Gå til innhold

Mobilleverandør

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Hva slags mobilleverandør har du?

Jeg har hatt Tele2 Champion i snart 2 år, og vært svært fornøyd fram til de byttet nett fra Telenor til føkkings Netcom.

Det var en grunn til at jeg valgte å gå bort fra Netcom i sin tid, dekninga der jeg bor er sjaber (og jeg bor faktisk i Oslo, ikke i svarteste bushen), og jeg blir gjentatte ganger brutt gjennom de fleste samtaler.

Har mobilregning på 1000-1200 i mnd der det er mye samtaler og rundt 300 tekstmeldinger.

Noen gode forslag? *Hater Netcom*

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hva slags mobilleverandør har du?''

Jeg har djuice friends, og det funker fint for meg. Muligens ikke verdens billigste til sammen, men det bryr jeg meg lite om. Jeg som bor litt utenfor allfarvei er avhengig av dekninga til Telenor, og ettersom de andre leverandørene ser ut til å hoppe mellom Telenor og Netcom, så holder jeg meg til Telenor for å være sikker.

Gjest mora2
Skrevet

MTU

Kjempe billig, ingen mnd avgift og veldig billig sms :0)

Ingen bindingstid heller.

Skrevet

Nokia fungerer veldig bra i svarteste bushen ;)

Ehh Netcom hvertfall ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har djuice hos Telenor. Det er en fastpris på under 50-lappen pr mnd. Jeg får 60 sms og 60 min ringetid hver mnd. Regningene mine ligger stort sett under 300 kr. Jeg ringer lite, men sender endel sms.

Skrevet

Hadde one call og var fornøyd med de. 120 gratis min og 90 sms i mnd. Men så byttet de til network norway og netcom. Da ble det litt kluss synes jeg. Så nå har jeg byttet til talkmore. De bruker telenor, ingen bindingstid eller mnd avgift. Billige priser. Dessuten ringer en gratis til andre med samme leverandør.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ehh Netcom hvertfall ;)

Kommer nok an på hvor i svarteste bushen du er, her i dfistriktet har Netcom dårlig dekning med en gang du kommer i utmarka.

Gjest ChiengMai
Skrevet

MTU

Kjempe billig, ingen mnd avgift og veldig billig sms :0)

Ingen bindingstid heller.

Skjønner ikke dette at det er hva som er billigst som teller mest for folk, for meg er det dekning som er viktigst. Men det kommer nok av at jeg bor i distriktet og dessuten reiser rundt en del.

Gjest mora2
Skrevet

Skjønner ikke dette at det er hva som er billigst som teller mest for folk, for meg er det dekning som er viktigst. Men det kommer nok av at jeg bor i distriktet og dessuten reiser rundt en del.

Skrev jeg at det telte mest??

Jeg har god dekning, og veldig billig.

Skrevet

Nå er det jo slik at det ikke er så mange forskjellige nett å velge mellom. Men desto flere telefonselskaper. Selvfølgelig har jeg da lyst til å bruke det som for meg blir billigst, men da går jeg først ut fra hvilket nett de bruker.

Av samme grunn undersøker jeg innimellom hvor jeg får billigst strøm, forsikring og lån. Sparer der jeg kan jeg, og bytter om det lønner seg totalt sett.

mariaflyfly
Skrevet

Nettopp. Hadde jeg bare vært ute etter billigste pris, hadde jeg jo blitt i Tele2 og fortsatt å bli avbrutt 3-4 ganger i løpet av en halvtimes samtale. Prisen er jeg jo fornøyd med. Det er det å ikke ha skikkelig dekning utenom inni peisen jeg ikke gidder.

Aliza1365380759
Skrevet

Telenor, av den enkel grunn at Netcoms nett gjorde at jeg ikke kunne snakke i mobilen inne i leiligheta mi i Trondheim sentrum. Å måtte gå utendørs for å kunne ha en samtale gadd jeg rett og slett ikke..

Skrevet

Dårlig dekning spiller jo ingen rolle, så lenge det er dekning der man bruker telefonen:-)

Skrevet

Vi har Tele2, men skal nå bytte av samme grunn som deg.

Vi har tenkt på Talkmore, som nå bruker Telenor sitt nett, men ender nok med Telenor Frifiks.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har akkurat byttet fra samme som du har, pga den teite dekninga! *sur*

Jeg fant ut at det var Talkmore, Venteloe og Telenor som hadde telenor sitt nett.

Jeg bestilte til slutt Djuice zero, som er så og si samme opplegget, ingen månedspris og lav ringepris. Nå er jeg i allefall sikret skikkelig dekning, selv om jeg måtte svelge en kamel for å bli telenorkunde igjen. Dekningen vant, og jeg skylte kamelhårene ned med et glass vin ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Vi har Tele2, men skal nå bytte av samme grunn som deg.

Vi har tenkt på Talkmore, som nå bruker Telenor sitt nett, men ender nok med Telenor Frifiks.

Jeg skjønner at vi er flere. ;)

Jeg har akkurat forfattet en relativt sur mail til Tele2 der jeg foreslår at de skal sende ut en spørreundersøkelse til kundene sine for å kartlegge om folk stort sett er fornøyde eller ikke etter omlegginga. Jeg nekter å tro at det bare er meg som synes Netcoms dekning suger.

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1207084311' post='3840275]

Jeg har akkurat byttet fra samme som du har, pga den teite dekninga! *sur*

Jeg fant ut at det var Talkmore, Venteloe og Telenor som hadde telenor sitt nett.

Jeg bestilte til slutt Djuice zero, som er så og si samme opplegget, ingen månedspris og lav ringepris. Nå er jeg i allefall sikret skikkelig dekning, selv om jeg måtte svelge en kamel for å bli telenorkunde igjen. Dekningen vant, og jeg skylte kamelhårene ned med et glass vin ;o)

Kan se ut som om jeg blir kunde på samme sted, da. Kan jeg spørre hvor mye omtrent du har mobilregning på i mnd? ;)

mariaflyfly
Skrevet

Nokia fungerer veldig bra i svarteste bushen ;)

Det gjør Sony Ericsson også. :P

mariaflyfly
Skrevet

Telenor, av den enkel grunn at Netcoms nett gjorde at jeg ikke kunne snakke i mobilen inne i leiligheta mi i Trondheim sentrum. Å måtte gå utendørs for å kunne ha en samtale gadd jeg rett og slett ikke..

Hmmm.. Der også? Jeg har god dekning i leiligheten til kjæresten min ganske sentralt i Trondheim. Men her hjemme på Oslos østkant er den sjaber. Jeg hade klart å vise en viss forståelse for at dekninga ikke er 100 % på hytta, f.eks, men i byene bør det være bra. Og det mest irriterende av alt er at Netcom skryter på seg full dekning der jeg bor på det dumme dekningskartet sitt. Wankers! :(

https://netcom.no/kundeservice/dekningogutland/kart.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...