Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag:

1. Spiser du kjøtt eller fisk sånn ca. hver dag?

2. Hvor mange gram beregner du pro pers? (- kvinner spiser kanskje mindre enn menn? )

Skrevet

trives som veggis,jeg:)

Ja det skjønner jeg. Men nå lurte jeg mest på de som spiser kjøtt og fisk, men de vil visst ikke si noe om det... :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

''1. Spiser du kjøtt eller fisk sånn ca. hver dag? ''

Ja

''2. Hvor mange gram beregner du pro pers? (- kvinner spiser kanskje mindre enn menn? )''

Øh, aner ikke, mengdeberegning er ikke min greie ;o)

Gjest prust
Skrevet

Ja, vi spiser vel kjøtt eller fisk hver dag - utrolig sjelden vi ikke gjør det.

SYnes det er vanskelig å si noe spesielt om mengde - kommer veldig an på hva det er og hva vi har til.

Nå rvi har kokt torsk, kjøper jeg ca en kilo - og vi er to voksne og tre barn. De to minste barna (4 og snart 7) spiser forholdsvis mye fisk, han på snart 9 spiser lite, Jeg spiser masse fisk. Vil tippe at jeg kanksje spiser omtrent 1/3 av den mengden torsk vi har til middag.

Og så er det forskjell på om det er fest middag eller hverdag. Beregner vel mer kjøtt hvis det f.eks. er lammesteik, hjortesteik eller pinnekjøtt - da er det sikkert 250-350 g pr person - til hverdags holder det sikkert med 200 g?

Men jeg har nå aldri veid maten da....!

Skrevet

''1. Spiser du kjøtt eller fisk sånn ca. hver dag?''

Ja, men det blir litt pannekaker og grøt og sånt også da.

''2. Hvor mange gram beregner du pro pers? (- kvinner spiser kanskje mindre enn menn? )''

Jeg spiser stort sett kyllingfilet eller laksebit og de er vel ca. 120 gram? Ikke mer enn akkurat, men når jeg har masse grønnsaker til så holder det. For et storspist mannfolk må man vel doble, minst.

Gjest prust
Skrevet

Jeg spiser stort sett kyllingfilet eller laksebit og de er vel ca. 120 gram? Ikke mer enn akkurat, men når jeg har masse grønnsaker til så holder det. For et storspist mannfolk må man vel doble, minst.

Spiser du bare én laksefilet når du har det til middag? Både jeg, mannen min og hun på 6 spiser to hele - jeg spiser nok mer potet og grønnsaker enn henne da....

Skrevet

Jeg spiser også bare én kyllingfilet eller én laksebit.

Gjest prust
Skrevet

Jeg spiser også bare én kyllingfilet eller én laksebit.

Vi har veldig sjelden kyllingfilet - men laksefilet har vi ganske ofte. Til oss 5 bruker vi 6-8 filete.

Skrevet

Spiser du bare én laksefilet når du har det til middag? Både jeg, mannen min og hun på 6 spiser to hele - jeg spiser nok mer potet og grønnsaker enn henne da....

Ja, kjøper sånne som er pakket enkeltvis og da spiser jeg en.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Spiser omtrent som Lillemus beskriver og det gjør minstemann også.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Spiser omtrent som Lillemus beskriver og det gjør minstemann også.

Jeg trodde jeg spiste lite, men da er det kanskej vanlig. 1 stykke er nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...