adelie Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Betyr iallfall overflødighet - spørs vel på sammenhengen. Kanskje for mange folk, og noen som må sies opp? 0 Siter
laban Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Noe som er overflødig. F.eks. hvis du skal fylle ut et skjema (papir- eller databasert) og du ett sted må oppgi sokkestørrelse, som er delt inn i grupper av typen 32 - 36, 38 - 42 og 44 - 48, og lenger ned må oppgi skostørrelse, der du kan velge ett helttall mellom 32 og 48. Da er sokkespørsmålet redundant - både overflødig og mindre nøyaktig. Teit eksempel, men jeg prøvde å finne noe som illustrerte typisk bruk av ordet. 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Noe som er overflødig. F.eks. hvis du skal fylle ut et skjema (papir- eller databasert) og du ett sted må oppgi sokkestørrelse, som er delt inn i grupper av typen 32 - 36, 38 - 42 og 44 - 48, og lenger ned må oppgi skostørrelse, der du kan velge ett helttall mellom 32 og 48. Da er sokkespørsmålet redundant - både overflødig og mindre nøyaktig. Teit eksempel, men jeg prøvde å finne noe som illustrerte typisk bruk av ordet. ''Teit eksempel, men jeg prøvde å finne noe som illustrerte typisk bruk av ordet.'' ;-) Jeg begynte å lure på "hva er det egentlig laban jobber med, ettersom hun kom på et slikt eksempel"! ;-) Men det var jo illustrerende, da. :-D 0 Siter
laban Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 ''Teit eksempel, men jeg prøvde å finne noe som illustrerte typisk bruk av ordet.'' ;-) Jeg begynte å lure på "hva er det egentlig laban jobber med, ettersom hun kom på et slikt eksempel"! ;-) Men det var jo illustrerende, da. :-D Jeg er høyt oppe i administrasjonen av sivilforsvaret :-) (Har du sett skjemaene deres noen gang?) 0 Siter
Gjest papez Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Redundans 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er høyt oppe i administrasjonen av sivilforsvaret :-) (Har du sett skjemaene deres noen gang?) ;-) Nei, det har jeg ikke, men min far var riktignok ikke i sivilforsvaret, men i forsvaret, og jeg husker en gang han ble bedt om å skrive ønskeliste til jul skrev "bukse under kort" eller noe slikt! ;-) Jeg håper og tror at det var humoristisk ment, selv om han jo generelt sett var nokså 'yrkesskadd' etter mange års tjeneste;-) 0 Siter
laban Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg er høyt oppe i administrasjonen av sivilforsvaret :-) (Har du sett skjemaene deres noen gang?) Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! 0 Siter
laban Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 ;-) Nei, det har jeg ikke, men min far var riktignok ikke i sivilforsvaret, men i forsvaret, og jeg husker en gang han ble bedt om å skrive ønskeliste til jul skrev "bukse under kort" eller noe slikt! ;-) Jeg håper og tror at det var humoristisk ment, selv om han jo generelt sett var nokså 'yrkesskadd' etter mange års tjeneste;-) Jeg skrev svaret til meg selv, men her er det: Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skrev svaret til meg selv, men her er det: Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! ;-) 0 Siter
Gjest pro patria Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skrev svaret til meg selv, men her er det: Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! "Bukse, under, lang, vinter" vet vi hva er og har benyttet 0 Siter
Gjest mij Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skrev svaret til meg selv, men her er det: Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! ""bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja." *lyspære over hodet* ) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror nok betegnelser som "bukse, type under" er typisk forsvarsslang, ja. Jeg har fylt ut det aller første registreringsskjemaet til sivilforsvaret for ca. 18 år siden, sånn dersom hvis såfremt ifall de kanskje skulle innkalle meg i framtiden. Det var ikke lite info de skulle ha sånn "foreløpig" - bl.a. "luestørrelse", noe jeg hadde litt problemer med å oppgi når det ikke var noen valgmuligheter... Tenker med gru på hva de skulle visst hvis jeg _virkelig_ hadde blitt aktuell! Hadde du trengt veldig stor lue da??? "ert ert" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.