Gå til innhold

Husker vi å stille klokka...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206688032' post='3836187]

Hei, blander meg litt jeg om det er OK?

Blir du kvalm av morfinen? Jeg spyr som en gris jeg, og har ikke funnet noen god måte og ikke bli så kvalm på. Nå er det jo ikke så ofte jeg må ta, men har blitt litt i det siste, og det kommer nå en periode med mer. Og, æh, jeg er ikke flink til å kaste opp *flau* Jeg blir helt satt ut *enda mer flau*

Jeg følger litt med deg jeg, for FM er en av de diagnosene som er svært vanlig hos dem som har samme diagnose som meg, men jeg blir ikke utredet enda for jeg er ikke gammel nok, og har ikke sterke nok plager, enda.

Gjør ingenting om du blander deg:-)

Nei, har ikke merket noen kvalme av morfinen. Blir trett av den, men det var også noe av poenget, siden jeg sliter med manglende nattesøvn. Vil prøve å unngå tradisjonelle sovemedisiner så lenge jeg kan.

At du ikke er plaget "nok" enda (hvem er det som bestemmer det, forresten) kan jeg skjønne - men "ikke gammel nok?" Jeg er under 30 år og har hatt diagnosen i to år... Hva er "gammel nok" da? Det er jo til og med barn som har denne diagnosen...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

36

• Bookworm

15

• morsan

7

• Loralei

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har også vært på arbeidstrening, og fant det utrolig meningsløst... Jeg måtte jo avbryte studiene på Høyskolen! Jeg ville jo mye heller studert, om jeg kunne klart det, men når jeg ikke engang klarte det! Men måtte gjennom det pga sinnsyke regler og lover....

Håper inderlig at de ikke sliter deg helt ut. Synd, det skal ta så lang tid, før de forstår hva slike smerter kan medføre, i en allerede tung hverdag.....

Ja, jeg føler det på samme måte. Jeg finner det ikke interessant i det hele tatt (selv om jeg liker "jobben" jeg har fått). Men jeg klarer jo ikke å følge den opp, og alt er greit så lenge jeg kan komme og gå ettersom hvordan formen er, problemet er jo at det ikke finnes en eneste arbeidsgiver som vil ansette meg på det grunnlaget.

Men jeg klamrer meg til "jobben" nå for alt det er verdt, fordi jeg ikke ser fram til ufør, og 100% hjemmeværende.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Gjør ingenting om du blander deg:-)

Nei, har ikke merket noen kvalme av morfinen. Blir trett av den, men det var også noe av poenget, siden jeg sliter med manglende nattesøvn. Vil prøve å unngå tradisjonelle sovemedisiner så lenge jeg kan.

At du ikke er plaget "nok" enda (hvem er det som bestemmer det, forresten) kan jeg skjønne - men "ikke gammel nok?" Jeg er under 30 år og har hatt diagnosen i to år... Hva er "gammel nok" da? Det er jo til og med barn som har denne diagnosen...

Det er overlegen på en allerede sprengt avdeling som bestemmer at plagene enda ikke er sterke nok til skikkelig utredning. Det er helt på trynet her, folk som er veldig dårlige har brukt årevis før de har fått god nok utredning, diagnose og rett behandling.

Jeg er 25 år, og da menes det visstnok her at det er for ungt, og det skal gå seg til. He he, når jeg fikk første symptomer på blæresykdommen, så sa de pokker meg at jeg var for ung da også (18 år) Det har de bitt i seg, og plutselig sier de at joda, unge kan også bli rammet. (ikke Riksen da, de så ikke på alder, men på meg)

Problemet her er vel at de heller ikke ser sammenheng med diagnosen jeg har og rematiske plager. Riksen sier at de kan ikke forklare hvorfor, men de ser jo at størsteparten av pasientene har begge deler, og dermed er det en sammenheng.

Litt skal jeg ta på min egen kappe, jeg har ikke orket og kjempe denne gangen, etter flere år med utredning og behandlinger for den sykdommen jeg har (eosinofil cystitt), er jeg bare sliten.

