Gå til innhold

Telefonsamtale fra sjefen nettopp

Anbefalte innlegg

Gjest tristesen tristest
Skrevet

Jeg jobber på et sykehjem og skal jobbe i morgen lørdag. Jeg skrev i en SMS på tirsdag at jeg kunne jobbe søndag også hvis det ble nødvendig, men jeg hørte ingenting så jeg la den tanken fra meg. På søndag har jeg avtale med familien, nope vi avtalte på onsdag. Siden jeg ikke hørte noe angående den SMS'n, regnet jeg med at de hadde funnet noen andre.

Da de ringte meg nettopp for å spørre om jeg kunne jobbe, sa jeg ja, men ringte opp like etter jeg hadde lagt på røret fordi jeg husket at jeg hadde avtale med familien. Distré, men jeg ringte med én gang for å si jeg ikke kunne jobbe søndag likevel. Da får jeg huden full av kjeft, at når jeg hadde sendt den SMS'n på onsdag så måtte jeg kunne stå for det osv. Sjefen sa det ble vanskelig å gi meg vakter i fremtiden når de ikke kan stole på at jeg holder det jeg sier og at jeg sier ja og nei om hverandre.

Jeg mente ikke å gjøre noe feil da, jeg husket bare den avtalen og ringte opp for å klargjøre dette og jeg unnskyldte meg tusen ganger fordi jeg hadde gjort feil. Ble bare rot, og fikk så mye kjeft at jeg begynte å strigråte da jeg la på røret.

Hovedproblemet her er at denne sjefen er min eneste referanseperson jeg kan bruke som er relevant for yrket jeg skal ut i. Jeg er straks utdannet sykepleier, så det er så trist og vondt at det ble sånn.

Gjest har du sagt at du kan jobbe må du stå for det
Skrevet

Uansett er det fryktelig dårlig behandling av ansatte å skrike til deg slik sjefen gjorde.

men, når du gir beskjed om at du kan jobbe i helgen, så må du stå ved det tilbudet, jeg som sjef ville ikke svart til alle som sa at de helgen kan jeg jobbe, jeg ville bare notert meg at du var disponibel den dagen.

Så jeg mener du burde ringt sjefen og hørt om det ble noe jobbing den helgen, før du la andre planer dagen etter du hadde sagt at du var tilgjengelig. Eller jeg ville lagt foreløpige planer med familien, at du kunne komme hvis du ikke skulle jobbe.

Men har du sagt du er disponibel, så er du det inntil du har sagt at du ikke er det allikevel, ikke bare et visst antall timer, og så lager du andre avtaler på samme tidlspunkt du har sagt du kan jobbe.

Men det fritar ikke sjefen din fra å ha reagert helt feil.

Gjest tristesen tristest
Skrevet

Uansett er det fryktelig dårlig behandling av ansatte å skrike til deg slik sjefen gjorde.

men, når du gir beskjed om at du kan jobbe i helgen, så må du stå ved det tilbudet, jeg som sjef ville ikke svart til alle som sa at de helgen kan jeg jobbe, jeg ville bare notert meg at du var disponibel den dagen.

Så jeg mener du burde ringt sjefen og hørt om det ble noe jobbing den helgen, før du la andre planer dagen etter du hadde sagt at du var tilgjengelig. Eller jeg ville lagt foreløpige planer med familien, at du kunne komme hvis du ikke skulle jobbe.

Men har du sagt du er disponibel, så er du det inntil du har sagt at du ikke er det allikevel, ikke bare et visst antall timer, og så lager du andre avtaler på samme tidlspunkt du har sagt du kan jobbe.

Men det fritar ikke sjefen din fra å ha reagert helt feil.

Jeg vet jeg antagelig burde sent en ny SMS og sagt at jeg ikke var disponibel den sagen likevel, men jeg tenkte bare ikke mer på det siden jeg ikke hørte noe. Det ble vel toppen på kaka da jeg først sa ja og så nei på telefonen også, så det er min egen feil sikkert, men jeg synes i grunn det var unødvendig å komme med slike kommentarer personlig til meg. Men jeg er veldig følsom da.

Skrevet

Jeg vet jeg antagelig burde sent en ny SMS og sagt at jeg ikke var disponibel den sagen likevel, men jeg tenkte bare ikke mer på det siden jeg ikke hørte noe. Det ble vel toppen på kaka da jeg først sa ja og så nei på telefonen også, så det er min egen feil sikkert, men jeg synes i grunn det var unødvendig å komme med slike kommentarer personlig til meg. Men jeg er veldig følsom da.

du bør ikke sende SMSer til sjefen din i det hele tatt.

Skrevet

Vel, du hadde sagt du kunne jobbe og da kan du ikke legge andre planer bare fordi du ikke hørte noe med en gang. Sånn er det.

Skrevet

Hvorfor ikke det?

Gjest tristesen tristest
Skrevet

Vel, du hadde sagt du kunne jobbe og da kan du ikke legge andre planer bare fordi du ikke hørte noe med en gang. Sånn er det.

Ja, jeg vet jo det. Det var jo derfor jeg ba mange ganger om unnskyldning fordi det ble sånn. Jeg ble bare så lei meg på grunn av hva sjefen sa, fordi mye av det som ble sagt var veldig vondt.

Gjest tristesen tristest
Skrevet

De sender meg SMS'er for å spørre om folk kan jobbe.

Gjest tristesen tristest
Skrevet

Dvs de sender folk SMS for å spørre om de kan jobbe, de gangene de ikke ringer.

Gjest dilemmaet
Skrevet

''Jeg skrev i en SMS på tirsdag at jeg kunne jobbe søndag også hvis det ble nødvendig, men jeg hørte ingenting så jeg la den tanken fra meg.''

Hvis det ble nødvenig skrev du, sykdom kan ikke planlegges, så jeg skjønner jo at arbeidsgiveren din da regnet med at de kunne kontakte deg hvis det ble knipe.

Siden du hadde glemt hva du skal på søndagen, så er det sikkert ikke så viktig, annet enn at du kan avlyse det.

At arbeidsgiveren din ble sint, er lite voksent. Normal oppførsel fra en sjef er noe vi bare krever og forlanger.

Skrevet

Høres utrolig uprofft ut, er min mening.

Skrevet

Hvorfor ikke det?

For misforståelser kan oppstå på SMS, ikke bra for hverken leder eller ansatt. Best dialog oppnås ved en samtale.

Gjest cmdriker
Skrevet

Huff skjønner godt at det er var en tøff samtale. Men når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvordan du kunne gjøre flere avtaler på en gang. For jeg ser det som flere andre har påpekt som en bindende avtale du ga din arbeidsgiver på sms.

Og før du kan gjøre nye avtaler må du ha avklart med din arbeidsgiver at det ikke blir arbeid alikevel.

Og hadde jeg først havnet i en slik situasjon, ville nok en tlf til familien for å avlyse avtalen med dem ligge nærmest.

Men jeg skjønner du ble forvirret og at du ser dette klarere selv i etterid. Og det finnes ingen unnskylding fra arbeidsgivers side til å oppføre seg slik h*h gjorde. Uansett om man blir irritert eller ikke, har vedkommende ingen rett til å lange slik ut mot deg.

Skrevet

Sånne personer møter en dessverre på fra tid til annen. Vedkommende oppfører seg helt urimelig, og lar deg få svi for at h*n har en dårlig dag. Foreslår at du ber vedkommende drite og dra, og finner deg et annet sted å ta vakter. Skrikende mangel på sånne som deg, så det er ikke noe problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...