Gå til innhold

Ja, så var det klart for den samtalen...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Minstemor fyller fire i slutten av mai og er idag hjemme fra barnehagen pga at hun hadde feber igår og i natt. Skravla går i ett sett og det er ikke måte på hva den lille snuppa lurer på...

Som lyn fra klar himmel kom det store spørsmålet:

"Mamma, korsn klarte du å han pappa å lage mej?"

Jeg har jo hørt at så små barn ser seg fornøyd med lightversjonen, så jeg tok den: "Jo, pappa la et frø i magen min og du ble en liten prikk som vokste og vokste.Tilslutt så du ut som en baby og du ble født!"

"Oj", kom det fra vesla........ laaaang betenkningstid (mamma rydder febrilsk av bordet og venter å høre "maaammaaaaa...". Der kom det... "Jammen, maaammmaaaaa.... Korsn i all verden klarte han pappa å putte det frøet inn i magen din!?"

*sukk*

Jaja, jeg måtte da til men en litt mer inngående forklaring og trøsta meg med at vesla er for liten til å bli flau over sånt. Hun ble ikke flau, men ropte ut: "Hææææ!! Har pappa frø INNI tisseluren sin!!!!??"

Huff, håper hun ikke utbroderer saker og ting når hun kommer på barnehagen på mandag.....

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• AneM1365380603

9

• hidi, the scorpion

9

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Hehe* De voksne i barnehagen har hørt dette maaaange, maaaange ganger... :o)

Skrevet

Hehe, min 5-åring har foreløpig godtatt: "Noen ganger koser mammaer og papper på en spesiell måte, og da blir det noen ganger baby i mammaens mage."

Er vel bare et tidsspørsmål før dette må utdypes nærmere. :o)

fuji1365380447
Skrevet

He he - det er utrolig hvor små de er når de begynner å bli opptatt av de store tingene i livet.

Lilletuppa mi er ikke mer en halvannet, men hun har allerede oppdaget at pappa har en annerledes tiss enn hun og mamma.

Hun peker på pappas tiss i dusjen og sier med stort alvor: "mamma, neei" sånn at vi kan skjønne at mamma ikke har sånn tiss.

Skrevet

Hehe. I grunnen var det vel Animal Planet + info fra eldre opplysningsvillige søsken som introduserte temaet for minsteberta her.

"alstå, mamma, når dokker parra for å lage meg..."

*sukk*

Gjest mamsemor
Skrevet

Vår yngste forklarte oss ved middagsbordet (hun var da 5 år) om hvordan barn blir laget, dette hadde hun "lært" av noen andre barn i barnehagen.

"Da tar pappa tissen i rompa til mamma, og legger igjen et frø der, som vokser til en baby."

Det kom ikke noen flere spørsmål rundt dette, sånn var det bare. Kan tro at vår eldste på 10 satt å rødmet på andre siden av bordet :)

Har foreløpig ikke fått noen flere spørsmål rundt dette.

Gjest prust
Skrevet

Mine har merkelig nok ikke vært interessert i dette i det hele tatt.

Jeg forklarte det for gutten min etter han var begynt på skolen - for at han skulle høre min versjon før andres - men han har ikke spurt noe mer.

Hun som går i første nå, har ikke spurt - kanksje det er på tide med litt opplysning for henne og?

Hun som er fire, har i alle fall ikke spurt!

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har hatt denne samtalen med 3 av mine. Jeg har tegnet sædcelle og egg, og sagt at når de smelter sammen så blir det halvparten fra hver.

Snuppa på 5 var nå egentlig mest opptatt av hva hun hadde på seg da hun kom ut. Typisk jåledukka.. Hun så nok for seg en rosa prinsessekjole ;) Hun spurte da hun var ca 3 år, og så utrolig forventningsfull ut.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har hatt denne samtalen med 3 av mine. Jeg har tegnet sædcelle og egg, og sagt at når de smelter sammen så blir det halvparten fra hver.

