Gå til innhold

SMS når man kjører bil

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Nei.

Og jeg har heller ikke mobil nå....

Da jeg tok kjøretimer så vi en bil som vinglet, og kjørelæreren ba meg ta en forbikjøring. Føreren satt visst med en mobil i hendene.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

9

• Lillemus

7

• Katt-ja

4

• cathlin

3

Mest aktive i denne tråden

Aliza1365380759
Skrevet

Ja, hvis jeg kjører på veier jeg kjører "flere gang daglig" hender det at jeg både leser og skriver sms mens jeg kjører bil, dessverre.. Det er ikke meldinger over flere sider og sånt da, mer av typen "ringer snart", og "ja"/"nei". Ikke at det hjelper noe særlig da.. Men jeg snakker i handsfree :P

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ja, jeg gjør begge deler, og både med og uten unger i bilen.

Dessuten lurer jeg på hvor DOL henter klientellet sitt fra.

lngen SMS i bil.

Ingen Nugatti på brødskiva.

Aldri godterier på hverdager

Osv osv osv. Mer plettfrie folk enn her inne skal du jaggumeg få leite lenge etter.

Så du anslår dødsrisikoen ved nugattispising på torsdager som like høy som ved sms-skriving mens man kjører?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ja, hvis jeg kjører på veier jeg kjører "flere gang daglig" hender det at jeg både leser og skriver sms mens jeg kjører bil, dessverre.. Det er ikke meldinger over flere sider og sånt da, mer av typen "ringer snart", og "ja"/"nei". Ikke at det hjelper noe særlig da.. Men jeg snakker i handsfree :P

Dette tenker nok venninna mi også. Likevel har jeg vært nær å ta rattet flere ganger når hun har sendt meldinger, kjørende på den veien hun kjører hver dag til og fra jobb.

Jeg skjønner tankegangen din; "bare en kort melding..". Jeg har tenkt det samme noen ganger telefonen har ringt og jeg har svart uten å bruke handsfree. Da er det skummelt å se hvor fort man "glemmer" at man kjører bil.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jepp... det gjør jeg. Skamme meg, men desverre. Leser sms, svarer på sms, svarer telefonen. Har til og med gjort det når jeg kjører motorsykkel. Da kjører jeg også og knipser bilder.

Dum, dummere og dummest, men sånn er jeg bare. Kommer sannsynligvis til å fortsette med det også.

Men igjen...i forhold til mye av det som blir skrevet her inne om det å kjøre bil, så vil jeg faktisk påstå at det er ikke så mye verre enn mange av de andre trafikkantene her inne.... ;o)

På motorsykkel?! Gale dame! :-O

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Skjønner ikke at hun tør med to barn i baksetet.

'' Nei, jeg bruker ikke mobilen når jeg kjører. Hvis den ringer og jeg ikke kan stoppe, lar jeg være å ta den.

Og det spiller ingen rolle om man har unger i baksetet eller ikke, for man kan jo kræsje med andre!

Ja, det er sant det. Jeg bare innbiller meg at foreldre er ekstra obs på sånne ting. Man hører jo om de som har sykkelhjelm på barna på lekeplassen osv. Bilkjøring i 80km/t med sms'ing utgjør en litt større risiko vil jeg tro.

Skrevet

Har svart på ei sms melding ei gang mens jeg har kjørt motorsykkel. Lest melding to ganger. Kanskje derfor jeg ikke kjører med tankveske til vanlig. Da må mobilen pakkes så godt bort at tanken på den aldri er der ei gang. :-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ja jeg gjør det, men burde absolutt ikke. Har stort sett fokus på veien, og skriver i blinde, men mister fokuset innimellom, og bilen skjener ut til sida. Det er en uting.

