Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om Amway nedenfor - vaskepulver som selges etter pyramidemodellen:

Har du drevet med pyramidesalg eller kjenner du noen som har det?

Det skrives jo stadig vekk om slike ting, men jeg må visst leve i en boble, for jeg har aldri blitt tilbudt eller forespurt om noen form for pyramidesalg/-spill/etc siden den gangen vi som småjenter drev og sendte kjedebrev med kattekort og slikt.;-)

Jeg har aldri engang hørt om Amway før, og det samme gjelder en drøss av andre produkter/selskaper som jeg etterhvert bare har fått høre om i media, slik som Nature's Own (?? det som Appelthun Sæle drev med), T5PC osv.

Er dette veldig utbredt? Eller går det "på rudngang" i de samme miljøene?

Skrevet

Tja,- jeg har vært borti både Nature's own og Amway. Blitt spurt om jeg var interessert i å selge. Men om jeg ikke hadde kjent akkurat de 4-5 personene som hadde med dette å gjøre hadde jeg ikke hørt om det jeg heller antageligvis.

Gjest ViViola
Skrevet

Har drevet med Tupperware, men det kan vel ikke helt sammenlignes; det er liksom en rimelig lav pyramide... ;-)

T5PC fikk vi tilbud om, og takket pent nei. Han som ville ha oss med ble sur, men vi smålo vel litt da listene over "idioter" ble offentliggjort i avisen... He-he.

Blir stadig invitert på partyer og slik til både det ene og det andre, men siden jeg stort sett stiller kritiske spørsmål når dette med "verving" kommer opp, så blir det fort stille.

Skrevet

Har drevet med Tupperware, men det kan vel ikke helt sammenlignes; det er liksom en rimelig lav pyramide... ;-)

T5PC fikk vi tilbud om, og takket pent nei. Han som ville ha oss med ble sur, men vi smålo vel litt da listene over "idioter" ble offentliggjort i avisen... He-he.

Blir stadig invitert på partyer og slik til både det ene og det andre, men siden jeg stort sett stiller kritiske spørsmål når dette med "verving" kommer opp, så blir det fort stille.

Jeg har vært på Tupperware_party_, da, men jeg regner ikke det som pyramidesalg i denne sammenhengen;-)

Isåfall må det være en veldig lav pyramide som du sier;-)

Jeg så forresten en kongen av Queens episode i reprise forleden (i går?) der han kjøpte 50 vannfiltre av den kjipe naboen, men hvor den store fortjenesten visstnok skulle ligge i videresalg av lisens til å selge slike filtre...;-) Det gikk jo på ratata...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har vært på Tupperware_party_, da, men jeg regner ikke det som pyramidesalg i denne sammenhengen;-)

Isåfall må det være en veldig lav pyramide som du sier;-)

Jeg så forresten en kongen av Queens episode i reprise forleden (i går?) der han kjøpte 50 vannfiltre av den kjipe naboen, men hvor den store fortjenesten visstnok skulle ligge i videresalg av lisens til å selge slike filtre...;-) Det gikk jo på ratata...

Kongen av Queens er jo - KONGE! He-he...!

Det slitsomme med TW - som selger - var det amerikaniserte hallelujaopplegget. Fikk helt kula, jeg, på selgermøtene en gang i måneden.

Partyer, derimot, går jeg gjerne på, men da bare som ordinær kunde.

:-)

Skrevet

Kongen av Queens er jo - KONGE! He-he...!

Det slitsomme med TW - som selger - var det amerikaniserte hallelujaopplegget. Fikk helt kula, jeg, på selgermøtene en gang i måneden.

Partyer, derimot, går jeg gjerne på, men da bare som ordinær kunde.

:-)

;-)

Mitt inntrykk er at amerikanisert hallelujaopplegg også begynner å snike seg inn hos 'vanlige' selskaper med sterke bånd til USA.... :-(

Gjest ViViola
Skrevet

;-)

Mitt inntrykk er at amerikanisert hallelujaopplegg også begynner å snike seg inn hos 'vanlige' selskaper med sterke bånd til USA.... :-(

Ja, hvorfor ikke - det virker jo. For noen, i alle fall...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg lot meg lokke for en 10-15 år siden. Hadde ikke _veldig_ stor tro på det, men tenkte jeg hadde råd til å miste innsatsen og at det var gøy om det fungerte. Dette var mens slikt var noe mer stuerent og før T5PC.

Har nesten glemt hva det dreide seg om, men tror det var blant annet rabatterte flybilletter (før disse var så lett tilgjengelige på nett). Det funket til en viss grad, i hvertfall fikk jeg noen rimelige billetter til meg selv og kjente, og fikk noe kommisjon av salget, tror jeg. Men jeg klarte jo ikke å verve noen, dermed sank skipet ganske raskt.

Gjest ingen farao
Skrevet

Ble lurt inn på et sånt møte for noen år siden, de var sleipe og sa ikke hva det dreide seg om. Hvis vi hadde visst hva det var, så hadde vi selvfølgelig aldri kommet, det var vel det de spilte på.

Har aldri vært med på og kommer heller aldri til å bli med på noe sånt tull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...