Gå til innhold

Inntekt og gjeld

Gjest «den 20. hver mnd»

Anbefalte innlegg

Gjest «den 20. hver mnd»
Skrevet

Hvor mye tjener du og hvor mye har du i gjeld?

Jeg tjener 500.000 noe som er ganske bra, og har en gjeld på 1.5 mill ca. Faste utgifter (Lån, husleie, strøm, bil, SFO etc.) på 16500. Syns det er vanskelig nok å få lønnen til å strekke til. Og jeg tjener jo relativt bra. Hvordan er det med dere andre?

Gjest _Er_ det så interessant?? u/t
Skrevet

-

Skrevet

Fryktelig så mye spørsmål det er om folks økonomi her inne om dagen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Fryktelig så mye spørsmål det er om folks økonomi her inne om dagen...

Min er så elendig, at jeg gidder aldri svare engang ;)

Skrevet

Min er så elendig, at jeg gidder aldri svare engang ;)

Huff, kanskje derfor jeg reagerer så på dette temaet også:-(

Skrevet

anbefaler deg å bruke søkemotoren, eller evt bla deg litt bakover på åpent forum. Der ligger flere tråder om akkurat dette..

Folk blir nok litt lei av å svare det samme opp igjen og opp igjen. =)

hidi, the scorpion
Skrevet

Huff, kanskje derfor jeg reagerer så på dette temaet også:-(

He, he, de pengene og regningene er en sann plage....Jeg orker som regel ikke å lese de trådene, for noen har virkelig mye penger mellom hendene. Jeg unner dem hver krone, men noe i meg blir uansett litt misunnelig ;)

Gjest Elextra
Skrevet

He, he, de pengene og regningene er en sann plage....Jeg orker som regel ikke å lese de trådene, for noen har virkelig mye penger mellom hendene. Jeg unner dem hver krone, men noe i meg blir uansett litt misunnelig ;)

Det er høyst menneskelig å bli misunnelig, synes jeg.

Er selv heldige og har god råd, men må jo selvfølgelig tenke økomisk og prioritere i mellom. I slike perioder undrer jeg meg og ser litt skjevt til andre som synes å ha råd til alt.

Regninger er noe herk, men penger forøvrig er helt ok ;).

hidi, the scorpion
Skrevet

Er selv heldige og har god råd, men må jo selvfølgelig tenke økomisk og prioritere i mellom. I slike perioder undrer jeg meg og ser litt skjevt til andre som synes å ha råd til alt.

Det er nok menneskelig, men ikke en følelse jeg skryter av...De fleste jobber hardt og sliter for hver krone som ruller inn på kontoen.

Jeg har ikke kjøpt klær til meg selv eller sko/støvletter på over tre år, men har jeg til mat og regninger, så er jeg rimelig fornøyd ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er nok menneskelig, men ikke en følelse jeg skryter av...De fleste jobber hardt og sliter for hver krone som ruller inn på kontoen.

Jeg har ikke kjøpt klær til meg selv eller sko/støvletter på over tre år, men har jeg til mat og regninger, så er jeg rimelig fornøyd ;)

Da krever du ikke mye, synes jeg. Men det viktigste er jo at en klarer å sette tæring etter næring og at en i det minste har til det aller nødvendigste.

hidi, the scorpion
Skrevet

Da krever du ikke mye, synes jeg. Men det viktigste er jo at en klarer å sette tæring etter næring og at en i det minste har til det aller nødvendigste.

Nei, jeg er billig i drift. Men i går sa jeg faktisk til min datter at jeg nok trenger noen nye klær og sko, det gamle begynner å bli vel slitt ;)

Vet du om det fremdeles er salg noen steder?

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg er billig i drift. Men i går sa jeg faktisk til min datter at jeg nok trenger noen nye klær og sko, det gamle begynner å bli vel slitt ;)

Vet du om det fremdeles er salg noen steder?

Var ute en liten tur i lunsjen og så det fremdeles var en del klessalg - nå kunne man gjøre kupp på dyre klær som f.eks. var satt ned 70%. Har dog ingen peiling på skosalg, men skulle ikke forundre meg om vintersko er på salg i disse dager.

Gjest karisme
Skrevet

Mye av forbruket du ser omkring er finansiert av lån. Folk har egentlig ikke så god råd.

Gjest Guroen
Skrevet

Var ute en liten tur i lunsjen og så det fremdeles var en del klessalg - nå kunne man gjøre kupp på dyre klær som f.eks. var satt ned 70%. Har dog ingen peiling på skosalg, men skulle ikke forundre meg om vintersko er på salg i disse dager.

Er vel en eller annen form for salg året rundt. Gjelder bare å følge med;-)

Skrevet

Nettopp av den grunn har jeg hatt nettbankvegring i flere mnd. Heldigvis går de fleste regningene av seg selv, men før jeg kom over fobien hadde jeg tre mnd med småregninger liggende

Pengesnakk og nett.bank er noe dritt

hidi, the scorpion
Skrevet

Nettopp av den grunn har jeg hatt nettbankvegring i flere mnd. Heldigvis går de fleste regningene av seg selv, men før jeg kom over fobien hadde jeg tre mnd med småregninger liggende

Pengesnakk og nett.bank er noe dritt

Har hatt samme fobien selv;(

Måtte til slutt krype til korset (banken) og ordne opp, og det har jeg nettopp gjort, føles utrolig befriende. Fikk plutselig noen uventet penger i tillegg, og det reddet meg. Er det rart jeg tror på bønnens makt ;)

Rik blir jeg aldri, men jeg strever heller ikke etter materielle goder, men nå trenger jeg faktisk nye klær ;)

Vi to, er takknemlige for mat på bordet, betalte regninger og en øl i ny og nè ;)

Godt at du også fikk ordnet opp ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...