Gå til innhold

langvarig diare


d23

Anbefalte innlegg

Etter en tur i Asia i begynnelsen av året har jeg vært svært mye plaget av diare og vondt i magen. Jeg har ofte sterk mageknip og føler at det romsterer. Nå lurer jeg på om jeg kan ha fått innvollsormer / bendelorm, da jeg levde svært "primitivt" på turen. Hvordan kan jeg finne ut om dette er tilfellet ? Finnes det noe reseptfritt ?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære d23.

Slik du beskriver det,kan du ha fått innvollsorm.Det er en ide å se etter orm el.mark i avføringen.Behandling fåes reseptfritt på apoteket.Jeg synes allikevel at du skulle oppsøke en lege for undersøkelse.Foruten vanlige blodprøver vil det da bli tatt prøver av avføringen også med tanke på bakterier feks.Salmonella,Shigella,Campylobacter og Yersinia som kan gi diare og magebsvær.Som regel skal dette ikke behandles.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kjære d23.

Slik du beskriver det,kan du ha fått innvollsorm.Det er en ide å se etter orm el.mark i avføringen.Behandling fåes reseptfritt på apoteket.Jeg synes allikevel at du skulle oppsøke en lege for undersøkelse.Foruten vanlige blodprøver vil det da bli tatt prøver av avføringen også med tanke på bakterier feks.Salmonella,Shigella,Campylobacter og Yersinia som kan gi diare og magebsvær.Som regel skal dette ikke behandles.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Hei,jeg har hørt om noe som heter Livingston salmonella.Hva er det, og hvordan virker den?

Jeg er plaget med veldig mye diare,som vare ofte over lengre perioder.Så derfor lurer jeg på om du kan fortelle meg litt om den.Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...