Får fysikalsk behandling som holder det noenlunde i sjakk, og fysioterapeuten sier jo at hun klart ser at her er noe galt, men kan ikke sette direkte fingeren på det heller. Hun har mange pasienter bruker åresvis på og få rett utredning.

Jeg har ikke utslag på blodprøver, har du det?

Jeg vet ikke hva som er galt med kropp og ledd, men noe er er galt, det sier fysioterapeuten også, ja fastlegen også. Det ironiske er at jeg har hatt det slik siden ungdommen, men gav vel opp etter flere år med mistenkeliggjøring både av voksne rundt meg og leger. Så kom denne teite andre sykdommen og tok all min tid.

Oj, her øste jeg alt over på deg. Beklager det, jeg har dårlige dager akkurat nå, så jeg er vel en smule negativ. Så snør det i tillegg, det hjalp ikke på humøret ;o)

Jeg blir også trøtt av morfinen. Bra at du har funnet noe som kan lindre smertene litt og samtidig gjerne gi deg litt sårt tiltrengt søvn.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206690332' post='3836216]

Det er overlegen på en allerede sprengt avdeling som bestemmer at plagene enda ikke er sterke nok til skikkelig utredning. Det er helt på trynet her, folk som er veldig dårlige har brukt årevis før de har fått god nok utredning, diagnose og rett behandling.

Jeg er 25 år, og da menes det visstnok her at det er for ungt, og det skal gå seg til. He he, når jeg fikk første symptomer på blæresykdommen, så sa de pokker meg at jeg var for ung da også (18 år) Det har de bitt i seg, og plutselig sier de at joda, unge kan også bli rammet. (ikke Riksen da, de så ikke på alder, men på meg)

Problemet her er vel at de heller ikke ser sammenheng med diagnosen jeg har og rematiske plager. Riksen sier at de kan ikke forklare hvorfor, men de ser jo at størsteparten av pasientene har begge deler, og dermed er det en sammenheng.

Litt skal jeg ta på min egen kappe, jeg har ikke orket og kjempe denne gangen, etter flere år med utredning og behandlinger for den sykdommen jeg har (eosinofil cystitt), er jeg bare sliten.

Får fysikalsk behandling som holder det noenlunde i sjakk, og fysioterapeuten sier jo at hun klart ser at her er noe galt, men kan ikke sette direkte fingeren på det heller. Hun har mange pasienter bruker åresvis på og få rett utredning.

Jeg har ikke utslag på blodprøver, har du det?

Jeg vet ikke hva som er galt med kropp og ledd, men noe er er galt, det sier fysioterapeuten også, ja fastlegen også. Det ironiske er at jeg har hatt det slik siden ungdommen, men gav vel opp etter flere år med mistenkeliggjøring både av voksne rundt meg og leger. Så kom denne teite andre sykdommen og tok all min tid.

Oj, her øste jeg alt over på deg. Beklager det, jeg har dårlige dager akkurat nå, så jeg er vel en smule negativ. Så snør det i tillegg, det hjalp ikke på humøret ;o)

Jeg blir også trøtt av morfinen. Bra at du har funnet noe som kan lindre smertene litt og samtidig gjerne gi deg litt sårt tiltrengt søvn.

Jeg har akkurat skrevet et svar til deg ang å øse ut av seg, ikke tenkt på det:-) Hvem skal vel hjelpe hverandre om ikke personer i samme båt?

Nei, jeg har heller ingen utslag på noen blodprøver (eller noen andre tester jeg har vært igjennom). Det er det heller ikke på fibro.

En ting er at det kanskje ikke er noen sammenheng med den diagnosen du har, og fibromyalgi. Men det som er viktig å huske på, er at selv om man har én diagnose så utelukker ikke det at man kan rammes av andre sykdommer. Det er en tendens til at fibromyalgipasienter ofte har uoppdagede sykdommer, fordi man tilskriver alle smerter og plager den allerede stilte diagnosen, og det kan være skummelt.

