Gå til innhold

Ja, så var det klart for den samtalen...

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

For ikke å snakke om den gangen min tiåring spurte hva "moralsex" var for noe ;-))))

Moralsex.. He he. Hva i alle dager svarte du på det.? Du svarte vel ikke at hun mest sannsynlig husket feil, at det var analsex.. He he ;)

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• AneM1365380603

9

• hidi, the scorpion

9

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

''Skjønner at du er trist på jentas vegne, skulle bare mangle!''

Litt trist, er man jo. Men jeg anser både valg om ikke å bli mamma, valg om adopsjon og valg om å bli fosterforeldre er fullverdige alternativer.

Dessuten er det heldigvis lenge til hun må forholde seg til disse valgene. Men hun skal vite at valgene ER der.

''Litt trist, er man jo. Men jeg anser både valg om ikke å bli mamma, valg om adopsjon og valg om å bli fosterforeldre er fullverdige alternativer. ''

Det har du helt rett i ;) Skjønn storebror som følger med på lillesøsters vegne, ikke noe er vel skjønnere enn det!

Skrevet

Min 10-åring sa her en dag "Håper jeg blir kjønnsmoden tidlig, for da kan jeg og -kjæresten- få unger tidlig. Da satser jeg på det motsatte ;) Han har byttet kjæreste et par ganger etter det.

Jeg ser han har begynt å bli interessert i det der temaet.

Poden virker temmelig uinteressert i jenter, men ikke mer enn at han har konstatert at noen av jentene i klassen har begynt å få pupper, hvilket han helt uoppfordret og liketilt fortalte meg;-)

Skrevet

Moralsex.. He he. Hva i alle dager svarte du på det.? Du svarte vel ikke at hun mest sannsynlig husket feil, at det var analsex.. He he ;)

*hi hi*

Gjest togli
Skrevet

*Hehe* De voksne i barnehagen har hørt dette maaaange, maaaange ganger... :o)

Jeg tror muligens jeg får forberede mora mi, for hun jobber i barnehagen til minstemor ;)

Skrevet

er vel større sansynlighet for at det skulle være Oralsex vil jeg tro.

Er vel vanlig at barn blander oral og moral..

Gjest togli
Skrevet

Det var nok "oralsex" det egentlig skulle være ;)

Jeg sa noe sånt som at det ikke er alt barn trenger å vite og at dette kan hun få vite når hun blir voksen ;)

Gjest togli
Skrevet

Ha, ha ;)

Da hadde jeg glatt sagt at moralsex er når begge vil ;-0

Nei, huff, da hadde vi sikkert hatt et helt klassetrinn på skolen vår som gikk rundt og trodde at moralsex handla om samtykkesex fra begge parter *hehe*

Gjest togli
Skrevet

Lurt mht å ikke si det med ordet:-)

Jeg har også noen ganger tydd til det at han må vente til han blir større. Jeg vil gjerne være åpen om det meste i forhold til det barnet mitt vil snakke om, men jeg synes ikke 10-åringer trenger å få vite om alle mulige sex-varianter som finnes;-)

Akkurat :)

Jeg er også åpen om det meste, men enkelte ting kan godt vente litt til ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Vi er nok litt rare vi, for her er det lite flauhet rundt temaet. Ungene har i grunnen "alltid" visst hvordan de ble laget, først gjennom forklaringen frø fra pappa og egg fra mamma, senere at pappa hadde tissen sin i tissen til mamma - og så enda mer detaljert i boka til Trond Viggo.

Og det er helt greit, ikke noe styr med det. Slik er det. Og det samme med hvordan barna kommer ut av magen.

Samtidig har vi også snakket om prøverør, adopsjon og fosterfamilier, og det siste året også om at noen har to mammaer eller to pappaer. Oppfattes greit og liketil og uten ojjing og akking eller flauhet.

Synes ungene gjerne kan vite slikt, jeg, så slipper man å få en gravid 13-åring med forklaringen "jeg visste ikke at det var det som gjorde at jeg ble med barn".

AneM1365380603
Skrevet

er vel større sansynlighet for at det skulle være Oralsex vil jeg tro.

Er vel vanlig at barn blander oral og moral..

