Gå til innhold

Årets største happening - viktigere enn jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir arveavgift hvis det er over den avgiftsfrie grensen. Uansett skal du melde fra om det på eget skjema. Når det skal oppgis på selvangivelsen, er det bare fordi det forklarer en eventuell formuesøkning. Det påvirker ikke inntektsskatten.

Ja, det med eget skjema vet jeg om... men det var ikke mulig å få tak i hos skatteetaten her i byen, så det ga jeg opp. Mon tro om jeg blåser i det... Pengene er jo for lengst brukt opp. ;)

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Åsemor

5

• hidi, the scorpion

3

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Skattebetaler
Skrevet

For oss med relativt dårlig råd, så spiller faktisk resultatet av skatteoppgjøret en stor rolle. Får man igjen, så blir det nesten som jul, påske, 17. mai, uventet fridag og bursdag på en gang. Får man restskatt, så betyr det ganske sikkert, avhengig av beløpets størrelse, bekymringer om nedbetalingsordning, evt. forbrukslån for å få betalt gjelda si.

Selv om man har god råd, så er det vel ikke så vanskelig å se for seg at selvangivelsen kan ha stor betydning for enkelte andre?

Skrevet

For oss med relativt dårlig råd, så spiller faktisk resultatet av skatteoppgjøret en stor rolle. Får man igjen, så blir det nesten som jul, påske, 17. mai, uventet fridag og bursdag på en gang. Får man restskatt, så betyr det ganske sikkert, avhengig av beløpets størrelse, bekymringer om nedbetalingsordning, evt. forbrukslån for å få betalt gjelda si.

Selv om man har god råd, så er det vel ikke så vanskelig å se for seg at selvangivelsen kan ha stor betydning for enkelte andre?

*knegg* Det var da svært, da!

Dette går IKKE på det å ha god eller dårlig råd, men på at man har den store nedtellingen til den store dagen. At pengene har betydning skjønner jo alle, men man kan har jo god tid til å fantasere om hva tilgodebeløpet skal brukes mellom 3. april, og St. Hans, og får man kraftig restskatt betyr jo det at man har brukt mer enn det som var ens egne penger året før, og da kan det jo være lurt å prøve å holde litt oversikt over dette _før_ man nærmer seg påske.

Skrevet

Jeg har rimelig bra oversikt på hvordan det ligger an. Men vil gjerne se det svart på hvitt. Imidlertid er det stekt umulig å finne noe skatteoppgjør på nett!?

På skatteetaten.no blir man bedt om å logge seg på. Påloggingen fører avgårde til norge, mitt norge... neida til minside.norge.no. Men der er det ikke noe som minner om skatteoppgjør. Går an å levere selvangivelse riktignok, men jeg må jo få sjekket først.

Catch 22 dette... saltet med Kafka.

Har du oppskriften 'skatteoppgjørssjekk for dummies'?

;-)

Skrevet

Jeg har rimelig bra oversikt på hvordan det ligger an. Men vil gjerne se det svart på hvitt. Imidlertid er det stekt umulig å finne noe skatteoppgjør på nett!?

På skatteetaten.no blir man bedt om å logge seg på. Påloggingen fører avgårde til norge, mitt norge... neida til minside.norge.no. Men der er det ikke noe som minner om skatteoppgjør. Går an å levere selvangivelse riktignok, men jeg må jo få sjekket først.

Catch 22 dette... saltet med Kafka.

Har du oppskriften 'skatteoppgjørssjekk for dummies'?

;-)

''Jeg har rimelig bra oversikt på hvordan det ligger an. Men vil gjerne se det svart på hvitt.''

Ja, jeg synes også det er greit å se det svart på hvitt, men jeg har faktisk ikke fått selvangivelsen min _ennå_, men går ikke i spinn for det! ;-)

''Har du oppskriften 'skatteoppgjørssjekk for dummies'? ''

Nei dessverre;-) Det har vært noen innlegg her inne om at du kan levere nå, og så heller gå inn og levere på nytt senere når du får originalen i posten, men jeg hadde ikke giddet å gjøre det.

Skrevet

''Jeg har rimelig bra oversikt på hvordan det ligger an. Men vil gjerne se det svart på hvitt.''

Ja, jeg synes også det er greit å se det svart på hvitt, men jeg har faktisk ikke fått selvangivelsen min _ennå_, men går ikke i spinn for det! ;-)

''Har du oppskriften 'skatteoppgjørssjekk for dummies'? ''

Nei dessverre;-) Det har vært noen innlegg her inne om at du kan levere nå, og så heller gå inn og levere på nytt senere når du får originalen i posten, men jeg hadde ikke giddet å gjøre det.

Åååkei... trodde katta var ute av sekken forlengst så mye som det står skrevet om skatt i avisene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...