Gå til innhold

Jeg er en fæl mamma!

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

To-åringen vår fikk en lys-prosjektor av oss, som h*n egentlig aldri har brydd seg noe særlig om før litt nå i det siste. Den lyser stjerner og ole brumm oppi taket mens den spiller en sang. H*n har dullet med den avogtil, men siden vi skal flytte til andre enden av landet om noen uker, besluttet vi å gi bort de mest upraktiske lekene som ligger og slenger, og som h*n bruker minst - deriblandt denne lysprosjektoren. Barnehagen var kjempe glad for å få ganske nye leker. Men ungen vår begynner å gråte når h*n kommer i barnehagen og ser at noen leker med "hennes/hans lys", som h*n kaller det selv. De siste dagene har virkelig skjært i hjertene våre når vi ser hvor trist h*n blir. Vi har forferdelig dårlig samvittighet og sitter her og lurer på hva vi skal gjøre. H*n skal gå i denne barnehagen i 2 mndr til før h*n mister plassen, og h*n trives veldig godt her...

Noen som har noen råd til verdens slemmeste mamma - og forsåvidt også pappaen som syntes dette var en idiotisk ting å kjøpe til ham i utgangspunktet.

Skrevet

Enkel løsning: Be barnehagen pakke bort/gjemme bort akkurat den leken til etter dere har flytta. Ute av syne - ute av sinn.

Eller be om å få den tilbake.

Skrevet

Kanskje dere kan ta en snakk med barnehagen, og spørre om de kan legge vekk denne lys-saken til han slutter? Det er jo bare snakk om 2 mnd.

Skrevet

Kjøp en ny til barnet deres.

Hehe, ei jeg kjenner ga bort en del ting til et loppemarked, blant annet en gammel bamse som ungen hennes ikke hadde lekt med på flere år. Så var hun sammen med ungen sin på dette loppemarkedet. Ungen fikk øye på bamsen og utbrøt: "se, der er sånn bamse som jeg har! Jeg vil ha en til, kan vi kjøpe den?" Hehe, de kjøpte den tilbake, og jeg tror ikke ungen noen gang fikk med seg at han ikke endte opp med to, men en bamse allikevel....

Skrevet

Kjøp en ny til barnet deres.

Hehe, ei jeg kjenner ga bort en del ting til et loppemarked, blant annet en gammel bamse som ungen hennes ikke hadde lekt med på flere år. Så var hun sammen med ungen sin på dette loppemarkedet. Ungen fikk øye på bamsen og utbrøt: "se, der er sånn bamse som jeg har! Jeg vil ha en til, kan vi kjøpe den?" Hehe, de kjøpte den tilbake, og jeg tror ikke ungen noen gang fikk med seg at han ikke endte opp med to, men en bamse allikevel....

he he :o)

Skrevet

Jeg synes at du skal få den tilbake. Dette sier jeg fordi jeg selv kastet en dukke (stor) som manglet en arm for noen år siden. Denne dukken får hun ikke ut av hodet stakkars. Så nå når ditt barn har så tydelige bånd (nå) til denne tingen så ville jeg fått den tilbake. Evt kan han ha den til dere flytter etter avtale med barnet ditt. Og det er jeg sikker på at barnehagen har forståelse for. Når du skal kvitte deg med leker så er det noen ganger lurt at barna er med på det. De har en utrolig binding til de rareste ting.

Akkurat det å ta barnet med på avgjørelsen kan jo slå begge veier. Enten blir dere ikke kvitt noe eller så går det greit. Ett av to :)

(Jeg fant forresten en ny dukke som lignet den jeg kastet, det hjalp, men det var ikke helt det samme nei.)

Gjest lysbærer
Skrevet

Forsøk å lære barnet ditt gleden ved å dele ting med andre barn. Nå er det jo ikke bare han som får leke med den, men alle vennene hans. Det er jo kjempebra, og lyset trenger aldri å kjede seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...