Se der ja. Der bommet jeg ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, huff, da hadde vi sikkert hatt et helt klassetrinn på skolen vår som gikk rundt og trodde at moralsex handla om samtykkesex fra begge parter *hehe*

Men gjør det ikke det da? Begge har et moralsk ansvar for sine handlinger, ergo moralsex ;)

Hva ungene går rundt og lurer på _før_ de får svar, tør jeg ikke tenke på engang, he, he.

Skrevet

Vi er nok litt rare vi, for her er det lite flauhet rundt temaet. Ungene har i grunnen "alltid" visst hvordan de ble laget, først gjennom forklaringen frø fra pappa og egg fra mamma, senere at pappa hadde tissen sin i tissen til mamma - og så enda mer detaljert i boka til Trond Viggo.

Og det er helt greit, ikke noe styr med det. Slik er det. Og det samme med hvordan barna kommer ut av magen.

Samtidig har vi også snakket om prøverør, adopsjon og fosterfamilier, og det siste året også om at noen har to mammaer eller to pappaer. Oppfattes greit og liketil og uten ojjing og akking eller flauhet.

Synes ungene gjerne kan vite slikt, jeg, så slipper man å få en gravid 13-åring med forklaringen "jeg visste ikke at det var det som gjorde at jeg ble med barn".

''Synes ungene gjerne kan vite slikt, jeg, så slipper man å få en gravid 13-åring med forklaringen "jeg visste ikke at det var det som gjorde at jeg ble med barn".''

Husker godt en film vi så på skolen om temaet - det må jo ha vært på begynnelsen av åttitallet, men filmen var nok gammel allerede da...

På filmen svømte ei dame og en mann i et basseng, og så var det sikkert en voiceover (som jeg ikke husker hva sa) - men på neste bilde var dama blitt gravid. Ikke mye å bli klok av. Husker ei stakkars jente som ble litt bekymra for svømmetimene i etterkant. Ikke fordi hun ikke egentlig visse om livets realiteter, men hun fikk det for seg at dersom en gutt hadde litt sæd i penis, så kunne denne cellen svømme ut og finne ei jente å svømme inn i.....

AneM1365380603
Skrevet

Poden virker temmelig uinteressert i jenter, men ikke mer enn at han har konstatert at noen av jentene i klassen har begynt å få pupper, hvilket han helt uoppfordret og liketilt fortalte meg;-)

Det med puppene er nok ganske spennende for en gutt i den alderen. Det er jo litt gøy når de kommer hjem og forteller. Forresten tar vel den interessen aldri slutt når den først kommer.

Gjest togli
Skrevet

;-)

Det hører med til historien at spørsmålet egentlig var rettet til far, og mor svarte mens han fortsatt satt og sa "øøøøhhhh".

Det er da noen fordeler å komme fra gårdbrukerslekt;-)

*HAHA* Gubben hadde garantert reagert sånn han også! Han er bygutt og jeg odelsjente ;)

En kveld satt pappaen på sengekanten til eldstejenta og hun spurte ham hvordan man kunne bli smittet av AIDS. Pappaen lulla seg inn i en forklaring der han endte opp med å prate om 2.verdenskrig! Neste morgen kom datra vår til meg og spurte hva AIDS egentlig hadde med 2.verdenskrig å gjøre. Pappaen satt bare og rødma!! :-))

Vel, det endte med at jeg måtte fortelle henne sannheten ;-)

Skrevet

Se der ja. Der bommet jeg ;)

Man kan faktisk si at du bomme-lommet! ;-)

Fint du fikk "feilen" oppklart, da *he he*

Skrevet

*HAHA* Gubben hadde garantert reagert sånn han også! Han er bygutt og jeg odelsjente ;)

En kveld satt pappaen på sengekanten til eldstejenta og hun spurte ham hvordan man kunne bli smittet av AIDS. Pappaen lulla seg inn i en forklaring der han endte opp med å prate om 2.verdenskrig! Neste morgen kom datra vår til meg og spurte hva AIDS egentlig hadde med 2.verdenskrig å gjøre. Pappaen satt bare og rødma!! :-))

LOL!!!

AneM1365380603
Skrevet

He he. Smart jente som ikke lar seg avlede med snikksnakk ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg er heller ikke flau over å fortelle slikt, men enkelte ting synes man kanskje man får spørsmål om litt tidlig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...