lineline1 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Heisann:) Jeg lurte paa om noen viste hvor lenge ett turistvisum varer? har hoert det er 60dager, stemmer det? Aa naar det gaar ut for aa faa nytt, er det greit aa reise til f.eks til Canada, for saa aa fornye turistvisumet? Har ogsaa noen spm. naar det gjelder arbeidsvisum. Maa jeg ha en jobb foer jeg soeker om det, eller kan jeg faa visumet og deretter finne jobb? Vart veldi mange spm. det her. Haaper noen tar seg tid til aa svare:) Paa forhaand takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Du trenger ikke visum for å reise til USA om du har norsk pass, på flyet fyller du derimot ut en såkalt "visa waiver". Med dette får du oppholdstillatelse i 90 dager. Har ikke særlig greie på hvordan du får oppholdstillatelse med arbeidstillatelse i USA, vet bare at det er vanskelig å få. 0 Siter
edeline Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 hei, du trenger ikke visa hvis du har det nye passet, men har du det gamle må du ha turist visa. det varer i 90 dager. du må til oslo og den amerikanske ambassaden for intervju. det koster litt penger. du bør søke om jobb visa når du har jobben, er ikke helt sikker på akkurat dette, men de er ganske strenge. det er en fordel om bedriften du skal jobbe hos hjelper deg. Lykke til, du vil få det fint der borte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.