Regner med at du da er mest i kontakt med urologiavdeling på RIksen? De er ikke eksperter på revmatiske lidselser (selv om de selvfølelig vet litt). Hvis du orker, (eller når du orker), få fastlegen din til å henvise deg til en revamtolog og få en selvstendig utredning for fibro. Smertene her kan lindres til en viss grad, hvis man bare vet hvordan man skal forholde seg til dem.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206687745' post='3836185]

Takk *klem*

Jeg hviler jeg, men blir litt rastløs. Har sett så mye på tv3 sine dårlige såpeoperaer at jeg skjemmes ;o)

Nå går vi mot vår, og det gleder jeg meg til. I dag skulle jeg egentlig ha ligget på ei strand i Egypt, men vi kom oss jo ikke avgårde siden ting er som de er. Har booket ny tur i november, så vi kommer på den stranda til slutt :o)

Reagerer du på været? Sånn smertemessigt? Her snør det i dag, og jeg er blitt så var for værskiftninger, først nå skjønner jeg hva bestemora mi har snakket om i alle år ;o)

Og takk og takk for at det er flere som ser såper på TV3:-) Trodde jeg var helt alene her i verden jeg. Her er det Oprah, Dr. Phil og såpe:-)

Skrevet

Jeg gruer meg allerede til en time for lite søvn;-) Fortsatt trøtt etter påskeferien....

Skrevet

Skal forsøke å minne deg på det;)

Sier hun som sier hun kommer til å glemme det selv....;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har akkurat skrevet et svar til deg ang å øse ut av seg, ikke tenkt på det:-) Hvem skal vel hjelpe hverandre om ikke personer i samme båt?

Nei, jeg har heller ingen utslag på noen blodprøver (eller noen andre tester jeg har vært igjennom). Det er det heller ikke på fibro.

En ting er at det kanskje ikke er noen sammenheng med den diagnosen du har, og fibromyalgi. Men det som er viktig å huske på, er at selv om man har én diagnose så utelukker ikke det at man kan rammes av andre sykdommer. Det er en tendens til at fibromyalgipasienter ofte har uoppdagede sykdommer, fordi man tilskriver alle smerter og plager den allerede stilte diagnosen, og det kan være skummelt.

Regner med at du da er mest i kontakt med urologiavdeling på RIksen? De er ikke eksperter på revmatiske lidselser (selv om de selvfølelig vet litt). Hvis du orker, (eller når du orker), få fastlegen din til å henvise deg til en revamtolog og få en selvstendig utredning for fibro. Smertene her kan lindres til en viss grad, hvis man bare vet hvordan man skal forholde seg til dem.

Jeg er på uro ja. Legene sier at de vet alt for lite, men stiller gjerne opp om det kommer spørsmål de kan svare på under en utredning.

Jeg har snakket med fastlegen, og hun mener enda at en henvising på sykehuset her, er bortkastet. Så lenge ikke blodprøvene viser noe, har hun fått flere pasienter i retur.

Hun sier også dette med at vi ikke skal glemme at andre sykdommer kan dukke opp, uavhengig av hva en måtte ha fra før.

Jeg skal nevne FM for henne jeg, veldig OK dame :o) Må bare fikse opp i den teite urinlederen først, stake opp i systemet litt ;o)

Skal ha det i bakhodet nå når jeg blir innlagt også jeg, og prate litt med legene der. Kommer an på hvilke leger som er der, he he jeg velger ut dem jeg vet er mest lydhør.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg gruer meg allerede til en time for lite søvn;-) Fortsatt trøtt etter påskeferien....

Det jeg gruer meg til er å få opp barna i tide mandag morgen, det er vanskelig nok vanlige mandager (for ikke å si tirsdager og onsdager og.. alt annet enn lørdager).

Skrevet

Det jeg gruer meg til er å få opp barna i tide mandag morgen, det er vanskelig nok vanlige mandager (for ikke å si tirsdager og onsdager og.. alt annet enn lørdager).

Ja du sier noe.

Men her i huset har lørdagen også blitt rolig - merker at vi har fått stort barn som liker å ligge en stund;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja du sier noe.