Snuppa på 5 var nå egentlig mest opptatt av hva hun hadde på seg da hun kom ut. Typisk jåledukka.. Hun så nok for seg en rosa prinsessekjole ;) Hun spurte da hun var ca 3 år, og så utrolig forventningsfull ut.

''Snuppa på 5 var nå egentlig mest opptatt av hva hun hadde på seg da hun kom ut.''

*LOL*

Skrevet

Jeg forklarte det for gutten min etter han var begynt på skolen - for at han skulle høre min versjon før andres - men han har ikke spurt noe mer.

Hun som går i første nå, har ikke spurt - kanksje det er på tide med litt opplysning for henne og?

Mine har heller ikke vært så interessert, men jeg ser og hører jo at poden på 9,5 har plukket opp en del på skolen. Snakker om det når det faller seg naturlig hjemme da.

Skrevet

''Snuppa på 5 var nå egentlig mest opptatt av hva hun hadde på seg da hun kom ut.''

*LOL*

LOL her og;-)

Skrevet

He he - det er utrolig hvor små de er når de begynner å bli opptatt av de store tingene i livet.

Lilletuppa mi er ikke mer en halvannet, men hun har allerede oppdaget at pappa har en annerledes tiss enn hun og mamma.

Hun peker på pappas tiss i dusjen og sier med stort alvor: "mamma, neei" sånn at vi kan skjønne at mamma ikke har sånn tiss.

Eller som nevøen min sa om søstra si: "Hun har ingen tiss - hun har bare rumpe hele veien rundt" ;-)

Skrevet

''Jeg forklarte det for gutten min etter han var begynt på skolen - for at han skulle høre min versjon før andres -''

Slik tenkte jeg også.

Men da han var yngre fikk han - OG godtok - "lightversjonen";-)

AneM1365380603
Skrevet

Eller som nevøen min sa om søstra si: "Hun har ingen tiss - hun har bare rumpe hele veien rundt" ;-)

''Hun har ingen tiss - hun har bare rumpe hele veien rundt" ;-) ''

Godt observert ;)

Skrevet

Mine to eldste var interessert da jeg skulle ha nr. 3 (eller i alle fall den eldste, nr 2 var litt liten da, men ettersom han diltet etter storebror, var han også tilstede under samtalen). Vi hadde boka "Et barn blir til". Der er det blant annet bilder av en fødsel (hvor man ser "alt") - det syntes de var veldig greit å se.

Vesla på tre har begynt å interessere seg for tema, noe som er litt sårt- i og med at hun ikke vil kunne få barn på den vanligste måten selv.. Jeg føler jeg må inkludere litt mer for henne - dette med mulighet for adopsjon, fosterforeldre etc

Gjest Elextra
Skrevet

Har hatt små samtaler med mine om emnet, men har så langt fått få detaljerte spørsmål. Yngstemann hos meg spør om de utroligste detaljer, så jeg kan bare glede meg :-). Nesten flaut å innrømme at jeg synes det kan bli pinlig - jeg er vel for preget av at dette var et "ikke-tema" i min egen oppvekst.

Den gamle Trond-Viggo boken om kroppen kan være god å ha :).

Skrevet

Har hatt små samtaler med mine om emnet, men har så langt fått få detaljerte spørsmål. Yngstemann hos meg spør om de utroligste detaljer, så jeg kan bare glede meg :-). Nesten flaut å innrømme at jeg synes det kan bli pinlig - jeg er vel for preget av at dette var et "ikke-tema" i min egen oppvekst.

''Den gamle Trond-Viggo boken om kroppen kan være god å ha :).''

Jeg søker gjerne støtte i bøker på slike tema, jeg også :-)

Skrevet

Jeg synes ikke det var så flaut å fortelle en 6-7-åring om forplantning, men verre da han som 10-åring har sett på Raske Menn på TV og spør "hve betyr det at noen 'drar'n'?" ;-)

Gjest togli
Skrevet

*hehe* Den var søt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...