Gå til innhold

Ja, så var det klart for den samtalen...

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Men gjør det ikke det da? Begge har et moralsk ansvar for sine handlinger, ergo moralsex ;)

Hva ungene går rundt og lurer på _før_ de får svar, tør jeg ikke tenke på engang, he, he.

Kan jo ikke risikereat ungen blir mobba når alle finner den egentlige sannheten på ungdomsskolen ;)

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• AneM1365380603

9

• hidi, the scorpion

9

• KaVa

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Man kan faktisk si at du bomme-lommet! ;-)

Fint du fikk "feilen" oppklart, da *he he*

Litt rart jeg bommet der i og med at jeg nok er mer på koffertfronten enn deg ;) Jeg kjente meg jo ikke helt igjen i det innlegget du hadde her en dag. He he.

Skrevet

*HAHA* Gubben hadde garantert reagert sånn han også! Han er bygutt og jeg odelsjente ;)

En kveld satt pappaen på sengekanten til eldstejenta og hun spurte ham hvordan man kunne bli smittet av AIDS. Pappaen lulla seg inn i en forklaring der han endte opp med å prate om 2.verdenskrig! Neste morgen kom datra vår til meg og spurte hva AIDS egentlig hadde med 2.verdenskrig å gjøre. Pappaen satt bare og rødma!! :-))

Vel, det endte med at jeg måtte fortelle henne sannheten ;-)

Fra AIDS til 2. verdenskrig, det var litt av en overgang mellom tidsepokene...

Selv mine barns morfar, som er pensjonert historielærer og har lett for å komme inn på slike emner (og som selv var med i krigen), hadde hatt problemer med å få det emneskiftet til på en naturlig måte.

Gjest togli
Skrevet

Fra AIDS til 2. verdenskrig, det var litt av en overgang mellom tidsepokene...

Selv mine barns morfar, som er pensjonert historielærer og har lett for å komme inn på slike emner (og som selv var med i krigen), hadde hatt problemer med å få det emneskiftet til på en naturlig måte.

Gubben klarte ikke i ettertid å forklare sammenhengen han heller, så jeg regner med han var bevisstløs i gjerningsøyeblikket ;-P

hidi, the scorpion
Skrevet

Gubben klarte ikke i ettertid å forklare sammenhengen han heller, så jeg regner med han var bevisstløs i gjerningsøyeblikket ;-P

Menn er ofte det i forklaringsøyeblikk;) Særlig overfor døtre....

Gjest ViViola
Skrevet

''Synes ungene gjerne kan vite slikt, jeg, så slipper man å få en gravid 13-åring med forklaringen "jeg visste ikke at det var det som gjorde at jeg ble med barn".''

Husker godt en film vi så på skolen om temaet - det må jo ha vært på begynnelsen av åttitallet, men filmen var nok gammel allerede da...

På filmen svømte ei dame og en mann i et basseng, og så var det sikkert en voiceover (som jeg ikke husker hva sa) - men på neste bilde var dama blitt gravid. Ikke mye å bli klok av. Husker ei stakkars jente som ble litt bekymra for svømmetimene i etterkant. Ikke fordi hun ikke egentlig visse om livets realiteter, men hun fikk det for seg at dersom en gutt hadde litt sæd i penis, så kunne denne cellen svømme ut og finne ei jente å svømme inn i.....

Huff, jeg må jo bare le litt - men det er jo ikke helt bra med slike ulne greier, da!

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg er heller ikke flau over å fortelle slikt, men enkelte ting synes man kanskje man får spørsmål om litt tidlig ;)

Næh, det er aldri for tidlig med slik, men man trenger jo ikke å legge ut om ulike stillinger, nytelse og orgasme til en 3-åring. He-he.

Gjest togli
Skrevet

Næh, det er aldri for tidlig med slik, men man trenger jo ikke å legge ut om ulike stillinger, nytelse og orgasme til en 3-åring. He-he.

Eller fortelle om "moralsex" til en tiåring som har hørt ordet "oralsex" for første gang? ;)

Skrevet

Litt rart jeg bommet der i og med at jeg nok er mer på koffertfronten enn deg ;) Jeg kjente meg jo ikke helt igjen i det innlegget du hadde her en dag. He he.

Jeg trodde at du _ikke_ bommet, men fleipet...;-p

Gjest prust
Skrevet

Mine to eldste var interessert da jeg skulle ha nr. 3 (eller i alle fall den eldste, nr 2 var litt liten da, men ettersom han diltet etter storebror, var han også tilstede under samtalen). Vi hadde boka "Et barn blir til". Der er det blant annet bilder av en fødsel (hvor man ser "alt") - det syntes de var veldig greit å se.

