Gå til innhold

Hva forbinder du med Benjamin?

Anbefalte innlegg

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• Lillemus

12

• morsan

7

• frosken

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En av mine beste venninner har en sønn som heter Benjamin, og den lille sjarmerende krabaten er det jeg umiddelbart forbinder med navnet;-)

Skrevet

En kanin.

Å så rart at du svarte det, for det gjør jeg også!! :-)

Skrevet

Jeg tenkte ikke på den saken før du nevnte den i hvert fall. Kall for all del sønnen din for Benjamin hvis du og faren synes det er et pent navn som passer til ham. Skal man utelukke alle navn folk kan forbinde med noe negativt, er det ikke mange navn igjen å velge mellom.

Skrevet

Siden du spør, tenker jeg på Benjamin-drapet. Men hadde det f.eks begynt en mørkhudet gutt i barnehagen som het Benjamin, ville jeg nok knapt reagert på navnet.

Icora Panter
Skrevet

Jeg tenkte ikke på den saken før du nevnte den i hvert fall. Kall for all del sønnen din for Benjamin hvis du og faren synes det er et pent navn som passer til ham. Skal man utelukke alle navn folk kan forbinde med noe negativt, er det ikke mange navn igjen å velge mellom.

Når du skrev: " Hva forbinder du med Benjamin?" Så tenkte jeg selvfølgelig på Benjamin drapet.. Men det er pga måten du stilte spm på.

Hadde du skrevet: " Synes du Benjamin er fint navn?" så hadde jeg svart direkte ja, og Benjamin drapet hadde ikke falt meg inn.

Tror neppe noe tenker på det selv om barnet ditt er litt mørk ig heter Benjamin. Synes ikke den saken skal ha betydning for hva du ønsker å kalle barnet ditt.

Skrevet

Jeg tenker på Benjamin i det gamle testamente, den yngste av Jakobs 12 sønner.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tenker på Benjamin i det gamle testamente, den yngste av Jakobs 12 sønner.

Jeg også. På fransk brukes "benjamin" som et uttrykk for yngstemann. :o)

Kjenner for øvrig en veldig fin fyr som heter Benjamin.

Skrevet

Når du skrev: " Hva forbinder du med Benjamin?" Så tenkte jeg selvfølgelig på Benjamin drapet.. Men det er pga måten du stilte spm på.

Hadde du skrevet: " Synes du Benjamin er fint navn?" så hadde jeg svart direkte ja, og Benjamin drapet hadde ikke falt meg inn.

Tror neppe noe tenker på det selv om barnet ditt er litt mørk ig heter Benjamin. Synes ikke den saken skal ha betydning for hva du ønsker å kalle barnet ditt.

Jeg er enig i at spørsmålsstillingen har stor betydning for hva jeg også tenkte. Også helt enig med deg i ditt råd mht navnevalget.

Skrevet

eksen min forbinder jeg med det navnet :P

er vel bare å gi han det navnet? Er jo et kjempe fint navn..

Gjest Blikkboks
Skrevet

Jeg tenkte også på Benjamin saken pga. overskriften.

Vi vurderte Benjamin selv på vår gutt, men i og med at også han er adoptert, ble det for meg helt "feil". Tiltross for at jeg alltid har trodd at min sønn skulle hete Benjamin.

Men sånn ble det ikke. Jeg forbinder ikke navnet så mye nå lenger, og Benjamin er ett fantastisk nydelig navn :-D

Skrevet

Jeg tenker SØT!

Har to stk som heter Benjamin i min bekjentskapskrets og begge er mørke. Jeg har aldri tenkt på det drapet, ikke før du nevnte det nå.

Benjamin er et kjempe fint og søtt navn, så det synes jeg du skal bruke hvis det er et navn du liker!

Gjest prust
Skrevet

Bergljot Engeseth! Husker henne godt ja, er ikke helt sikker på om jeg likte henne eller ikke. Synes i grunnen Bergljot er litt fint, men eksen protesterte villt da jeg forslo det til Snuppa. ;o)

Bergljot Engeseth het hun ja!

Nei - takke meg til Vibeke!

Men husker du den barne-tv serien om de som bodde i en kaktus (tror jeg). Opplegget var rundt farger og former, og jeg husker han ene prøvde å trille trillebår med trekantet hjul, så firkantet - og så fant han ut at et rundt hjul var det beste!!!

Skrevet

Bergljot Engeseth het hun ja!

Nei - takke meg til Vibeke!

Men husker du den barne-tv serien om de som bodde i en kaktus (tror jeg). Opplegget var rundt farger og former, og jeg husker han ene prøvde å trille trillebår med trekantet hjul, så firkantet - og så fant han ut at et rundt hjul var det beste!!!

De to som ikke snakket, bare hadde lyder? Brukte ikke de blå overalls og hadde hår som strittet til alle kanter og den ene ble spilt av Vibeke Sæther? Men bodde de i en kaktus?!

Gjest prust
Skrevet

De to som ikke snakket, bare hadde lyder? Brukte ikke de blå overalls og hadde hår som strittet til alle kanter og den ene ble spilt av Vibeke Sæther? Men bodde de i en kaktus?!

Tror det stemmer at de ikke snakket ja, laget bare rare lyder. Hadde glemt at Vibeke spilte en av dem, men det er nok korrekt ja.

Jeg synes jeg husker en kaktus med ei lita dør eller skuff nede, og så kom det noen ut av dem. Men om det var de to i blå bukse eller noen andre vesener - det husker jeg ikke.

Hva het denne serien tro?

Skrevet

Tror det stemmer at de ikke snakket ja, laget bare rare lyder. Hadde glemt at Vibeke spilte en av dem, men det er nok korrekt ja.

Jeg synes jeg husker en kaktus med ei lita dør eller skuff nede, og så kom det noen ut av dem. Men om det var de to i blå bukse eller noen andre vesener - det husker jeg ikke.

Hva het denne serien tro?

Var det ikke en episode med en dumphuske og opp og ned også? Ser dem for meg der den som dumper opp spreller med beina og smiler bredt, mens den som er ned synes det er kjedelig. :o)

Jeg tror den ene var Vibeke Sæther, men jeg ska ikke garantere det.

Det med kakutsen er totalt ukjent for meg, men det betyr på ingen måte at du tar feil! :o)

Gjest prust
Skrevet

Var det ikke en episode med en dumphuske og opp og ned også? Ser dem for meg der den som dumper opp spreller med beina og smiler bredt, mens den som er ned synes det er kjedelig. :o)

Jeg tror den ene var Vibeke Sæther, men jeg ska ikke garantere det.

Det med kakutsen er totalt ukjent for meg, men det betyr på ingen måte at du tar feil! :o)

JO! Husker den vippa også :-)

Surt fjes - blidt fjes - surt fjes - blidt fjes - ettersom de gikk opp og ned.

Det kan jo være at jeg blander to serier sammen?

Kanskje noen andre her husker hva det het? (endret overskriften, så kanksje noen flere hiver seg på)

Skrevet

JO! Husker den vippa også :-)

Surt fjes - blidt fjes - surt fjes - blidt fjes - ettersom de gikk opp og ned.

Det kan jo være at jeg blander to serier sammen?

Kanskje noen andre her husker hva det het? (endret overskriften, så kanksje noen flere hiver seg på)

Jeg hukser ikke det, men jeg husker programmet med den store kaktusen. Jeg mener å huske at den gikk som skolefjernsyn, altså på dagtid, for det var det eneste man kunne se på på TV hvis man var syk hjemme en dag (bortsett fra "Trim for eldre", da*S*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...