Gå til innhold

Gravid(uke 13) og blødning

Anbefalte innlegg

Gjest 13 uker
Skrevet

Er det vanlig å blø når men er 13 uker på vei?.Var så glad når jeg kom over 12 uker men i dag kom det litt slim med blod og jeg har litt menssmerter

Skrevet

Ja, det er visst relativt vanlig at det blør litt. Jeg blødde i begge svangerskap, første rundt 8 uker, med andre hadde jeg uregelmessig blødninger fra ca 12 til ca 19 uker på vei. Men ingenting var galt, det er en type celler som svært lett blør under svangerskap, fikk jeg forklart av jordmor.

Jeg har likevel ikke orket å ikke vite, dro derfor til ultralyd hos årivat gynekolog begge gangene.

Gjest 13 uker
Skrevet

Ja, det er visst relativt vanlig at det blør litt. Jeg blødde i begge svangerskap, første rundt 8 uker, med andre hadde jeg uregelmessig blødninger fra ca 12 til ca 19 uker på vei. Men ingenting var galt, det er en type celler som svært lett blør under svangerskap, fikk jeg forklart av jordmor.

Jeg har likevel ikke orket å ikke vite, dro derfor til ultralyd hos årivat gynekolog begge gangene.

Takk for raskt svar.Jeg tok ultralyd for 1 uke siden når jeg var innlagt pga kvalmen og alt så bra ut da.Bør jeg kontakte fastlegen i morgen vist det ikke stopper

Skrevet

Takk for raskt svar.Jeg tok ultralyd for 1 uke siden når jeg var innlagt pga kvalmen og alt så bra ut da.Bør jeg kontakte fastlegen i morgen vist det ikke stopper

Da jeg snakket med legevakt sa de bare at jeg skulle ta kontakt på nytt dersom jeg blødde mer enn en vanlig mens og fikk sterke smerter.

Hvis man er i ferd med å abortere er det lite å gjøre med det uansett, på dette tidspunktet :-(

Men om du føler det ville beroliget deg å ta en prat med legen, synes jeg du skal gjøre det. Ikke noe bra å være for bekymret heller! :-)

Gjest hadde i uke 9
Skrevet

Hadde du samleie igår ? Det kan gi blødninger.

Jeg hadde blødninger i uke 9, hadde hatt samleie kvelden i forkant, våknet om morgenen og det regelrett rant blod ut av meg. Fikk time hos lege (ikke UL) samme morgen, tok GU, var ikke antydning til noe mer blod, men jeg ble sykemeldt i 14 dager for sikkerhetsskyld med beskjed om å ligge mest mulig på sofaen. Konklusjonen til legen var at det var samleiet som var årsaken.

Gjest 13 uker
Skrevet

Da jeg snakket med legevakt sa de bare at jeg skulle ta kontakt på nytt dersom jeg blødde mer enn en vanlig mens og fikk sterke smerter.

Hvis man er i ferd med å abortere er det lite å gjøre med det uansett, på dette tidspunktet :-(

Men om du føler det ville beroliget deg å ta en prat med legen, synes jeg du skal gjøre det. Ikke noe bra å være for bekymret heller! :-)

Takk for det.Men så legen kvalmen er på plass så føler jeg meg trygg :-)

Gjest 13 uker
Skrevet

Hadde du samleie igår ? Det kan gi blødninger.

Jeg hadde blødninger i uke 9, hadde hatt samleie kvelden i forkant, våknet om morgenen og det regelrett rant blod ut av meg. Fikk time hos lege (ikke UL) samme morgen, tok GU, var ikke antydning til noe mer blod, men jeg ble sykemeldt i 14 dager for sikkerhetsskyld med beskjed om å ligge mest mulig på sofaen. Konklusjonen til legen var at det var samleiet som var årsaken.

Nei hadde ikke samleie i går.Er vel 1 uke siden sist :-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg blødde i uke 13 i mitt siste svangerskap, men det gikk heldigvis helt fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...