Gå til innhold

Ang attføring og lønn

Anbefalte innlegg

Gjest atttta
Skrevet

Kan man få 50% rehabiliterings- eller attføringspenger?

Og hvis man får det, er det noe tillig man får utbetalt og?

Jeg ser ingen annen mulighet enn å gjøre det slkik, men er livredd for økonomien!

Jeg har nå en 80% stilling med utbetalt 19000,- Hvis jeg da får 66% av halve lønnen vil jeg ha utbetalt ca 15700,-

Eller? Har jeg regnet riktig tro? Men vil jeg ha krav på noe annet og? Feks barnetillegg, får man det ved 50% attføring?

Noen som kan hjelpe meg litt, jeg er i en super fortvilet situasjon, har snart vært sykemeldt 50% i ett år...

Skrevet

Attføring vet jeg ingenting om, men man kan få graderte rehabiliteringspenger - jeg har også vært 50% sykemeldt i nesten et år nå, og søknadspapirene for rehab ligger her nesten ferdig utfylt...

Når du regner ut hva du får må du regne av bruttointekt, men det blir omtrent som skriver, ja. NAV gir ikke noe barnetillegg, men jeg tror det var slik før, nå er det 66% av inntil 6G.

Har du pensjonssparing? I så fall kan det hende de betaler noe av differansen. Statens pensjonskasse kan gi 66% av full lønn, og de har også barnetillegg, såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Ja, du kan få 50% attføring, og vil da få 66 % av halv lønn, og beholde din opprinnelige halve lønn i de 50% du jobber.

Skrevet

Attføring vet jeg ingenting om, men man kan få graderte rehabiliteringspenger - jeg har også vært 50% sykemeldt i nesten et år nå, og søknadspapirene for rehab ligger her nesten ferdig utfylt...

Når du regner ut hva du får må du regne av bruttointekt, men det blir omtrent som skriver, ja. NAV gir ikke noe barnetillegg, men jeg tror det var slik før, nå er det 66% av inntil 6G.

Har du pensjonssparing? I så fall kan det hende de betaler noe av differansen. Statens pensjonskasse kan gi 66% av full lønn, og de har også barnetillegg, såvidt jeg har skjønt.

Nav gir barnetillegg på attføring

Skrevet

Jepp, hele 27 kroner dagen. Tenkte jeg skulle prøve ut en gang jeg, om jeg fikk dette barnetillegget til å holde for det dattera min trenger av mat og klær, fritidsaktiviteter o.l. Hadde nok ikke kommet langt der, vil jeg tro:-)

Skrevet

Ok, det kan godt hende. Som sagt, ikke på rehabilitering.

Skrevet

Det får du på rehabliteringspenger også,det får jeg.

Er 50 prosent sykemeldt og får 50 prosent rehabliteringspenger og litt over 500 kr mnd i barnetilegg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Joda, du får barnetillegg også på rehabilitering. På attføring derimot får en også for tilsyn av barn under 10 år, det fikk jeg ikke mens jeg gikk på rehab.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...