Gå til innhold

Husker vi å stille klokka...?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det var det da! :D

Det blir nok noen tråder om det her.. ;)

Klart det blir.... For man kan liksom ikke stille klokka nå, for da blir man ihvertfall forvirret.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

36

• Bookworm

15

• morsan

7

• Loralei

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er plaget med skjevt bekken og er litt bevegelseshemmet pga det. Er midlertidig uførtrygdet.

Kan gå turer i mitt tempo, men hater å gå i kjøpesenter, hvor det skal stoppes og kikkes etc.

Smerter er en del av meg, og de kontrollerer vel livet mitt til en viss grad. men jeg snakker lite om det. Faktisk letter å skrive om det ;)

Ok, da var det ikke det jeg trodde, men ille nok. Kroniske smerter er så omfattende og har så stor innvirkning på livet, at friske mennesker ikke kan skjønne det.

Selv har jeg fibromyalgi, med alle de plager det fører med seg. Er i arbeidsutprøving nå, men det ser ut som om det går veien til ufør for meg også, dessverre.

Og der du sier om at du synes det er godt å skrive om det - skriv med meg:-) Vi må hjelpe hverandre så godt vi kan...

hidi, the scorpion
Skrevet

hehe.. klokka på micro'n står 00.00 hele døgnet med meg.. Har ikke giddet å stille den etter at det var strømbrudd..

Trenger som dere bare klokke når jeg skal til legen og div. små ting som ikke skjer så ofte.. så når guttungen skal på skole da =)

Bruker stort sett bare klokka på mobilen til sånne ting. den hyler, piper å vibrerer når jeg må huske noe, så da går det ganske greit. =)

Mobilen og pc`en er glimrende hjelpemidler!

Jeg glemmer noen ganger å ta av alarmen, så plutselig er det liv i mobilen, og jeg kan ikke skjønne hvorfor den bråker kl.2040 f. eks. Den står på fordi jeg hadde gratinerte poteter i ovnen kvelden før,,,;)

Skrevet

Mobilen og pc`en er glimrende hjelpemidler!

Jeg glemmer noen ganger å ta av alarmen, så plutselig er det liv i mobilen, og jeg kan ikke skjønne hvorfor den bråker kl.2040 f. eks. Den står på fordi jeg hadde gratinerte poteter i ovnen kvelden før,,,;)

Jeg må heldigvis stoppe den helt for at den skal slutte å gnåle, så da slipper jeg at den ringer neste dag. =)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ok, da var det ikke det jeg trodde, men ille nok. Kroniske smerter er så omfattende og har så stor innvirkning på livet, at friske mennesker ikke kan skjønne det.

Selv har jeg fibromyalgi, med alle de plager det fører med seg. Er i arbeidsutprøving nå, men det ser ut som om det går veien til ufør for meg også, dessverre.

Og der du sier om at du synes det er godt å skrive om det - skriv med meg:-) Vi må hjelpe hverandre så godt vi kan...

Det vil jeg gjerne ;)

Har hatt noen netter, hvor jeg sover litt, våkner, er oppe og går litt, strekker meg, leser litt og døser innimellom....

Noen ganger er jeg oppe kl 0600, andre ganger legger jeg meg på den tiden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg må heldigvis stoppe den helt for at den skal slutte å gnåle, så da slipper jeg at den ringer neste dag. =)

Smart!

Min mobil, synes det er OK å bråke når det måtte være...

Skrevet

Det vil jeg gjerne ;)

Har hatt noen netter, hvor jeg sover litt, våkner, er oppe og går litt, strekker meg, leser litt og døser innimellom....

Noen ganger er jeg oppe kl 0600, andre ganger legger jeg meg på den tiden.

Jeg sliter mest med å sovne når jeg legger med jeg, da. Og når jeg først sover, så har jeg bare den overfladiske søvningen som ikke virker gjenoppbyggende på kroppen. Derfor våker jeg om morgenen enda mer sliten og trøtt enn når jeg la meg.

I tillegg er det en del stoffer som kroppen produserer under dyp søvn som mn kropp da ikke produserer, som igjen fører til økte smerter og utmattelse.

Skrevet

Smart!

Min mobil, synes det er OK å bråke når det måtte være...

en smule selskaps syk den da, kanskje?? =)

Eller bare en skikkelig ramp.. ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg sliter mest med å sovne når jeg legger med jeg, da. Og når jeg først sover, så har jeg bare den overfladiske søvningen som ikke virker gjenoppbyggende på kroppen. Derfor våker jeg om morgenen enda mer sliten og trøtt enn når jeg la meg.

