Gå til innhold

Hvilken bank har dere og er dere fornøyde?

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks
Skrevet

Vi har Nordea, har grei rente, men betaler utrolige 6500 kroner i året i gebyrer....

Så nå skal vi bytte bank. Noen som har noen gode forslag?

Skrevet

Har nylig bytta til Skandiabanken. Håper å bli fornøyd - virker atskillig billigere enn gebyrsluket Sparebank1, i hvertfall (det er banken vi skifta i fra).

Gjest mandolina
Skrevet

Skandiabanken har 0 i gebyrer, får godskrevet rentene hver måned.

Visakortet koster kr 250 pr år, eneste utgift.

Hilsen

Skrevet

Hadde Nordea selv, men lukket ned kontoene i går :) Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har byttet for lenge siden...Har kastet meg på Gjensidige som så mange andre byr på gebyrfri nettbank og kortbruk(250,- for visa).

På årets tre første måneder så brukte jeg 250,- på nettbank/kort-gebyrer hos Nordea, og med kjapp hoderegning så sparer jeg en høvding i løpet av et år(minst)!!

Gjest Blikkboks
Skrevet

Hadde Nordea selv, men lukket ned kontoene i går :) Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har byttet for lenge siden...Har kastet meg på Gjensidige som så mange andre byr på gebyrfri nettbank og kortbruk(250,- for visa).

På årets tre første måneder så brukte jeg 250,- på nettbank/kort-gebyrer hos Nordea, og med kjapp hoderegning så sparer jeg en høvding i løpet av et år(minst)!!

Vi har også tenkt litt på gjensidige.

Tusen takk for svar.

ps. prøvde dere å "tvinge" Nordea til å gi dere samme betingelsene før byttet? Lurte litt på om vi skulle prøve det også nemlig.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Skandiabanken har 0 i gebyrer, får godskrevet rentene hver måned.

Visakortet koster kr 250 pr år, eneste utgift.

Hilsen

Hei!

Men hvordan er lånerenten der? Vi ligger godt innenfor 60% grensen.

Har di f.eks. flexilån?

Tusen takk for svar

Gjest Blikkboks
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207424705' post='3843588]

Har nylig bytta til Skandiabanken. Håper å bli fornøyd - virker atskillig billigere enn gebyrsluket Sparebank1, i hvertfall (det er banken vi skifta i fra).

Hvordan er lånerenten? Ligger innenfor 60% grensen. Vurderer også flexilån, er det noe som Scandiabanken tilbyr?

Tusen takk for svar

Gjest Blikkboks
Skrevet

Har di Flexilån der?

Vurderer nemlig også Storebrand.... Hmmm... ikke lett dette her.

Gjest mandolina
Skrevet

Hei!

Men hvordan er lånerenten der? Vi ligger godt innenfor 60% grensen.

Har di f.eks. flexilån?

Tusen takk for svar

Se www.skandiabanken.no

PRISER effektiv rente p.t.

Innskudd 5,05%

BSU 6,55%

Billån 8,50%

Boliglån 60% 6,50%

Boliglån 80% 6,70%

Boligkreditt 6,70%

Kredittkort 14,15%

Kontokreditt 14,15%

Aksjekreditt 8,25%

Vi har ikke lån, og innskuddsrenten er relativ høy.

Hilsen

Skrevet

Hvordan er lånerenten? Ligger innenfor 60% grensen. Vurderer også flexilån, er det noe som Scandiabanken tilbyr?

Tusen takk for svar

Du må se på nettsiden. Jeg har ikke oversikten. Vet bare at vi kom vesentlig bedre ut i denne banken.

Gjest Blikkboks
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207426110' post='3843615]

Du må se på nettsiden. Jeg har ikke oversikten. Vet bare at vi kom vesentlig bedre ut i denne banken.

Takk, takk :o)

Gjest Blikkboks
Skrevet

Se www.skandiabanken.no

PRISER effektiv rente p.t.

Innskudd 5,05%

BSU 6,55%

Billån 8,50%

Boliglån 60% 6,50%

Boliglån 80% 6,70%

Boligkreditt 6,70%

Kredittkort 14,15%

Kontokreditt 14,15%

Aksjekreditt 8,25%

Vi har ikke lån, og innskuddsrenten er relativ høy.

Hilsen

Tusen takk!

Gjest Morsk
Skrevet

Har skiftet til Bank Norwegian. I likhet med f.eks Gjensidige ingen gebyrer, men med litt bedre rente på innskuddene p.t. 6% fra første krone.

Gjest Blikkboks
Skrevet

Har skiftet til Bank Norwegian. I likhet med f.eks Gjensidige ingen gebyrer, men med litt bedre rente på innskuddene p.t. 6% fra første krone.

Ja, der kom du med en bank jeg ikke hadde hørt om engang....

Iler inn å sjekker om di har flexilån...

Skrevet

Jeg har også Skandiabanken og er kjempefornøyd. De gangene jeg har trengt hjelp har det ikke vært noe problem å ikke ha en kundebehandler jeg kan gå til. Mail eller telefon er like greit :) Ingen gebyrer, super kundeservice - har bare hørt godt om de av de jeg kjenner som har den banken også. Lykke til med valget ;)

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, der kom du med en bank jeg ikke hadde hørt om engang....

Iler inn å sjekker om di har flexilån...

Nokså ny denne banken. Kom høsten i fjor, men har ekspandert i rekordfart. Har lovet å ha markedets beste vilkår også fremover. Så vil tiden vise om løftet holdes..

