Gjest uff ellemann Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bil og staten tjente 71000 i avgifter. Jeg betaler over 3000 i årsavgift, videre betaler jeg avgift for hver dråpe diesel jeg kjøper. Hva får jeg igjen for dette? Jeg kjører mye rundt på østlandet og opplever utrolig dårlige veier. Det er hull og sprekker og lappetepper i asfalten, og bilen blir fortere slitt. Betaler 25 % moms på verkstedregningen, men får jeg dette igjen i form av bedre veistandard? Jeg er flau over å kjøre rundt og se hvordan de norske veiene forfaller. Hadde vi bare hatt litt sør-europeisk temperament i oss og lagd et skikkelig lurveleven for å få frem at dette MÅ man gjøre noe med... 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg tror ikke at sør-europeisk temperament er nok til å få forbedret veistandarden. Jeg bodde i Spania en periode, og veiene der har ikke bedre standard enn de norske veiene, så søreuropeisk temperament alene gjør ikke veiene bedre. Hilsen 0 Siter
Gjest vestlendingen Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Ta deg en tur til vestlandet og kjør i bergsprekkene her før du klager. Østlandet har de beste veiene i Norge. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Ta deg en tur til vestlandet og kjør i bergsprekkene her før du klager. Østlandet har de beste veiene i Norge. Denne uttalelsen viser bare at du ikke kjører på Østlandsveier særlig ofte, jeg synes at veiene i Vestlandsområdet er helt herlige. Hilsen 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Ta deg en tur til vestlandet og kjør i bergsprekkene her før du klager. Østlandet har de beste veiene i Norge. Ja det har de, hadde "Oslofolket" hatt samme veistandard som vi har her så hadde det vært ramaskrik, og toppoppslag i Dagsrevyen hver dag! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Ta deg en tur til vestlandet og kjør i bergsprekkene her før du klager. Østlandet har de beste veiene i Norge. Hvor på Østlandet har du kjørt da? Omkring her hor jeg bor ( i Buskerud) ligger standaren laaangt under det jeg har opplevd på mine turer på Vestlandet... Østlandet er som kjent mer enn E6 og Oslo. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Hvor på Østlandet har du kjørt da? Omkring her hor jeg bor ( i Buskerud) ligger standaren laaangt under det jeg har opplevd på mine turer på Vestlandet... Østlandet er som kjent mer enn E6 og Oslo. Eksempel på en vei på vestlandet: http://www.jsbulk.no/images/Maabodal2.jpg 0 Siter
Gjest helt enig Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg er helt enig! Kjøpte dyre felger for å style bilen, så jeg er meget forsiktig med hvor jeg kjører. Unngå alle hull er FOR vanskelig. Blir felgen min ødelagt pga et hull som absolutt burde vært fikset sender jeg regningen til staten. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Nå i år synes jeg det er verre enn det noen gang har vært, det er så hullete og ujevn mange steder at det nesten er håpløst å kjøre. Blir så forbannet over alle avgifter vi ikke får noe igjen for at jeg spyr snart. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg er helt enig! Kjøpte dyre felger for å style bilen, så jeg er meget forsiktig med hvor jeg kjører. Unngå alle hull er FOR vanskelig. Blir felgen min ødelagt pga et hull som absolutt burde vært fikset sender jeg regningen til staten. ''Blir felgen min ødelagt pga et hull som absolutt burde vært fikset sender jeg regningen til staten.'' He, he..Dream on! 0 Siter
Gjest helt enig Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 ''Blir felgen min ødelagt pga et hull som absolutt burde vært fikset sender jeg regningen til staten.'' He, he..Dream on! Hvis mange nok gjør det kan det jo hende de får opp øynene.. Men ja sant. Jeg er vel en dagdrømmer 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Eksempel på en vei på vestlandet: http://www.jsbulk.no/images/Maabodal2.jpg De er da noen smale og svingete og humpete strekninger heromkring også. Kjørt RV40 noen gang? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 De er da noen smale og svingete og humpete strekninger heromkring også. Kjørt RV40 noen gang? Jo det er det sikkert. http://www.bedreveier.org/ 0 Siter
Gjest vestlendingen Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Denne uttalelsen viser bare at du ikke kjører på Østlandsveier særlig ofte, jeg synes at veiene i Vestlandsområdet er helt herlige. Hilsen Det sier like mye om hvor ofte du kjører vestlandsveier. 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Det er like tragiskt her i sør. Jeg tenker mye på de som kjører motorsykler, tenk om de kommer oppi et slikt hull, da kan de fort havne på noens panser. En tunell i min nærhet er full av slike hull, og belysningen er dårlig. I høst drev de og asfalterte noen meter unna, jeg tok skammelig feil da jeg trodde de ville reparere hullene i tunellen. æsj asså! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.