I tillegg er det en del stoffer som kroppen produserer under dyp søvn som mn kropp da ikke produserer, som igjen fører til økte smerter og utmattelse.

Ja, det merker jeg òg!

Du har smerter i hele kroppen, du? Mine er kun konsentrert rundt bekkenet og hoftene med utstråling ned i høyre ben.

Jeg er så takknemlig for alle smertene jeg _ikke_ har ;)

Har du mye hodepine også? Jeg vet så lite om sykdommen din....!

hidi, the scorpion
Skrevet

en smule selskaps syk den da, kanskje?? =)

Eller bare en skikkelig ramp.. ;o)

Tror den er en skikkelig ramp ;)

Den lever sitt eget liv. Stakkars, den er gammel og slitt, har nemlig arvet den etter min sønn, så den har ikke hatt noe lett liv..... Før sa den ifra når den ville lades, det har den glatt sluttet med.

Skrevet

Tror den er en skikkelig ramp ;)

Den lever sitt eget liv. Stakkars, den er gammel og slitt, har nemlig arvet den etter min sønn, så den har ikke hatt noe lett liv..... Før sa den ifra når den ville lades, det har den glatt sluttet med.

*ler* du får stelle godt med den, så kanskje den oppfører seg bedre etterhvert. Hvis ikke den er blitt så gammal at det er alzheimer'n som har slått til da? Om det siste er tilfelle, så burde den kanskje få plass på lukket avd.?. Så, kunne kanskje en slektning overtatt stillingen. =)

hidi, the scorpion
Skrevet

*ler* du får stelle godt med den, så kanskje den oppfører seg bedre etterhvert. Hvis ikke den er blitt så gammal at det er alzheimer'n som har slått til da? Om det siste er tilfelle, så burde den kanskje få plass på lukket avd.?. Så, kunne kanskje en slektning overtatt stillingen. =)

Jeg steller den som et lite barn, kan du skjønne, men den er nok sterkt traumatisert etter behandlingen min sønn påførte den. Jeg snakker til den, kjefter litt noen ganger ellers er den jo med meg overalt.

Orker ikke å skille meg fra den, før den tar sitt siste sukk. Til da forsetter vi forholdet ;)

Skrevet

Jeg steller den som et lite barn, kan du skjønne, men den er nok sterkt traumatisert etter behandlingen min sønn påførte den. Jeg snakker til den, kjefter litt noen ganger ellers er den jo med meg overalt.

Orker ikke å skille meg fra den, før den tar sitt siste sukk. Til da forsetter vi forholdet ;)

Det kan det være ja. Traumatiske opplevelser er ikke noe særlig.. Du får gi den masse gode ord, og fortsette å stelle pent med den. ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det kan det være ja. Traumatiske opplevelser er ikke noe særlig.. Du får gi den masse gode ord, og fortsette å stelle pent med den. ;o)

Skal gjøre det, vet du, har nettopp matet den med litt strøm, så nå ligger den lykkelig og hviler ut ;)

Skrevet

Skal gjøre det, vet du, har nettopp matet den med litt strøm, så nå ligger den lykkelig og hviler ut ;)

Så flott =)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kommer til å glemme det. Jeg glemmer alt om dagen. *håpløs*

AneM1365380603
Skrevet

Vi får håpe noen minner oss på det her inne. Det kjedeligste er å stille alle klokkene.

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206650855' post='3835987]

Jeg kommer til å glemme det. Jeg glemmer alt om dagen. *håpløs*

Du har jo så mye annet å tenke på om dagen! Ikke bry deg om klokken du, Vi skal minne deg på det ;)

Skrevet

Ja, det merker jeg òg!

Du har smerter i hele kroppen, du? Mine er kun konsentrert rundt bekkenet og hoftene med utstråling ned i høyre ben.

Jeg er så takknemlig for alle smertene jeg _ikke_ har ;)

Har du mye hodepine også? Jeg vet så lite om sykdommen din....!

Har smerter i hele kroppen ja, spesielt i store muskelgrupper, men også i ledd... Har i tillegg migrene og spenningshodepine, så ja, mye vondt i hodet som selvfølgelig forverres ved dårlig søvn. Skikkelig ond sirkel. I tillegg følger utmattelse, konsentrasjonsproblemer, dårlig hukommelse, humørsvininger - lista over symptomer ved fibro er lang som et vondt år, og jeg krysser dessverre av på de fleste av dem.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi får håpe noen minner oss på det her inne. Det kjedeligste er å stille alle klokkene.

Gørrkjedelig å stille klokkene og så altfor lett å glemme....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...