Gå til innhold

Sanne rykter?

Anbefalte innlegg

Gjest liffy
Skrevet

I den siste tiden har det dukket opp mange rykter og spørsmål rundt en person som står meg meget nær. Jeg har konfrontert personen med dette, men alt dette avvises som sludder og sprøyt. På bakgrunn i personens endrete væremåte og episoder med halvsannheter og dårlig skjult samvittighet, begynner jeg å lure på hva som er sant og ikke. Jeg har kjent denne personen i ca 2 år, ryktene stammer fra hjemmestedet til personen og skjedd før ”min tid”.

Dette er historier om personens dømmekraft og med grener inn i mitt liv.

Jeg ønsker å finne ut av hva som er skjedd og hva er det denne personen forsøker å skjule for meg.

Hvordan kan jeg gå frem for å finne ut av dette? Som sagt å ta med person er umulig. Har noen erfaring meg slikt?

Persille1365381127
Skrevet

Det er jo umulig å svare på når vi ikke vet hva ryktene er da....

Om det er at noen har vært utro er det litt annerledes enn om man er straffet for svindel f.eks...

Gjest liffy
Skrevet

Det er jo umulig å svare på når vi ikke vet hva ryktene er da....

Om det er at noen har vært utro er det litt annerledes enn om man er straffet for svindel f.eks...

For å nevne noe av det som er sagt, så er det utroskap, stor bruk av løgn og bevist ødelegging av andres forhold.

Skrevet

Da må du gjøre som etterforskere gjør. Dra rundt og snakke med folk, hør hva de har å si, samle mest mulig av info, før du tar en ny prat med mannen. Jo mer du setter deg inn i saken, jo sterkere vil du stå og lettere er det å tilbakevise det han sier.

Skriv ned det andre sier og fortell litt hvordan du selv opplever vitnet, om det virker troverdi eller ikke. Spør også om du kan oppgi navnet, altså referer til hvem som sa hva.

Ikke ta noen ny prat med han før du har kartlagt det meste og er trygg på at du kan det meste om saken.

Gjest Hekse kjerringa
Skrevet

For å nevne noe av det som er sagt, så er det utroskap, stor bruk av løgn og bevist ødelegging av andres forhold.

Når det gjelder utroskap, er det ofte utrolig mange løgn historier med i bildet. Er det din venn som har vært utro?. eller har han lagt skylda på andre for å fare med utroskap og løgn. Utroskap fører bare til en ting, og det er at en ikke kan stole på noen, alt som blir sagt må en ta med en klype salt. Jeg har hørt de utroligst historier, fra den som har blitt bedratt, og den som bedro. Fantasy world!!

Persille1365381127
Skrevet

Da må du jo ta kontakt med de som er de andre forholdene da?

Skrevet

Da må du gjøre som etterforskere gjør. Dra rundt og snakke med folk, hør hva de har å si, samle mest mulig av info, før du tar en ny prat med mannen. Jo mer du setter deg inn i saken, jo sterkere vil du stå og lettere er det å tilbakevise det han sier.

Skriv ned det andre sier og fortell litt hvordan du selv opplever vitnet, om det virker troverdi eller ikke. Spør også om du kan oppgi navnet, altså referer til hvem som sa hva.

Ikke ta noen ny prat med han før du har kartlagt det meste og er trygg på at du kan det meste om saken.

Hvorfor tror du at det er en mann? Jeg vil ut i fra opplysningene påstå at det er en kvinne.

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg ønsker å finne ut av hva som er skjedd og hva er det denne personen forsøker å skjule for meg.''

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal bruke tid og energi på å finne det ut, jeg da, når vedkommende ønsker å skjule det for deg. Med mindre dette handler om mannen din, da, så mener jeg du bare skal la det ligge.

Å grave i andres hemmeligheter er stort sett ikke smart eller riktig.

Om det er viktig for deg å "vite sannheten" for videre kontakt, så er det nettopp det du må si til vedkommende. Og vil han ikke, så må du bare trekke deg vekk hvis du ikke kan slå deg til ro med det.

Mener

Skrevet

Hmmm.. Klok av skade... Hvis det hadde vært en kjæreste hadde jeg ikke tatt for god fisk det h*n sa om dette. Men med tiden til hjelp kan du vel finne ut om du kan stole på ham/henne.

(Og jeg hadde ikke engang hørt rykter, hadde bare en uggen følelse av at noe ikke stemte.)

Skrevet

Hvorfor tror du at det er en mann? Jeg vil ut i fra opplysningene påstå at det er en kvinne.

Om det er en mann eller en kvinne la jeg ikke noe vekt på, for det var ikke poenget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...