Gå til innhold

Lønn- har du grunn å klage?

Anbefalte innlegg

Gjest blæh
Skrevet

Oj. Jobber du full stilling også?

Ja. Men da jeg byttet jobb sist (til en nesten klin lik jobb - bare et annet sted) fant de plutselig ut at både deler av utdanningen ikke var relevant og at deler av tidligere arbeid ikke var relevant. Skjønn det den som kan.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• fei1365380229

3

• lille fisk

3

• ingoen

2

Gjest ViViola
Skrevet

Ja. Men da jeg byttet jobb sist (til en nesten klin lik jobb - bare et annet sted) fant de plutselig ut at både deler av utdanningen ikke var relevant og at deler av tidligere arbeid ikke var relevant. Skjønn det den som kan.

Huff! Det der vet jeg flere som har vært ute for, men med en gang de har kobla inn fagforeningen sin har det ordnet seg...

Arbeidsgivere er av og til jævlige.

Skrevet

3-årig høyskoleutdannelse, to års ansiennitet. 282 000 i grunnlønn.

Som enslig holder det hardt å komme seg inn på boligmarkedet nå, for eksempel, og har ikke hatt råd tidligere heller.

Jeg klager litt, ja.

Gjest selv MBA
Skrevet

Selvfølgelig har utdanning noe å si. At man har utdanning vil si at man har tapt mange års arbeidsfortjeneste og sannsynlig også har stort studielån som må nedbetales av lønna.

Men for all del, kunne godt vært enig i lønn under utdanning, og så ellers klin lik lønn for alle mulige stillinger. Men det er vel ikke så mange som er enig i det heller.

(Signaturen har forøvrig ingenting med dette innlegget å gjøre, men jeg brukte det i samme tråd tidligere)

Så dersom jeg kan velge mellom to personer, en med god og dekkende realkompetanse og en med formalkompetanse er det greit at jeg betaler realkompetansepersonen mindre?

Vet jo hvem jeg ville ansatt da.

fei1365380229
Skrevet

Hvilken utdannelse er 9-årig? Doktorgrad?

fei1365380229
Skrevet

Hovedfag (6 år) - 10 års ansiennitet - 400 000. Ikke så bra, men har heldigvis en mann som tjener fett!

Og fritid er GULL! - Underviser med andre ord.

Gjest ikke-signatur-idag
Skrevet

Hvilken utdannelse er 9-årig? Doktorgrad?

Ja, det tar 9 år om du tar pedagogikk i tillegg til dr. graden.

fei1365380229
Skrevet

Ja, det tar 9 år om du tar pedagogikk i tillegg til dr. graden.

Du tjener dårlig...! Håper du har en mann/kone som tjener bra, og lite studielån.

Skrevet

Har 3 titler på papirene mine, men som grunnlag for jobben min har jeg en 2-årig høgskoleutdannelse og 360.000 i året. Fornøyd jeg.

Skrevet

Oh la la!

Skjønner godt at du ikke klager, gitt! Heldiggrisen!

Skjønner at jeg har valgt feil type fagområde..hehe!

Ligger noen arbeidstimer bak og da - ikke akkurat noen 8-4 jobb.

Gjest blæh
Skrevet

Så dersom jeg kan velge mellom to personer, en med god og dekkende realkompetanse og en med formalkompetanse er det greit at jeg betaler realkompetansepersonen mindre?

Vet jo hvem jeg ville ansatt da.

Slik er det faktisk iblant. Men noen arbeidsgivere velger faktisk den med (mest) utdanning likevel, fordi utdanningen har relevans for jobben. Og en del jobber får man heller ikke uten utdanning

Gjest blæh
Skrevet

Huff! Det der vet jeg flere som har vært ute for, men med en gang de har kobla inn fagforeningen sin har det ordnet seg...

Arbeidsgivere er av og til jævlige.

Jeg har beklageligvis ikke så stor tro på fagforeningen min. Og det er egentlig synd ettersom de suger en litt for stor prosentandel av lønna mi hver mnd. Kanskje jeg skulle prøve dem likevel...

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har beklageligvis ikke så stor tro på fagforeningen min. Og det er egentlig synd ettersom de suger en litt for stor prosentandel av lønna mi hver mnd. Kanskje jeg skulle prøve dem likevel...

Hvis du ikke er fornøyd med fagforeningen, så kan det hende det finnes alternativer.

Vil du si hvilken du tilhører?

Personlig kan jeg ikke få sagt nok dritt om Handel og Kontor - så jeg har fjernet meg derfra. Og skal aldri dit igjen!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Slik er det faktisk iblant. Men noen arbeidsgivere velger faktisk den med (mest) utdanning likevel, fordi utdanningen har relevans for jobben. Og en del jobber får man heller ikke uten utdanning

Riktig.

Hos oss blir ingen ansatt uten formelt korrekt utdanning. Deretter kommer ansenitet og erfaring i betrakning ved en evt ansettelse.

Skrevet

Jeg har 8 år og tjener elendig for tida, mindre enn deg i alle fall. Er misfornøyd, men jeg ser på denne jobben som et springbrett for å nå dit jeg vil, så da får jeg holde ut. Det blir så bra, så. Snart:)

Gjest blæh
Skrevet

Hvis du ikke er fornøyd med fagforeningen, så kan det hende det finnes alternativer.

Vil du si hvilken du tilhører?

Personlig kan jeg ikke få sagt nok dritt om Handel og Kontor - så jeg har fjernet meg derfra. Og skal aldri dit igjen!

Njaei, har egentlig ikke så lyst til det her. Men jeg er fagorganisert der de fleste på min arbeidsplass er fagorganisert. Profesjonsfagorganisasjon. Idag har jeg riktignok søkt om medlemskap i en fagorganisasjon som passer bedre overens med utdannelsen min, så vi får se hva som skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...