Tanta mi kjørte av veien fordi hun var opptatt med å tenne en røyk og glemte å følge med hvor hun kjørte. Selv om man gjør sånne ting på rutine er det fort gjort å miste kontrollen.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det er sant det. Jeg bare innbiller meg at foreldre er ekstra obs på sånne ting. Man hører jo om de som har sykkelhjelm på barna på lekeplassen osv. Bilkjøring i 80km/t med sms'ing utgjør en litt større risiko vil jeg tro.

Ei her jeg bor kjørte i fjellveggen mens hun snakket i mobilen med kjæresten sin.. Jeg tror mobilen glapp ut av hendene hennes. Ulykken skjedde da hun skulle fange den opp igjen.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ei her jeg bor kjørte i fjellveggen mens hun snakket i mobilen med kjæresten sin.. Jeg tror mobilen glapp ut av hendene hennes. Ulykken skjedde da hun skulle fange den opp igjen.

Jeg har hørt en lignende historie. Vet ikke om den er sann, men i alle fall, jenta omkom i krasj og kjæresten fikk det med seg på direkten. Uff, fælt.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har hørt en lignende historie. Vet ikke om den er sann, men i alle fall, jenta omkom i krasj og kjæresten fikk det med seg på direkten. Uff, fælt.

Akkurat sånn var det. Kanskje det er samme hendelsen.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Akkurat sånn var det. Kanskje det er samme hendelsen.

Oj? Er det en sann hendelse altså? :-(

hare1365380455
Skrevet

Hver eneste dag...

Ikke gjør det.....

Jeg vet om en grusom dødsulykke her i nærheten på grunn av at en ung fører var uoppmerksom med mobil. Det skal så LITE til!

AneM1365380603
Skrevet

Oj? Er det en sann hendelse altså? :-(

Det sto om det i lokalavisa her, akkurat slik du beskrev det. Kjæresten snakket med henne, så hørte han hva som skjedde. Det var han som meldte fra om ulykken.

Persille1365381127
Skrevet

Ikke gjør det.....

Jeg vet om en grusom dødsulykke her i nærheten på grunn av at en ung fører var uoppmerksom med mobil. Det skal så LITE til!

I know. På samme måte som vi heller ikke burde stille på radioen, se på barna i baksetet, drikke kaffe, lese kartbok, i det hele tatt... Men vi gjør det likevel.

Snakker gjør jeg ikke da - da har jeg HF.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det.

Men for 20 år siden, da hendte det rett som det var at jeg både spiste frokost og fikset håret (ja, samtidig) mens jeg kjørte.

Det er det mange som gjør enda. Jeg hadde sett ut som et juletre skulle jeg ha sminket meg og kjørt bil samtidig. Jeg skjønner ikke at de tør! (Ikke pga juletreutfallet altså..hehe..)

Gjest bastabom
Skrevet

Ja, jeg gjør begge deler, og både med og uten unger i bilen.

Dessuten lurer jeg på hvor DOL henter klientellet sitt fra.

lngen SMS i bil.

Ingen Nugatti på brødskiva.

Aldri godterier på hverdager

Osv osv osv. Mer plettfrie folk enn her inne skal du jaggumeg få leite lenge etter.

Dette er det mest idiotiske utsagnet jeg har hørt på lenge for og "forsvare" sin egen dumhet! Jeg er glad nicket ditt vitner litt om selvinnsikt. For akkurat på området bilkjøring og sms'ing med eller uten barn i bilen er du rett og slett stupid. Dessverre i likhet med mange andre i tråden her ser jeg :(

Gjest bastabom
Skrevet

NEI det gjør jeg definitivt ikke! Og jeg håper virkelig at noen snart tar på alvor alt det idiotiske folk bedriver mens de kjører bil! Førekortinndragelse på stedet er passende straff.

Skrevet

Ja, jeg håper virkelig ikke hun kjører på de veien jeg gjør.

Forøvrig håper jeg hun skjener ut til høyre og ut av veien den dagen det smeller og ikke til venstre og inn i en bil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...