Gå til innhold

Sette krav?

Gjest det er jeg som vil,men vente hvor lenge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis to stykker,et par,har gjort det slutt og vært uten hverandre en stund.Den ene har vært med en annen person i den tiden,og dette er tungt for den andre.Ikke noe utroskap altså.

Nå vil den som var med en annen,bli sammen med den andre igjen,og det er gjensidig.Men siden sårene ikke er grodd,så vil den personen bruke tid,men vakler veldig fra å vil ha forhold til å være for seg selv og kanskje aldri inngå forhold med den andre.

Hvordan kan dette løses? Skal den ene finne seg i å vente på at personen skal bruke ubestemt tid på å finne ut personen vil? Eller burde man sette et slags krav til hva som aksepteres?

Skal personen som vil ha forhold finne seg i at den andre som er usikker,vakler fra vil,vil ikke,kontakt,ikke kontakt fra dag til dag-time til time? Er det rettferdig? Eller er det bare tull å skal forsjøke igjen?

Skrevet

Man kan ikke kreve at den andre parten skal vente og leve med denne vaklingen og usikkerheten særlig lenge synes jeg. At man trenger litt tid har jeg forståelse for, men månedsvis og kanskje årevis med slik oppførsel går ikke an.

Skrevet

Man kan ikke kreve at den andre parten skal vente og leve med denne vaklingen og usikkerheten særlig lenge synes jeg. At man trenger litt tid har jeg forståelse for, men månedsvis og kanskje årevis med slik oppførsel går ikke an.

Det er gått noen uker siden den ene personen var med den andre nå,og det er fortsatt tungt for den andre.Det er ikke snakk om måneder eller år,men likevell......Det er ufattelig slitsomt.

Personen som vil,trenger noe å forholde seg til,og vil egentlig derfor ha et standpunkt.Om den andre vil eller ikke,fortest mulig.

Skrevet

Det er gått noen uker siden den ene personen var med den andre nå,og det er fortsatt tungt for den andre.Det er ikke snakk om måneder eller år,men likevell......Det er ufattelig slitsomt.

Personen som vil,trenger noe å forholde seg til,og vil egentlig derfor ha et standpunkt.Om den andre vil eller ikke,fortest mulig.

Går det an å sette en tidsfrist da? Si at "innen 1. juni må du ha bestemt deg, etter det lever jeg mitt eget liv om du ikke har bestemt deg for å leve med meg."

Skrevet

Går det an å sette en tidsfrist da? Si at "innen 1. juni må du ha bestemt deg, etter det lever jeg mitt eget liv om du ikke har bestemt deg for å leve med meg."

Men hvor lenge skal den personen gå å vente da,når den andre driver og besøker/har kontakt med andre damer/menn?Da må vel personen også være såpass at h*n kan bestemme seg?

Skrevet

Men hvor lenge skal den personen gå å vente da,når den andre driver og besøker/har kontakt med andre damer/menn?Da må vel personen også være såpass at h*n kan bestemme seg?

Sett en tidsfrist og ferdig med det.

Skrevet

Jeg synes det er umulig å si noe generelt om dette og langt mindre sette en tidsfrist.

Det kommer jo an på hvor mye du vil dette og i hvilken grad du kan leve med den annens usikkerhet og vingling.

Men jeg synes det er helt fair å si til den andre at denne usikkerheten og vaklingen virker inn på deg og at din innstilling til forholdet kan ta skade av denne stadige usikkerheten.

Jeg husker en venninne som var sammen med en som stadig vekk sa slikt som "hvis vi fortsatt er sammen neste år, så..." osv. hans stadige "forbehold" på sin kjærlighet gjorde jo noe med henne, og til slutt skjønte hun at hun hadde distansert seg såpass mye fra han at oppbruddet var enkelt.

Jeg tror på det å "gi seg hen" i følelsesmessig henseende.

Men samtidig tror jeg på å gi den andre litt rom til å komme til denne erkjennelsen selv, uten å sette bestemte tdisfrister som bare kan gjøre den andre enda mer stresset.

Pass på at du gjør vedkommende helt sikker på at du nå er villig til å stase 100%, og at den mellomliggende partneren er et fullstending tilbakelagt stadium for deg, men at du likevel har forståelse for at det er vondt for din partner å akseptere at du har vært med en annen i mellomtiden.

fiskerinnen
Skrevet

Er du en selvpiner eller hva ? Du kan da ikke for alvor mene at du sitter og venter på et menneske som driver og roter rundt med andre mens mennesket skal bestemme seg om det vil være sammen med deg ? ! Mennesket utnytter deg åpenbart for alt det kan . Det er sikkert deilig å ha en gående på gress , men fy for en nedverdigende situasjon det der mennesket setter deg i . Hva med din verdighet ? Det får være måte på å la seg bli tråkket på ! ! !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...