Men her i huset har lørdagen også blitt rolig - merker at vi har fått stort barn som liker å ligge en stund;-)

Så deilig!

Har vel nevnt det før; det er et faktum at våre barn barn hver bidige uke våkner tidligere lørdager enn noen andre dager. De vil gjerne se TV om morgenen, og vi har forsøkt å fortelle dem at de kan se på TV uten å vekke oss, men det er visst helt umulig å få inn :((.

Skrevet

Så deilig!

Har vel nevnt det før; det er et faktum at våre barn barn hver bidige uke våkner tidligere lørdager enn noen andre dager. De vil gjerne se TV om morgenen, og vi har forsøkt å fortelle dem at de kan se på TV uten å vekke oss, men det er visst helt umulig å få inn :((.

*he he* Min ville også helst ha selskap. Ikke så rart, da, når han ikke har søsken.

AneM1365380603
Skrevet

*he he* Min ville også helst ha selskap. Ikke så rart, da, når han ikke har søsken.

''Min ville også helst ha selskap. Ikke så rart, da, når han ikke har søsken.''

Flott, jeg sender over mine ;)

Skrevet

''Min ville også helst ha selskap. Ikke så rart, da, når han ikke har søsken.''

Flott, jeg sender over mine ;)

;-) Du er for sent ute, for nå sover han leeeeenge...;-)

Men selv da han sto opp "tidlig" var det ikke sånn grytidlig som jeg hører enkelte kolleger opplever. Han kom vel opp i vår seng kanskje i 7-tida, og lå minst en halv time før han skulle opp og se på TV med mor på slep.

Men jeg satte i grunnen pris på de stundene, for ett barn kan jo ikke slåss med seg selv, og mens han satt stille og rolig og så på tv, kanskje puslet med litt lego på gulvet, så leste jeg avsi og drakk kaffe til den store gullmedaljen;-)

AneM1365380603
Skrevet

;-) Du er for sent ute, for nå sover han leeeeenge...;-)

Men selv da han sto opp "tidlig" var det ikke sånn grytidlig som jeg hører enkelte kolleger opplever. Han kom vel opp i vår seng kanskje i 7-tida, og lå minst en halv time før han skulle opp og se på TV med mor på slep.

Men jeg satte i grunnen pris på de stundene, for ett barn kan jo ikke slåss med seg selv, og mens han satt stille og rolig og så på tv, kanskje puslet med litt lego på gulvet, så leste jeg avsi og drakk kaffe til den store gullmedaljen;-)

For seint. De er allerede på vei. Jeg vet nå ikke hvor du bor, men de er satt på et fly til Gardermoen, så får du nå hente dem der når du får tid :)

''Men jeg satte i grunnen pris på de stundene, for ett barn kan jo ikke slåss med seg selv''

Det har du så rett i.. Sist helg hadde jeg 3 stk i senga om morgenen. Det er ikke alltid bare kos, men jeg liker å våkne på den måten. Altså at det er litt kos før vi står opp :o)

Skrevet

For seint. De er allerede på vei. Jeg vet nå ikke hvor du bor, men de er satt på et fly til Gardermoen, så får du nå hente dem der når du får tid :)

''Men jeg satte i grunnen pris på de stundene, for ett barn kan jo ikke slåss med seg selv''

Det har du så rett i.. Sist helg hadde jeg 3 stk i senga om morgenen. Det er ikke alltid bare kos, men jeg liker å våkne på den måten. Altså at det er litt kos før vi står opp :o)

OK, husbonden lander på Gardermoen i 21-tida i kveld, så da kan han plukke dem med seg;-)

Skrevet

Dette setter tråden din fra igår om å la barn fly alene, i et litt annet lys :-))

AneM1365380603
Skrevet

Dette setter tråden din fra igår om å la barn fly alene, i et litt annet lys :-))

Jeg tenker som så at dere ga omtrent klarsignal til at en av dem kan reise alene, så da går det jo greit med alle sammen ;) Flaks at mannen til morsan er på Gardermoen i kveld da. De får en travel helg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...