Vesla på tre har begynt å interessere seg for tema, noe som er litt sårt- i og med at hun ikke vil kunne få barn på den vanligste måten selv.. Jeg føler jeg må inkludere litt mer for henne - dette med mulighet for adopsjon, fosterforeldre etc

Det er på grunn av strålingen det - at hun ikke kan bli gravid? Det har jeg aldri tenkt på før...

Trist å vite allerede nå, men det virker som om dere er flinke til å fokusere på andre løsninger enn den vanligste :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Eller fortelle om "moralsex" til en tiåring som har hørt ordet "oralsex" for første gang? ;)

He-he, den er jo bare herlig, da! Forklaringen bør jo være "når man er gift før man lager barn", men den holder kanskje ikke lenger? :-)

Skrevet

Jeg tror muligens jeg får forberede mora mi, for hun jobber i barnehagen til minstemor ;)

*Latterkrampe* Da kan jeg skjønne at det kan bli litt mer pinlig ja. :o)

Gjest togli
Skrevet

He-he, den er jo bare herlig, da! Forklaringen bør jo være "når man er gift før man lager barn", men den holder kanskje ikke lenger? :-)

Nei, den går nok ikke idag. Er jo redd for at de skal få et negativt syn på sex før ekteskapet. Håper igrunnen at de prøver seg på sex før de blir gift ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, den går nok ikke idag. Er jo redd for at de skal få et negativt syn på sex før ekteskapet. Håper igrunnen at de prøver seg på sex før de blir gift ;)

''Håper igrunnen at de prøver seg på sex før de blir gift ;)''

DET er jeg helt enig i, du! Tenk å ikke ane hva man begir seg ut på før man har sagt JA...

Men morsom var den, den med Moralsex! :-)

Skrevet

;-)

Det hører med til historien at spørsmålet egentlig var rettet til far, og mor svarte mens han fortsatt satt og sa "øøøøhhhh".

Det er da noen fordeler å komme fra gårdbrukerslekt;-)

HAHA!

*tørker lattertårer*

Ser det levende for meg :o)

Skrevet

Ja, det må jo komme en gang :-)

Gutten min er en uke eller to yngre enn dattera di, og skravla går i ett ja! Har lest at de på dette tidspunktet stiller ca 400 spørsmål daglig, og det er vel et minimum her i gården tror jeg.. :o)

Han har nærmet seg dette temaet et par ganger han også, flere barn i bhg har fått småsøsken den siste tida, og han spurte noe sånt som - får ikke jeg også en lillebror?

Jeg svarte bare at, nei, det gjør du nok ikke. Hvorfor det? Jo, fordi det var bare to babyer i magen til mamma, det var du og lillesøster. - Åja! (Ikke noe "hvorfor det"!!) Så får vi se om han nøyer seg med det neste gang.. ;-)

Gjest togli
Skrevet

Ja, det må jo komme en gang :-)

Gutten min er en uke eller to yngre enn dattera di, og skravla går i ett ja! Har lest at de på dette tidspunktet stiller ca 400 spørsmål daglig, og det er vel et minimum her i gården tror jeg.. :o)

Han har nærmet seg dette temaet et par ganger han også, flere barn i bhg har fått småsøsken den siste tida, og han spurte noe sånt som - får ikke jeg også en lillebror?

Jeg svarte bare at, nei, det gjør du nok ikke. Hvorfor det? Jo, fordi det var bare to babyer i magen til mamma, det var du og lillesøster. - Åja! (Ikke noe "hvorfor det"!!) Så får vi se om han nøyer seg med det neste gang.. ;-)

De er nå søte disse små:)

Jeg har sagt til ungene at jeg synes det er nok med tre barn, så minstemor maser ikke om småsøsken. Hun snakker heller om at hun sikkert vil få et babysøskenbarn om ikke så lenge *puh*

Skrevet

'' Håper igrunnen at de prøver seg på sex før de blir gift ;)''

Helt enig med deg! Jeg fikk helt fnatt da jeg leste den artikkelen for en tid tilbake om en ny trend i visse miljøer i USA, der 10-11-år gamle jenter inngår en "jomfru-til-bryllupsdagen-kontrakt" med sin far!!

Gjest togli
Skrevet

'' Håper igrunnen at de prøver seg på sex før de blir gift ;)''

Helt enig med deg! Jeg fikk helt fnatt da jeg leste den artikkelen for en tid tilbake om en ny trend i visse miljøer i USA, der 10-11-år gamle jenter inngår en "jomfru-til-bryllupsdagen-kontrakt" med sin far!!

Ja, det der leste jeg også! Noe så dust, sier nå jeg ;)

I likestillingens navn håper jeg fedrene krever det samme av sine sønner ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...