mye kritisk info her:

http://www.amquix.info/amway.html

Kjenner noen amway-distributører, og det skremmer meg at mange er nesten fanatiske ang. hvor bra varene er, uten at det kan legges fram _uavhengige_ rapporter på dette. Dessuten leste jeg litt i en bok som en distributør leste i - en bok som var svært ideologisk ang hvorfor selge amwayprodukter.

Når ideologi blandes med å selge vaskepulver, får jeg et problem.

Produktene er sikkert OK - men de er dyre.

Gjest ViViola
Skrevet

Har lest mye om Amway på nettet, der det kommer fram at produktene slett ikke er så billige og økologisk vennlige som det påstås.

Kjenner noen amway-distributører, og det skremmer meg at mange er nesten fanatiske ang. hvor bra varene er, uten at det kan legges fram _uavhengige_ rapporter på dette. Dessuten leste jeg litt i en bok som en distributør leste i - en bok som var svært ideologisk ang hvorfor selge amwayprodukter.

Godt å høre at det ikke er bare meg! Jeg blir også litt svett av å høre hvor fantastisk dette vaskepulveret er, og hvor helsefarlig/miljøfarlig det jeg nå bruker er.

Jeg prøvde å stille noen spørsmål til selgeren, men det falt ikke i god jord... Jeg lurte f.eks. på hvorfor ikke myndighetene i landet her forbyr alt annet enn Amway, jeg da, når de er så vanvittig mye bedre enn alle andre. Men da ble det nesten litt bråk... Huff.

Skal lese linken din - tusen takk!

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare meg! Jeg blir også litt svett av å høre hvor fantastisk dette vaskepulveret er, og hvor helsefarlig/miljøfarlig det jeg nå bruker er.

Jeg prøvde å stille noen spørsmål til selgeren, men det falt ikke i god jord... Jeg lurte f.eks. på hvorfor ikke myndighetene i landet her forbyr alt annet enn Amway, jeg da, når de er så vanvittig mye bedre enn alle andre. Men da ble det nesten litt bråk... Huff.

Skal lese linken din - tusen takk!

Produktene er visstnok heller ikke så miljøvennlige som hypen sier:

http://www.thegreenguide.com/doc/ask/amway

Gjest ViViola
Skrevet

Produktene er visstnok heller ikke så miljøvennlige som hypen sier:

http://www.thegreenguide.com/doc/ask/amway

Tusen takk - da har vel min skepsis vært på sin plass.

Men åssen skal jeg videreformidle dette, tro... Jeg vil i alle fall ikke bruke disse produktene videre!

Gjest Kessis
Skrevet

Tusen takk - da har vel min skepsis vært på sin plass.

Men åssen skal jeg videreformidle dette, tro... Jeg vil i alle fall ikke bruke disse produktene videre!

Hvorfor trenger du å videreformidle det?

Gjest ViViola
Skrevet

Hvorfor trenger du å videreformidle det?

Fordi "nei" ikke var "godt nok". Føler vel på at jeg må ha gode argumenter for å ikke handle, da selgeren spiller på at h*n har dårlig råd, trenger å selge osv.

Skrevet

Fordi "nei" ikke var "godt nok". Føler vel på at jeg må ha gode argumenter for å ikke handle, da selgeren spiller på at h*n har dårlig råd, trenger å selge osv.

Du er ikke ansvarlig for selgers økonomi etc. Det faktum at selger spiller på dette, er god nok grunn til å holde seg unna. Et simpelt NEI, bør holde, uansett!

Gjest ViViola
Skrevet

Du er ikke ansvarlig for selgers økonomi etc. Det faktum at selger spiller på dette, er god nok grunn til å holde seg unna. Et simpelt NEI, bør holde, uansett!

Jeg er helt enig, et ordinært, bestemt nei bør holde. Men...

Ja-ja, jeg får jobbe med saken med et lengre tidsperspektiv.

Gjest dropper nicket nå...
Skrevet

De (selgerne og deres sponsorer) blir direkte hjernevasket.

De får cd'er de skal høre på i ren halejuja-stil. Veldig amerikansk. Og de blir opplært i at de skal se en potensiell kunde/selger i hvert eneste menneske de treffer eller kjenner. Det verste var at man faktisk ble litt smittet av det der,- vi prøvde litt for noen år siden,- men droppet det ganske fort.

Produktene har jeg ikke noe imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...