Gå til innhold

Fotografere i begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Upassende, eller?

Tenkte ikke å ta bilder under selve "seremonien" uansett altså, men noen bilder av kista før, og et par ved graven kanskje... Eller er det bare helt no-no?

Gjest D*lilith
Skrevet

Har sett folk fotografere i begravelser,og de ble lagt merke til,og det var ikke poppulert.

Gjest mener jeg
Skrevet

Det ble fotografert i min mors begravelse og disse bildene var til god hjelp for meg under sorgprosessen i årene etterpå. Det beste er vel at det er en eller to fotografer og at ikke alle knipser løs.

Gjest ViViola
Skrevet

Det ble tatt mange bilder av kista inne i kirken, før seriemonien, og ved graven etter at kista ble senket da vi hadde begravelse for vårt barn.

Ingen reagerte på det, men jeg tror kanskje ikke at man gjør noe under selve seremonien. Og det var ikke vi som tok bilder, men heldigvis noen "våkne" slektninger.

Skrevet

Å ta bilde av kiste med blomster etter at seremonien er over, det har i alle fall jeg gjort (og flere med meg).

mariaflyfly
Skrevet

Begravelsesbyrået har sørga for å ta bilder inni kirka før alle har kommet inn de gangene jeg har vært involvert i begravelser. Vi fikk dem etterpå i en sånn liten mappe sammen med programmet og dødsannonsen.

Skrevet

Tror dette er noe familien gjør alene, har en stund alene før andre kommer. Ikke ta bilde verken av kista i kirka eller ved graven...

Skrevet

''men noen bilder av kista før, og et par ved graven kanskje... ''

Det synes jeg er helt OK.

Skrevet

Det ble tatt mange bilder av kista inne i kirken, før seriemonien, og ved graven etter at kista ble senket da vi hadde begravelse for vårt barn.

Ingen reagerte på det, men jeg tror kanskje ikke at man gjør noe under selve seremonien. Og det var ikke vi som tok bilder, men heldigvis noen "våkne" slektninger.

Huffa meg har dere mistet et barn? Det er jo det verste som kan skje oss. Stakkars dere. Får helt vondt bare jeg tenker på det.

Gjest sånna
Skrevet

Jeg har nylig vært i begravelse til nærmeste familie. Jeg tenkte overhode ikke på at det burde blitt tatt noen bilder. Jeg er utrolig glad for at onkelen min tok bilder før sermonien og ved graven. Disse bildene hjelper meg fordi jeg ikke fikk med meg alt i begravelsen.

Gjest ViViola
Skrevet

Huffa meg har dere mistet et barn? Det er jo det verste som kan skje oss. Stakkars dere. Får helt vondt bare jeg tenker på det.

Det er helt altoverskyggende forjævlig.

Og heldigvis stemmer det at "tiden leger alle sår". Arr får man, men det store, blødende hullet i hele kroppen gror igjen.

Takk for medfølelsen.

Skrevet

Og heldigvis stemmer det at "tiden leger alle sår". Arr får man, men det store, blødende hullet i hele kroppen gror igjen.

Takk for medfølelsen.

Jeg visste heller ikke dette. Huff, så forferdelig leit! Stor klem

Skrevet

Takk for medfølelsen.

Forferdelig å høre. Jeg er veldig glad i barn, så jeg får vondt i hele kroppen bare jeg leser om det.

Håper det går rimelig bra med dere.

Skrevet

Takk for medfølelsen.

Viviola- jeg vet ikke hvordan jeg skal uttrykke meg nå - men jeg vil bare si at det var trist å lese dette, og at jeg føler med dere.

Gjest annlovinda
Skrevet

I begravelsen til moren min tok begravelsesbyrået bilder.

Vi fikk disse bildene i en mappe en stund etter begravelsen.

Godt å ha senere i sorgprossesen.

Gjest annlovinda
Skrevet

Takk for medfølelsen.

Uff, det var forferdelig trist å høre.

Stor klem fra meg.

Gjest prust
Skrevet

Takk for medfølelsen.

Vi også gi deg en klem!

Vi har et nært vennepar som mistet sin lille gutt i vinter. Var i begravelsen, og det var fælt å se den store pappaen bære den lille kista...

Skrevet

Har selv tatt bilder ved begravelse, og også sett andre som har gjort det samme.

Ene begravelsen var to kompiser av meg for mange år siden, den begravelsen var meget spesiell da begge var MC folk, og vi hadde fått til endel "kranser" som såg ut som hjelm og gitarer. Og dette foreviget vi for mødrene deres og oss selv som et kjærbart minne.

Ved min mormors begravelse foreviget vi begravelsen med bilder, til de som rett og slett var for gamle og hadde problemer med å møte opp og til oss selv som minne til en fantastisk person...

Jeg ser absolutt ikke noe galt i å forevige de minnene...

Skrevet

Hvis du gjør det litt diskret og ikke gjør noe nummer ut av det synes jeg det er helt greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...