Gå til innhold

Kino vs nedlasting

Gjest liten pirat som gjerne hadde flyttet inn på colosseum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra VG Nett:

"En fersk rapport hevder lovlig og ulovlig nedlasting av film er en av tre hovedgrunner til et lavere kinobesøk siden 2003."

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=518732

For meg er valget mellom å se en film på kino eller hjemme på pc/dvd enkelt. Jeg velger helt klart å se en film på kino, rett og slett fordi -film er best på kino-. MEN, når prisen for å se en film på kino er 100kr (Colosseum) så syns jeg det blir alt for dyrt å se alle filmene jeg vil se på kino. Jeg kjøper veldig sjelden DVD'er, og de filmene jeg kjøper har jeg allerede sett på kino. Grunnen til at jeg kjøper filmene etterpå er jo fordi de er så gode at jeg kan tenke meg å se dem en gang til. Ergo betaler jeg både for en kinobillett og en DVD.

Jeg innrømmer glatt at jeg laster ned en del film ulovlig, mye pga kinoprisene, men også pga tilgjengelighet. Hva gjør dere, og hva syns dere om argumentene i artikkelen?

Skrevet

enig i at kino er dyrt.selv lever jeg på trygd,så jeg får se filmer gratis hos andre(evt låne på bibliotek),før jeg så velger å kjøpe det jeg liker på dvd...så kan jeg se så mange ganger jeg vil:)

Skrevet

Har ikke vært på kino på kjempelenge. Det er knalldyrt og jeg må enten kjøre (bensin og parkering) eller jeg må ta buss (60,- tur/retur) og da blir det i alle fall dyyyyrt... Hender jeg gjør det med ungene da, men det er sannelig ikke ofte det heller ettersom det fort blir 350,- bare for buss og kinobilletter for oss 3...

Dvd låner jeg jo gratis så mye jeg vil på biblioteket! Det hender jeg eller kjæresten kjøper en film, men det er lenge siden det også nå.

Skrevet

Eg har aldri lasta ned en film, tror ikkje pc`en min har kapasitet til det (gammel pc), vet heller ikkje kordan eg gjør det eller kor (på nettet) en kan finne filmer til nedlasting.

Før kjøpte eg en god del dvd`er men nå er det lenge siden sist.

Har vært på kino 3 ganger siden i fjor sommer, såg "This is England", "Katokeino opprøret" og "Drageløperen", bra filmer alle sammen.

Eg skulle så inderlig gjerne sett siste filmen til Coen brødrene http://www.filmweb.no/trailere/article147602.ece

og

siste til Roy Anderson

http://www.filmweb.no/filmnytt/article145319.ece

Men de har desverre ikkje kommet hit til "ødemarken" enda, ihvertfall ikkje på kino, sistnevnte kommer sikkert ikkje heller kjenner eg "repetoiransvarlig" på kinoen rett (men har sett den på dvd). *sukk*

hare1365380455
Skrevet

Eg har aldri lasta ned en film, tror ikkje pc`en min har kapasitet til det (gammel pc), vet heller ikkje kordan eg gjør det eller kor (på nettet) en kan finne filmer til nedlasting.

Har vært på kino 3 ganger siden i fjor sommer, såg "This is England", "Katokeino opprøret" og "Drageløperen", bra filmer alle sammen.

Eg skulle så inderlig gjerne sett siste filmen til Coen brødrene http://www.filmweb.no/trailere/article147602.ece

og

siste til Roy Anderson

Men de har desverre ikkje kommet hit til "ødemarken" enda, ihvertfall ikkje på kino, sistnevnte kommer sikkert ikkje heller kjenner eg "repetoiransvarlig" på kinoen rett (men har sett den på dvd). *sukk*

Åja, filmen til Coen-brødrene må jeg få med meg!

Skrevet

og

siste til Roy Anderson

No country for old men har jeg sett og den er god! Jeg bor også et sted i ødemarken deler av året, dermed går jeg glipp av mye bra film. Desverre.

Ett av argumentene til at kinofolk får færre folk innom dørene er at de ikke har store trekkplasterfilmer. Det er dumt at de satser så mye kun på disse filmene. Hadde de satt ned prisen på smalere filmer ville kanskje flere sett mer -god- film, og ikke disse tullefilmene det lages versjon 1, 2 og 3 av. Første filmen i rekken er som regel god, men så kommer oppfølgerene som bare lages for å tyne mest mulig penger av folk.

Skrevet

No country for old men har jeg sett og den er god! Jeg bor også et sted i ødemarken deler av året, dermed går jeg glipp av mye bra film. Desverre.

Ett av argumentene til at kinofolk får færre folk innom dørene er at de ikke har store trekkplasterfilmer. Det er dumt at de satser så mye kun på disse filmene. Hadde de satt ned prisen på smalere filmer ville kanskje flere sett mer -god- film, og ikke disse tullefilmene det lages versjon 1, 2 og 3 av. Første filmen i rekken er som regel god, men så kommer oppfølgerene som bare lages for å tyne mest mulig penger av folk.

''Hadde de satt ned prisen på smalere filmer ville kanskje flere sett mer -god- film,''

Vi kan jo håpe det, men folk "flest" er ikkje optatt av kvalitet de vil underholdes og se lett tidtrøyte film, og drikke Amigo rødvin og spise Pizza Grandiosa!

''...og ikke disse tullefilmene det lages versjon 1, 2 og 3 av...''

Heldigvis blir det vanskelig å lage Titanic 2,3,4 osv. :-)

Skrevet

Åja, filmen til Coen-brødrene må jeg få med meg!

Eg gleder meg også (som sagt) til den, de pleier å lage gode filmer.

Skrevet

''Hadde de satt ned prisen på smalere filmer ville kanskje flere sett mer -god- film,''

Vi kan jo håpe det, men folk "flest" er ikkje optatt av kvalitet de vil underholdes og se lett tidtrøyte film, og drikke Amigo rødvin og spise Pizza Grandiosa!

''...og ikke disse tullefilmene det lages versjon 1, 2 og 3 av...''

Heldigvis blir det vanskelig å lage Titanic 2,3,4 osv. :-)

''Heldigvis blir det vanskelig å lage Titanic 2,3,4 osv. :-)''

*Fnis* Som en venninne av meg sa om Titanic-filmen:"Hva er det som er så spennende med den? Man vet jo hvordan det går. Båten synker jo." *hehe*

hare1365380455
Skrevet

Eg gleder meg også (som sagt) til den, de pleier å lage gode filmer.

Jepp! Jeg gleder meg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...