Gå til innhold

Hva slags knapp har jeg kommet borti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke bruke sporsmalstegnet og andre tegn og heller ikke aa oo og ae

Aliza1365380759
Skrevet

Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge.

Aliza1365380759
Skrevet

Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge.

Med andre ord, jeg vet ikke hvilken knapp du har kommet borti, men du har sannsynligvis satt tastaturspråket til engelsk i stedet for norsk :)

Aliza1365380759
Skrevet

Finner du det ikke gjennom det, kan du gå på kontrollpanel, innstillinger for region og språk, tastatur og språk, endre tastaturer, og setter norsk som standard tastaturspråk.

Skrevet

Tusen takk:) Da slapp jeg og vekke mannen min som sover på sofaen:)

Aliza1365380759
Skrevet

Bare hyggelig! :) Best å unngå å vekke sovende menner på sofa'n ja! ;)

Gjest heyheymymy
Skrevet

hvorfor sover mannen din på sofaen?

Skrevet

Antar han har sovna foran TV'en med kona like ved siden av.

Skrevet

Med andre ord, jeg vet ikke hvilken knapp du har kommet borti, men du har sannsynligvis satt tastaturspråket til engelsk i stedet for norsk :)

Men du Aliza...

Eg kommer (tydeligvis) stadigvekk borti en knapp, slik at om eg skal sette inn en bokstav eller redigere midt i teksten eg har skrevet så "visker eg ut" bokstavene som står etterpå slik at eg må skrive hele siste delen på nytt.

Har du noe tips?

Aliza1365380759
Skrevet

Men du Aliza...

Eg kommer (tydeligvis) stadigvekk borti en knapp, slik at om eg skal sette inn en bokstav eller redigere midt i teksten eg har skrevet så "visker eg ut" bokstavene som står etterpå slik at eg må skrive hele siste delen på nytt.

Har du noe tips?

Du kommer borti den" fantastiske" overskriv-tasten ;) Det vil si at du har trykket på Insert-tasten, og dette går vekk hvis du trykker på den en gang til. Insert (eller Ins) finner du oppe til høyre på tastaturet, ved siden av Delete.

Skrevet

Du kommer borti den" fantastiske" overskriv-tasten ;) Det vil si at du har trykket på Insert-tasten, og dette går vekk hvis du trykker på den en gang til. Insert (eller Ins) finner du oppe til høyre på tastaturet, ved siden av Delete.

Nei der er det en knapp som heter "pause break", men nede til høyre for "mellomromsknappen" er det en det står "insert" på altså til venstre for "alt gr" (hva nå det kan bety).

Er det denne du mener?

Ps! det er sikkert minst 15 knapper eg ikkje bruker her!

Aliza1365380759
Skrevet

Nei der er det en knapp som heter "pause break", men nede til høyre for "mellomromsknappen" er det en det står "insert" på altså til venstre for "alt gr" (hva nå det kan bety).

Er det denne du mener?

Ps! det er sikkert minst 15 knapper eg ikkje bruker her!

Jepp! Insertknappen er den samme, så lenge det står insert på den! :) Beklager at jeg sa feil, jeg tenkte ikke på at sånne "rare" knapper er plassert forskjellige steder på ulike laptoper, slik at plasseringen ikke nødvendigvis er den samme på min som hos andre.

Skrevet

Jepp! Insertknappen er den samme, så lenge det står insert på den! :) Beklager at jeg sa feil, jeg tenkte ikke på at sånne "rare" knapper er plassert forskjellige steder på ulike laptoper, slik at plasseringen ikke nødvendigvis er den samme på min som hos andre.

Ok! Takk for hjelpen.

Det virka, kjempeflott nå har eg lært noe i dag også. :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Ok! Takk for hjelpen.

Det virka, kjempeflott nå har eg lært noe i dag også. :-)

Bare hyggelig! :)

Skrevet

Jeg regner med det var fordi han var trøtt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...