Gå til innhold

NHD- Fluanxol og stivhet (nakke/kjeve)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig startet på fluanxol tabletter. Startet for 3 dager siden med en veldig lav dose (0,5mg). Jeg har fått de som angstdempende og antidepressiv tilleggsbehandling i tillegg til Zoloft som jeg har tatt i mange år.

Det siste døgnet har jeg merket en tiltakende ømhet/stivhet i kjeveområdet og nakken.

Kjeven har jeg forsåvidt slitt med før for noen år siden, men dette med nakken er nytt.

Det jeg bekymrer meg for er om dette kan være noe tegn på disse fryktede ekstrapyramidale bivirkningene. (Synes imidlertid dette er rart da dosen er så lav, men jeg har tydeligvis en egen evne til pådra meg bivirkninger...)

Hvis dette er normale/ufarlige bivirkninger: er det mulig for deg å si noe om dette er noe som vil forsvinne etterhvert eller er denne typen bivirkninger av mer varig karakter.

Skulle selvsagt kontakten psykiateren som skrev dem ut, men han har to mnd. permisjon....

På forhånd takk for svar!

Gjest oblivion
Skrevet

Kan være litt av sånn parkinsonisme, som jo er ett annet ord for ekstrapyrmidable bivirkninger. Men intenting å bry seg om, det var vanlig å gå på store doser med slik medisin før i tiden, med skikkelig tung parkinsonisme uten at de gjorde noen forandringer.

Skal jeg være ærlig, så skjønner jeg ikke hvorfor leger skriver ut den slags medisiner mot angst. Jeg liker generelt den typen antipsykotika svært dårlig, da jeg selv ble tvangsmedisinert med det for mange år siden.

Gjest miakadksa
Skrevet

da jeg brukte fluanxol fikk jeg den bivirkningen at jeg ble stiv, i kjeven og kroppen

må anstrenge meg for å slappe av når jeg skulle ligge og sove for var stiv i kroppen.

sære greier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...