Gå til innhold

Årets største happening - viktigere enn jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He, he, jeg sa ikke at jeg var spent;) Kunne ikke bry meg mindre...

OK, trodde du mente at jeg drepte gleden _din_;-)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Åsemor

5

• hidi, the scorpion

3

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kalle Tanka
Skrevet

Ja, men det har vært tråder om "når kommer selvangivelsen" siden lenge før påske!!

Hvis det er så uutholdelig å vente, burde jo folk strengt tatt foretatt en beregning av dette allerede i begynnelsen av februar, etter at de har mottatt alle årsoppgavene;-)

Hva har man skattemyndighetene til hvis man skal regne ut skatten selv? Den drittjobben betaler jeg skatt for at andre skal ta!

Jeg har aldri gjort noen kalkyle for hvordan oppgjøret kommer til å bli, og kommer aldri til å gjøre det heller. Den følelsen jeg har i det jeg spretter den grå plastikkonvolutten er vårens store happening :) Gleder meg vilt

Skrevet

Hva har man skattemyndighetene til hvis man skal regne ut skatten selv? Den drittjobben betaler jeg skatt for at andre skal ta!

Jeg har aldri gjort noen kalkyle for hvordan oppgjøret kommer til å bli, og kommer aldri til å gjøre det heller. Den følelsen jeg har i det jeg spretter den grå plastikkonvolutten er vårens store happening :) Gleder meg vilt

OK, hver sin lyst! ;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg gleder meg noe helt vanvittig til å ta fatt på selvangivelsen.

Hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

*lol* sjekker ikke lottokupongen heller jeg;-)

Tipper ikke Lotto heller, jeg :o)

Skrevet

Tipper ikke Lotto heller, jeg :o)

Jeg slenger inn en 10-ukers et par ganger i året. "Frivillig skatt";-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg slenger inn en 10-ukers et par ganger i året. "Frivillig skatt";-)

Vinner du noe, da?

Har faktisk vunnet smågevinster en del ganger, men nå er det lenge siden sist - kanskje ikke så rart, når det er mer enn 10 år siden jeg tippet ;P.

Skrevet

Vinner du noe, da?

Har faktisk vunnet smågevinster en del ganger, men nå er det lenge siden sist - kanskje ikke så rart, når det er mer enn 10 år siden jeg tippet ;P.

Nei, blir ikke mye...;-)

Skrevet

Jeg har så og si null økonomisk oversikt, og er veldig spent på hvor mye jeg kan regne med å få tilbake. Til sommeren må gubben ta ut pappaperm og vi taper derfor penger på det, så hele sommerferien avhenger av at vi får litt tilbake på skatten, ellers blir det kjipt.

Og siden jeg er hjemmeværende har jeg allerede brukt et par måneder på å planlegge og glede meg til sommerferien, så jeg er veldig spent på om jeg kan fortsette tilværelsen med sommerplaner. ;)

Skrevet

Og jeg har på ingen måte tatt høyde for at jeg kan risikere restskatt, det har jeg ikke tenkt på før nå. Shit!

trollemor;o)
Skrevet

Er det nå det ja... Nei jeg setter jula ganske mye høyere.

Gjest midia
Skrevet

Jeg venter i spenning på dette jeg:)

Jeg har papirene et sted, men tror du jeg gidder å finne dem fram sånn at jeg kan ta en forhåndsberegning? -nope :)

Jeg er litt redd for at en gave (arv) fra mor på underkant av 100 tusen skal ta knekken på håpet om å få igjen noen slanter.

Jeg har nettopp kommet hjem fra syden og har lyst på en tur til så det er mye derfor jeg er så ivrig.

I fjor trodde jeg at det kom den "smellen" å så fikk jeg igjen 7000! så det vil si at jeg har ikke snøring når det gjelder skatt :)

Skrevet

Jeg venter i spenning på dette jeg:)

Jeg har papirene et sted, men tror du jeg gidder å finne dem fram sånn at jeg kan ta en forhåndsberegning? -nope :)

Jeg er litt redd for at en gave (arv) fra mor på underkant av 100 tusen skal ta knekken på håpet om å få igjen noen slanter.

Jeg har nettopp kommet hjem fra syden og har lyst på en tur til så det er mye derfor jeg er så ivrig.

I fjor trodde jeg at det kom den "smellen" å så fikk jeg igjen 7000! så det vil si at jeg har ikke snøring når det gjelder skatt :)

Åh, søren, jeg fikk noe arv og greier også i fjor jeg, det hadde jeg glemt.

Skrevet

Åh, søren, jeg fikk noe arv og greier også i fjor jeg, det hadde jeg glemt.

Det blir ikke inntektsskatt på arv, da.

Skrevet

Jeg har så og si null økonomisk oversikt, og er veldig spent på hvor mye jeg kan regne med å få tilbake. Til sommeren må gubben ta ut pappaperm og vi taper derfor penger på det, så hele sommerferien avhenger av at vi får litt tilbake på skatten, ellers blir det kjipt.

Og siden jeg er hjemmeværende har jeg allerede brukt et par måneder på å planlegge og glede meg til sommerferien, så jeg er veldig spent på om jeg kan fortsette tilværelsen med sommerplaner. ;)

Hehe, vi er visst litt like her, Åsemor. Noe surrete, men evige optimister:)

Gjest mandolina
Skrevet

De fleste får penger igjen på skatten, og penger er alltid meget velkommen, derfor ser folk med lengsel hen på det forjettede brevet med beskjed om hvor mye penger de får.

Skattenivået er lagt opp slik at blir det trukket riktig skatt, så vil folk få penger igjen, og det gleder alle seg til.

Jeg gleder meg til selvangivelsen, fordi jeg liker regnskap.

Hilsen

Skrevet

Det blir ikke inntektsskatt på arv, da.

Hva blir det da? *totalt grønn*

Gir det ikke utslag, kanskje? Det er forhåndsarv... Og langt under noen grense jeg har hørt om.

Skrevet

Hva blir det da? *totalt grønn*

Gir det ikke utslag, kanskje? Det er forhåndsarv... Og langt under noen grense jeg har hørt om.

Det blir arveavgift hvis det er over den avgiftsfrie grensen. Uansett skal du melde fra om det på eget skjema. Når det skal oppgis på selvangivelsen, er det bare fordi det forklarer en eventuell formuesøkning. Det påvirker ikke inntektsskatten.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har et så kjedelig liv om dagen, at skatten blir et høydepunkt ;o)

Jeg vet at jeg får igjen, og da tyner jeg mest mulig ut av det faktum at jeg ikke helt vet hvor mye *sitrer av spenning* ;o)

Gjest Ikke for meg i allefall
Skrevet

Du spør hva som gjør at folk hopper i taket så da skal nok egentlig ikke jeg svare :)

Jeg aner nemmelig aldri når selvangivelsen kommer.

Jeg har uten unntak fått igjen hvert eneste år, men hvert år så er jeg like fornufting og betaler inn gjeld med dem. Derfor har jeg en følelse av at jeg aldri "får" disse pengene.

Så det klør ikke i mine fingre. Selvangivelsen kommer når den kommer og oppgjøret kommer når det kommer. (blir som regel forsinket siden jeg må tilføye litt smått her og der)

Så dette er iallefall ikke for meg årets happening :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...