Gå til innhold

Har du ikke fått selvangivelsen

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Det står jo ikke hvor mye jeg får i rest eller til gode noe sted. Det eneste jeg finner er tallene, og de har jeg da fra før?

Skrevet

Det står jo ikke hvor mye jeg får i rest eller til gode noe sted. Det eneste jeg finner er tallene, og de har jeg da fra før?

Det står hva du skal betale i skatt. Sjekk hva du faktisk har betalt. Det ser du på lønnsslippen. Differansen er tilgode/skyldig.

Sjekk også om tallene i selvangivelsen er er riktige.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det står hva du skal betale i skatt. Sjekk hva du faktisk har betalt. Det ser du på lønnsslippen. Differansen er tilgode/skyldig.

Sjekk også om tallene i selvangivelsen er er riktige.

Hvor? Jeg skjønner det ikke, og finner det ikke!

Vær så snill å gi meg en detaljert beskrivelse av fremgangsmåten, blir sprø av å vente, og det eneste jeg finner er disse tallene for inntekt osv.

Hjeeeelp! Og tusen takk!

Gjest mandolina
Skrevet

Vær så snill å gi meg en detaljert beskrivelse av fremgangsmåten, blir sprø av å vente, og det eneste jeg finner er disse tallene for inntekt osv.

Hjeeeelp! Og tusen takk!

Du må bruke skattberegningsprogrammet på www.skatteetaten.no, og legge inn tallene fra den forhåndsutfylte selvangivelsen, og da får du opp hva du skal betale i skatt, dernest må du taste inn hva du har betalt, og vips ser du om du har tilgode eller får restskatt.

Hilsen

Skrevet

Hjeeeelp! Og tusen takk!

Så fort du har sendt inn selvangivelsen kommer det opp en knapp på den første menyen der du kan velge mellom innsending, endring etc - som beregner hva du må betale.

Gjest Fru Verksmester Larsen
Skrevet

Jeg fikk se tallene, men fant ikke hvor mye jeg skule ha betalt i skatt. Klarte å få levert selvangivelsen uten å ha sjekket tallene. Jeg er DUM.

Skrevet

Jeg fikk se tallene, men fant ikke hvor mye jeg skule ha betalt i skatt. Klarte å få levert selvangivelsen uten å ha sjekket tallene. Jeg er DUM.

Du kan jo gå inn igjen og endre frem til 30. april!

Gjest Oppskrift - skatten
Skrevet

Trykk på disse:

-min arbeidsliste

-selvangivelse for lønnsmottakere...

-(fane 1) gjøre endringer...

-start innsending

-bekreft sending

-til meny og utlogging

-(fane 4 ) se oppdatert skatteberegning

Fant denne oppskriften et annet sted og den funket bra. Altså må du levere selvangivelsen først. Ikke noe problem siden du kan gå inn og endre helt fram til 30. april

AneM1365380603
Skrevet

Trykk på disse:

-min arbeidsliste

-selvangivelse for lønnsmottakere...

-(fane 1) gjøre endringer...

-start innsending

-bekreft sending

-til meny og utlogging

-(fane 4 ) se oppdatert skatteberegning

Fant denne oppskriften et annet sted og den funket bra. Altså må du levere selvangivelsen først. Ikke noe problem siden du kan gå inn og endre helt fram til 30. april

Jeg tok ikke sjansen i og med at det ser ut til at de har gitt lavere foreldrefradrag enn jeg skal ha. Lurer på hvor de har fått det tallet fra. Holder det å føre på riktig tall, eller bør jeg ringe for å høre hva som har skjedd der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...