Gå til innhold

SMS når man kjører bil

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia
Skrevet

Uffda, må nok beskjemmet innrømme at jeg kan være henne dere ser i førersetet opplyst i blått fra mobilskjermen ja...

Men sender bare relativt korte svar da. Og _aldri_ med poden i bilen (da får jeg heller han til å svare istedefor, om det er noe viktig;).

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bustebeisa

9

• Lillemus

7

• Katt-ja

4

• cathlin

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg husker mora mi tok lappen først når jeg var i 10-årsalderen. I flere år etter at hun tok lappen fikk vi ikke lov å snakke i bilen for da ble hun distrahert *hehe*

Hihi....

Må innrømme at det hendte noen ganger at jeg bad ungene tie stille da jeg skulle opp en bratt og glatt bakke der jeg bodde før... :-) 180 graders sving midt i bakken også. :-) Og jeg er en person som aldri er redd for å kjøre, verken her eller der. Inn eller utland. By eller bygd... Men den bakken på vinteren, den felte mange, og da måtte det være stille i bilen. :-)

Skrevet

Jeg blir sjokkert over hvor mange (iflg innleggene nedenfor) som holder på med mobiltelefonen under bilkjøring. Dette til tross for at man vet en svært stor prosent av ulykker skyldes nettopp dette.

Er folk spenna gærne, som leker rullett med egne og andres liv og helse? De er jo ikke bare deg selv det gjelder, men også dem du møter og evt kjæsjer inn i. Og familiene deres, hvis du forårsaker død.

Jeg lurer på hva som skal til for at folk skal skjønne farligheten av de de driver med? Personlig syns jeg mobilbruk under kjøring burde ha en bot på minst 5000 kroner, slik at det skikkelig svir.

Skrevet

Hihi....

Må innrømme at det hendte noen ganger at jeg bad ungene tie stille da jeg skulle opp en bratt og glatt bakke der jeg bodde før... :-) 180 graders sving midt i bakken også. :-) Og jeg er en person som aldri er redd for å kjøre, verken her eller der. Inn eller utland. By eller bygd... Men den bakken på vinteren, den felte mange, og da måtte det være stille i bilen. :-)

Jeg kobler ut øra om ungene forstyrrer jeg. :o)

Skrevet

Jeg husker mora mi tok lappen først når jeg var i 10-årsalderen. I flere år etter at hun tok lappen fikk vi ikke lov å snakke i bilen for da ble hun distrahert *hehe*

;-) Jeg husker også at min mor kjørte opp, og hun var til tider rimelig stressa, ja;-)

Men den som oftest bad oss om å ti stille med ordene "vil dere at jeg skal kjøre av veien, kanskje?" var fatter¨n. Vet ikke om han _egentlig_ ble distrahert eller om det var bare en måte å få effektivt slutt på kranglinga i baksetet.

Har jeg poden + en kompis i baksetet blir jeg ikke distrahert av praten og leken dem i mellom, men hvis poden er alene og skravla går noe voldsomt med ørten spørsmål om dette og hint som jeg skal svare på eller kommentere og jeg f eks skal rygge ut fra en trang parkeringsplass med masse folk som går i alle retninger, da hender det jeg sier fra at jeg ikke kan høre på spørsmålene hans før bilen atter går framover;-)

Skrevet

Jeg kobler ut øra om ungene forstyrrer jeg. :o)

Kjekt å vite at du da er så perfekt og aldri gjør noe som er farlig i trafikken.

Spesielt siden du kommer med slike ønsker for meg... :

"Forøvrig håper jeg hun skjener ut til høyre og ut av veien den dagen det smeller og ikke til venstre og inn i en bil..."

Du sier her den dagen det smeller.... Ikke om det smeller. Ganske stor forskjell på de ordene.

Skrevet

Kjekt å vite at du da er så perfekt og aldri gjør noe som er farlig i trafikken.

Spesielt siden du kommer med slike ønsker for meg... :

"Forøvrig håper jeg hun skjener ut til høyre og ut av veien den dagen det smeller og ikke til venstre og inn i en bil..."

Du sier her den dagen det smeller.... Ikke om det smeller. Ganske stor forskjell på de ordene.

Jeg gjør helt sikkert mitt i trafikken jeg også, men jeg kjører ikke mc og skriver tekstmeldinger samtidig, noe som er å anse som ren risikosport!

Skrevet

Jeg gjør helt sikkert mitt i trafikken jeg også, men jeg kjører ikke mc og skriver tekstmeldinger samtidig, noe som er å anse som ren risikosport!

På samme måte som når du gjør dine ting, tok jeg en risikoanalyse.

Men samtidig skrev jeg det slik jeg gjorde. For jeg har gjort det, og det var en risiko, uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Men det er forskjell på idioti og det og utføre en handlig under forhold som jeg der og da fant trygg...

På samme måte som når du bytter radiokanal eller skrur på vifta.

Og om du klarer lukke ørene helt for ungene dine, er du utrolig dyktig. Det ble gjort undersøkelser med formel1 førere. Det var kun en av førerne som det hvor de så og si ikke merket forskjell i på kjøringen akkurat når det kom en beskjed over radioforbindelsen fra pit boksene. For alle de andre var det en målbar endring i kjøringen.

Skrevet

Jeg blir sjokkert over hvor mange (iflg innleggene nedenfor) som holder på med mobiltelefonen under bilkjøring. Dette til tross for at man vet en svært stor prosent av ulykker skyldes nettopp dette.

Er folk spenna gærne, som leker rullett med egne og andres liv og helse? De er jo ikke bare deg selv det gjelder, men også dem du møter og evt kjæsjer inn i. Og familiene deres, hvis du forårsaker død.

Jeg lurer på hva som skal til for at folk skal skjønne farligheten av de de driver med? Personlig syns jeg mobilbruk under kjøring burde ha en bot på minst 5000 kroner, slik at det skikkelig svir.

Bare lurte... Hva får man i bot nå? 500 bare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...