Gjest Hva er riktig? Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Jeg har to jobber, 50% på hver. Den ene arbeidsgiveren min sier at når det er planleggingsdag i barnehagen, kan jeg ta ut sykt barn-dag pga.at barnepasser som vanligvis passer barnet ikke er tilgjengelig, på samme måte som f. eks. en dagmamma som blir syk. Den andre arbeidsgiveren sier at det er uhørt og ikke aktuelt. Sykt barn-dager kan kun brukes når barnet eller barnepasser er syk. Han mener planleggingsdager definitivt ikke hører inn under denne ordningen. Hvem har rett? 0 Siter
songbirdy Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Jeg tror det er den siste. Kun sykedager v sykt barn/barnepasser. Ellers må du ta ut permisjon uten lønn eller feriedag. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 En kan ikke bruke "sykt barn"-dager til slike planlagte fraværsdager som planleggingsdager. 0 Siter
Gjest Hva er riktig? Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 En kan ikke bruke "sykt barn"-dager til slike planlagte fraværsdager som planleggingsdager. Takk for svar. Jeg er enig med deg, trodde heller ikke det var riktig med sykt barn-dager i slike tilfeller. Men når den ene arbeidsgiveren min sier det er ok, så er det vel ingenting i veien for at jeg bruker av disse dagene ved planleggingsdager? Det er jo arbeidsgiveren som godkjenner det? Hos den andre arbeidsgiveren kan jeg jo ikke gjøre det slik. 0 Siter
Gjest Hva er riktig? Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Jeg tror det er den siste. Kun sykedager v sykt barn/barnepasser. Ellers må du ta ut permisjon uten lønn eller feriedag. Det var det jeg også trodde. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Takk for svar. Jeg er enig med deg, trodde heller ikke det var riktig med sykt barn-dager i slike tilfeller. Men når den ene arbeidsgiveren min sier det er ok, så er det vel ingenting i veien for at jeg bruker av disse dagene ved planleggingsdager? Det er jo arbeidsgiveren som godkjenner det? Hos den andre arbeidsgiveren kan jeg jo ikke gjøre det slik. Ja, om arbeidsgiver sier det er ok vil det neppe få noen konsekvenser, men det er jo du som egentlig har ansvaret her. 0 Siter
Speak Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Takk for svar. Jeg er enig med deg, trodde heller ikke det var riktig med sykt barn-dager i slike tilfeller. Men når den ene arbeidsgiveren min sier det er ok, så er det vel ingenting i veien for at jeg bruker av disse dagene ved planleggingsdager? Det er jo arbeidsgiveren som godkjenner det? Hos den andre arbeidsgiveren kan jeg jo ikke gjøre det slik. Du kan egentlig ikke ta ut sykt-barn dag når det er planleggingsdag. Men dersom arbeidsgiver godkjenner det, så hadde jeg gjort det. Du er jo ærlig og har fortalt grunnen. Om arbeidsgiver da sier det er greit, så hvorfor ikke? 0 Siter
Gjest mamsemor Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Vi fikk også bruke sykt barn-dager ved planleggingsdager hos min tidligere arbeidsgiver. Dette var en stor stor bedrift her i landet ...... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Rent lovmessig så gjelder vel "sykt barn dager" kun når barnet eller barnepasser virkelig er SYK. Men det er kanskje litt opp til hver enkelt arbeidsgiver om de vil utvide dette til å omfatte at barnepass "ikke er tilgjengelig" Dette tror jeg isåfall er ren goodwill, og ikke noe du har krav på. Normalt måtte du nok ha brukt avspasering eller ferie til slike planlagte fraværsdager. Ulempen med å bruke av "sykt barn dagene" er jo at du kanskje bruker dem opp til du virkelig trenger dem pga sykdom. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Hos oss hører ikke planleggingsdager inn under sykt barn iallfall, vi må ta ut ferie disse dagene. Tror nok det er det mest vanlige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.