Gå til innhold

Sykepenger av feriepenger

Anbefalte innlegg

Gjest forhenværende sykemeldt
Skrevet

Slik jeg forstår det så får man bare feriepenger fra nav for 48 dager av sykemeldingsdagene?

Jeg har iflg selvangivelsen motatt kr 146.000 i sykepenger, hvordan regner jeg da ut hvor mye jeg får i feriepenger?

Håper noen kan hjelpe...:)

Mvh

Skrevet

om du finner frem en av lønns-slippene fra NAV, så skal der stå dagsatsen din. evt. du kan regne ut dagsatsen ved å dele beløpet på antall dager du har vært sykmeldt.

Når du da har dag satsen ganger du den med 48. Så tar du beløpet du får opp og ganger det med 10,2% da får du beløpet du skal ha i feriepenger.

Gjest forhenværende sykemeldt
Skrevet

om du finner frem en av lønns-slippene fra NAV, så skal der stå dagsatsen din. evt. du kan regne ut dagsatsen ved å dele beløpet på antall dager du har vært sykmeldt.

Når du da har dag satsen ganger du den med 48. Så tar du beløpet du får opp og ganger det med 10,2% da får du beløpet du skal ha i feriepenger.

Tusen takk:)

10,2% altså...? Innbilte meg at feriepengene steg til 12,1% for et par år siden? Da det ble innført 5 ukers ferie?

Mulig jeg tar feil altså, noen som vet?

Skrevet

10,2% altså...? Innbilte meg at feriepengene steg til 12,1% for et par år siden? Da det ble innført 5 ukers ferie?

Du tar feil, 5 ukers ferie er bare i henhold til tariffavtale, ferieloven sier fortsatt 4 uker og 1 dag.

Gjest f.sm.
Skrevet

Du tar feil, 5 ukers ferie er bare i henhold til tariffavtale, ferieloven sier fortsatt 4 uker og 1 dag.

okei. så det er 10,2% altså?

Skrevet

er rimelig sikker på at det er 10,2%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...