Skrevet

Vi byttet fra en lokal bank til Skandiabanken. Det er en del ting jeg ikke er fornøyd med:

- når du betaler regninger i nettbanken, trekker den ikke bort beløpet slik at du ser hvor mye du har igjen. Du må vente til påfølgende dag når regningen faktisk er trekt.

- man kan ikke ha disposisjonsrett hos andre. Dersom man har felles økonomi, må enten alle kontoene stå på den ene. Eller sånn som vi må logge hos inn hos hverandre.

- du får bare åpnet din egne kontoer i nettleseren din. Du må laste ned noe for å gjøre det. Vi bruker derfor en annen nettleser for å se på de kontoer som står på partner.

- sikkerhetskortene må skrapes for nr, ville heller hatt en elektronisk dings som skifter kode hvert sekund.

- de tilbyr ikke byggelån.

Alt dette hadde vi bedre i gammel bank.

Et annet alternativ er Landkredit. De er også gebyrfrie. Tror de oppfyller bedre en del ting en det Skandiabanken gjør, og at du får en kundekonsulent.

Gjest ViViola
Skrevet

Vi byttet fra en lokal bank til Skandiabanken. Det er en del ting jeg ikke er fornøyd med:

- når du betaler regninger i nettbanken, trekker den ikke bort beløpet slik at du ser hvor mye du har igjen. Du må vente til påfølgende dag når regningen faktisk er trekt.

- man kan ikke ha disposisjonsrett hos andre. Dersom man har felles økonomi, må enten alle kontoene stå på den ene. Eller sånn som vi må logge hos inn hos hverandre.

- du får bare åpnet din egne kontoer i nettleseren din. Du må laste ned noe for å gjøre det. Vi bruker derfor en annen nettleser for å se på de kontoer som står på partner.

- sikkerhetskortene må skrapes for nr, ville heller hatt en elektronisk dings som skifter kode hvert sekund.

- de tilbyr ikke byggelån.

Alt dette hadde vi bedre i gammel bank.

Et annet alternativ er Landkredit. De er også gebyrfrie. Tror de oppfyller bedre en del ting en det Skandiabanken gjør, og at du får en kundekonsulent.

''når du betaler regninger i nettbanken, trekker den ikke bort beløpet slik at du ser hvor mye du har igjen. Du må vente til påfølgende dag når regningen faktisk er trekt.''

Det kan da ikke være noe problem? Bruker man en egen konto til regninger, så blir vel det omtrent ett fett, vel, og trenger man en gjenstående saldo er det jo bare å regne sjøl?

''man kan ikke ha disposisjonsrett hos andre. Dersom man har felles økonomi, må enten alle kontoene stå på den ene. Eller sånn som vi må logge hos inn hos hverandre.''

Enig, dette er klønete, men flere banker tilbyr nå dette gjennom sin nettbankløsning, så Skandiabanken kommer nok snart de også.

''du får bare åpnet din egne kontoer i nettleseren din. Du må laste ned noe for å gjøre det. Vi bruker derfor en annen nettleser for å se på de kontoer som står på partner.''

Det stemmer da ikke? Vi har begge to kontoer i Skandiabanken, men vi velger bare hvilket sertifikat som skal brukes når vi starter skandiabanken.no.

''sikkerhetskortene må skrapes for nr, ville heller hatt en elektronisk dings som skifter kode hvert sekund.''

Vi har ingen skraping, bare kort med 50 ulike koder. Ingen skraping.

''de tilbyr ikke byggelån.''

Det skal man bare være glad for, byggelån er jo sykt dyrt!

Gjest Elextra
Skrevet

''når du betaler regninger i nettbanken, trekker den ikke bort beløpet slik at du ser hvor mye du har igjen. Du må vente til påfølgende dag når regningen faktisk er trekt.''

Det kan da ikke være noe problem? Bruker man en egen konto til regninger, så blir vel det omtrent ett fett, vel, og trenger man en gjenstående saldo er det jo bare å regne sjøl?

''man kan ikke ha disposisjonsrett hos andre. Dersom man har felles økonomi, må enten alle kontoene stå på den ene. Eller sånn som vi må logge hos inn hos hverandre.''

Enig, dette er klønete, men flere banker tilbyr nå dette gjennom sin nettbankløsning, så Skandiabanken kommer nok snart de også.

''du får bare åpnet din egne kontoer i nettleseren din. Du må laste ned noe for å gjøre det. Vi bruker derfor en annen nettleser for å se på de kontoer som står på partner.''

Det stemmer da ikke? Vi har begge to kontoer i Skandiabanken, men vi velger bare hvilket sertifikat som skal brukes når vi starter skandiabanken.no.

''sikkerhetskortene må skrapes for nr, ville heller hatt en elektronisk dings som skifter kode hvert sekund.''

Vi har ingen skraping, bare kort med 50 ulike koder. Ingen skraping.

''de tilbyr ikke byggelån.''

Det skal man bare være glad for, byggelån er jo sykt dyrt!

Hva er byggelån, egentlig? (kunne sikkert finne det ut ved å søke rundt, men om du kan gi meg en tolinjers forklaring.. ) :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Hva er byggelån, egentlig? (kunne sikkert finne det ut ved å søke rundt, men om du kan gi meg en tolinjers forklaring.. ) :-)

Et lån som bankene gir når man skal bygge hus. Siden man ikke har noe sikkerhet å by på, så blir renta skyhøy. Har man byggelån, ønsker man å ha en så komprimert byggeperiode som mulig, slik at lånet kan gjøres om til ordinært huslån.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...