Gå til innhold

Har dere fått selvangivelsen i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks
Skrevet

Det har ikke vi....

Flate heller, jeg trodde den skulle komme i dag....

Skrevet

Huff,jeg skulle virkelig ønske den ikke hadde kommet hit i dag jeg - nedtur!!

Gjest Blikkboks
Skrevet

Huff,jeg skulle virkelig ønske den ikke hadde kommet hit i dag jeg - nedtur!!

Blir nok nedtur her i heimen også...

Uff, uff. Bedre å få det overstått...

AneM1365380603
Skrevet

Vi fikk den ikke i dag. Da kommer den vel i morgen. Jeg vet sånn cirka hva som står der, så tviler på det blir noen overraskelser.

Gjest prust
Skrevet

Vi fikk den ikke i dag. Da kommer den vel i morgen. Jeg vet sånn cirka hva som står der, så tviler på det blir noen overraskelser.

Jeg fikk meg en overraskelse - ingen inntekt (og dermed ingen inntektsskatt) var registrert på meg. Snedte melding til hun som kjører lønn på jobben, og hun skulle sjekke det i morgen.

Selvangivelsen min så helt merkelig ut....

AneM1365380603
Skrevet

Jeg fikk meg en overraskelse - ingen inntekt (og dermed ingen inntektsskatt) var registrert på meg. Snedte melding til hun som kjører lønn på jobben, og hun skulle sjekke det i morgen.

Det høres da helt merkelig ut! Jeg ville også kontaktet ligningskontoret, for det kan jo være de har glippet litt. Du husker om du fikk papirene fra jobben over nyåret?

Gjest Blikkboks
Skrevet

Godt det ikke bare var meg da, jeg var redd di hadde holdt den igjen, for å ikke ødelegge dagen min ;-)

Gjest prust
Skrevet

Det høres da helt merkelig ut! Jeg ville også kontaktet ligningskontoret, for det kan jo være de har glippet litt. Du husker om du fikk papirene fra jobben over nyåret?

Nei - jeg husker ikke om jeg fikk noe. Skal gå gjennom plansiloen med viktige papirer...

På foreldrefradraget fikk jeg 98 kr, mannen min fikk 34902 kr :-)

Nå sjekker hun andre først - og så må vel jeg til pers, tenker jeg, hvis de ikke finner ut av det.

Skrevet

Det var rart! Enten har ikke info fra jobben din kommet inn i tide eller på riktig måte, eller så ligger feilen hos skattemyndighetene. Du bør få sjekket ut dette ja.

Og hvis det tar tid og du må fylle ut selvangivelsen på gammelmåten, så kan du søke om utsatt leveringsfrist.

Skrevet

Nei - jeg husker ikke om jeg fikk noe. Skal gå gjennom plansiloen med viktige papirer...

På foreldrefradraget fikk jeg 98 kr, mannen min fikk 34902 kr :-)

Nå sjekker hun andre først - og så må vel jeg til pers, tenker jeg, hvis de ikke finner ut av det.

Men hadde bankopplysninger osv kommet med, da?

Skrevet

Den kom i dag ja :) Opptur og enda er ikke alle fratrekkene gjort, så det blir mere i pluss jihaaaaaaaaaaaaaaa :)

Skrevet

Min mann fikk sin, men min kom ikke. Det har aldri hendt før, så jeg håper ikke noe er veldig galt.... Min mann gikk i god pluss heldigvis.

AneM1365380603
Skrevet

Min mann fikk sin, men min kom ikke. Det har aldri hendt før, så jeg håper ikke noe er veldig galt.... Min mann gikk i god pluss heldigvis.

Mannen min fikk 55 tusen igjen i fjor, men i år håper vi han ikke går i minus. Det er litt spennende, for han har endret skattetrekket.

Skrevet

Mannen min fikk 55 tusen igjen i fjor, men i år håper vi han ikke går i minus. Det er litt spennende, for han har endret skattetrekket.

guri, ja man vet aldri hva de snekrer ihop egentlig. Så lignes man sammen osv uten forvarsel osv. Jeg selv skulle satt ned skattetrekket, men det ble ikke noe av. Håper inderlig det gir meg noe tilbake :)

Skrevet

Jeg trodde også jeg skulle få den i dag. Men, den gang ei.. bedre lykke i morgen.. kanskje...??...

Er kjempe spent på hva jeg får igjen i år. =)) Har bare tatt en ca utregning på nett. Men, da tok jeg ikke med alle fradrag... så det blir jammen spennende...

AneM1365380603
Skrevet

guri, ja man vet aldri hva de snekrer ihop egentlig. Så lignes man sammen osv uten forvarsel osv. Jeg selv skulle satt ned skattetrekket, men det ble ikke noe av. Håper inderlig det gir meg noe tilbake :)

De ligner vel kun sammen der det er lønnsomt for ekteparet? Det er deres plikt i allefall, at dere lignes slik at dere kommer mest mulig gunstig ut av det. Det er hvis den ene har veldig lav inntekt.

Jeg håper på å få litt igjen. De siste åra har de blitt mellom 10 og 13 tusen.

Skrevet

De ligner vel kun sammen der det er lønnsomt for ekteparet? Det er deres plikt i allefall, at dere lignes slik at dere kommer mest mulig gunstig ut av det. Det er hvis den ene har veldig lav inntekt.

Jeg håper på å få litt igjen. De siste åra har de blitt mellom 10 og 13 tusen.

I alle år har jeg fått tilbake rundt tusen kroner, i fjor var det faktisk ti tusen. Herlig :) Er jeg heldig så dobler tallet seg, men da _er_ jeg heldig hehe

AneM1365380603
Skrevet

I alle år har jeg fått tilbake rundt tusen kroner, i fjor var det faktisk ti tusen. Herlig :) Er jeg heldig så dobler tallet seg, men da _er_ jeg heldig hehe

Hver krone i pluss er en glede da :) Det er minus som er den store skrekken. Vi får krysse fingrene for oss i morgen da :) Regner med vi får den da.

Skrevet

Hver krone i pluss er en glede da :) Det er minus som er den store skrekken. Vi får krysse fingrene for oss i morgen da :) Regner med vi får den da.

Yes, lykke til og god natt :)

AneM1365380603
Skrevet

Yes, lykke til og god natt :)

God natt til deg! Spørs om jeg får sove med det første, for etter dagens første trim sovnet jeg. Jeg sov i nesten 3 timer. Det var ikke meninga å sove så lenge :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...