Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Der vi bodde da eldstebarnet var 1-2 år, var låsens til ytterdøra ekstremt enkel innenfra. Og langt ned. Og - rimelig i "gata" mellom rom/do/vårt rom. Jeg hadde helt panikk en periode, jeg, for at det skulle skje!

Verst var det på vinteren, og jeg mener det ble utløst av en hendelse der et lite barn gikk ut i snøen i bare nattklærne, og frøs ihjel.

Jeg gikk så langt at jeg hengte på ei bjelle på døra, slik at den plinget når dørhåndtaket ble klemt ned. Det var bare det, da, at ungen gikk jo aldri ut av senga om natta... Så jeg var hysterisk uten grunn, men huff - tanken var veldig fæl!

Veldig godt at hun traff på en snill mann, ja!

Mista nikket
Skrevet

Datter i huset hadde det med å gjøre sånt. Vi festet en sikkerhetslås helt i overkant på ytterdøra. Da rakk hun ikke opp selv om hun tok en stol for å prøve seg.

AneM1365380603
Skrevet

Datter i huset hadde det med å gjøre sånt. Vi festet en sikkerhetslås helt i overkant på ytterdøra. Da rakk hun ikke opp selv om hun tok en stol for å prøve seg.

Sånn lås hadde vi også da nr 2 kom. Den låsen var egentlig mest pga av at den eldste ikke skulle stikke av når jeg ammet bebisen.

Skrevet

Snuppa mi var vel et par år en gang hun var småsyk og skulle være hjemme fra barnehagen. Pappan skulle være hjemme med henne så broren og jeg hastet avgårde til bussen før pappan hadde stått opp. Jeg hadde snakket med ham og sagt at vi dro og han var bortimot våken da.

En liten stund senere våknet han av at nabodama sto i soveromsdøra med Snuppa på armen... Hun hadde gått ut på trappa og sto og ropte sint etter meg og påsto til pappan at hun ikke hadde fått klem. Særlig.

Heldigvis gikk det bra! Han fikk seg en støkk da.

Skrevet

Snuppa mi var vel et par år en gang hun var småsyk og skulle være hjemme fra barnehagen. Pappan skulle være hjemme med henne så broren og jeg hastet avgårde til bussen før pappan hadde stått opp. Jeg hadde snakket med ham og sagt at vi dro og han var bortimot våken da.

En liten stund senere våknet han av at nabodama sto i soveromsdøra med Snuppa på armen... Hun hadde gått ut på trappa og sto og ropte sint etter meg og påsto til pappan at hun ikke hadde fått klem. Særlig.

Heldigvis gikk det bra! Han fikk seg en støkk da.

*flirer* Ser for meg pappa'ns uttykk, når nabodama plutselig står i døra på soverommet ;o)

Godt at det gikk bra! :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207331937' post='3842899]

*flirer* Ser for meg pappa'ns uttykk, når nabodama plutselig står i døra på soverommet ;o)

Godt at det gikk bra! :)

*hehe* Først nå kom jeg til å undre meg over om han sov helt i nettoen også den gangen... ;o)

Skrevet

*hehe* Først nå kom jeg til å undre meg over om han sov helt i nettoen også den gangen... ;o)

*fnis*

Mrs. Wallace
Skrevet

Å huff, godt at hun ble funnet av noen som tok ansvar. Jeg har også vært litt redd for at ungene skal finne på sånt, særlig på hytta, hvor det ikke er så veldig langt til vannet. For tenk om en av dem hadde funnet ut at de ville bade på morgenkvisten? Grøss og gru.

En gang trodde jeg at jentungen hadde gått ut, for hun var ikke i senga, ikke på badet, ikke i stua osv. Ble rimelig panisk der jeg løp rundt og lette etter henne. Til slutt fant jeg henne sovende _under_ senga. ;o)

Skrevet

Å huff, godt at hun ble funnet av noen som tok ansvar. Jeg har også vært litt redd for at ungene skal finne på sånt, særlig på hytta, hvor det ikke er så veldig langt til vannet. For tenk om en av dem hadde funnet ut at de ville bade på morgenkvisten? Grøss og gru.

En gang trodde jeg at jentungen hadde gått ut, for hun var ikke i senga, ikke på badet, ikke i stua osv. Ble rimelig panisk der jeg løp rundt og lette etter henne. Til slutt fant jeg henne sovende _under_ senga. ;o)

Oi, det er så grusomt når man kjenner panikken stiger og fortvilelsen øker... - godt hun lå og sov inne, selv om det ikke var på rett plass ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207335161' post='3842927]

Oi, det er så grusomt når man kjenner panikken stiger og fortvilelsen øker... - godt hun lå og sov inne, selv om det ikke var på rett plass ;o)

Jada, hun snorket og sov så søtt, atte - midt blant hybelkaniner og en gjenglemt sokk. ;o)

Gjest mamsemor
Skrevet

Noen bekjente av oss ble vekt av politiet ståendes ved siden av senga si ei natt ..... da kom de "innom" med to åringen som ble funnet på vinterstid tuslende ute i pysj og slushers midt på natten. Hadde våknet han og gått ut. Det var heldigvis ikke så kaldt denne natten, og godt at politiet var ute på en runde :)

Skrevet

Noen bekjente av oss ble vekt av politiet ståendes ved siden av senga si ei natt ..... da kom de "innom" med to åringen som ble funnet på vinterstid tuslende ute i pysj og slushers midt på natten. Hadde våknet han og gått ut. Det var heldigvis ikke så kaldt denne natten, og godt at politiet var ute på en runde :)

*eh* Hadde følt meg en smule beklemt med uniformert politi ved sengekanten ;o)

Gjest mamsemor
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207338852' post='3842965]

*eh* Hadde følt meg en smule beklemt med uniformert politi ved sengekanten ;o)

Gjett om de gjorde også :)

Gjest mora2
Skrevet

Så skummelt!

Derfor vi har kroker på døren... :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...