Gjest Wita Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Jeg kan ikke bruke sporsmalstegnet og andre tegn og heller ikke aa oo og ae 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge. Med andre ord, jeg vet ikke hvilken knapp du har kommet borti, men du har sannsynligvis satt tastaturspråket til engelsk i stedet for norsk 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge. Finner du det ikke gjennom det, kan du gå på kontrollpanel, innstillinger for region og språk, tastatur og språk, endre tastaturer, og setter norsk som standard tastaturspråk. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Høyreklikk nede på oppgavelinjen, trykk verktøylinjer, hak av ved siden av "språklinje", da får du sannsynligvis opp en plass nede til høyre det står "EN", trykk på den, og trykk Norsk - bokmål - Norge. Tusen takk:) Da slapp jeg og vekke mannen min som sover på sofaen:) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Tusen takk:) Da slapp jeg og vekke mannen min som sover på sofaen:) Bare hyggelig! Best å unngå å vekke sovende menner på sofa'n ja! 0 Siter
Gjest heyheymymy Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Tusen takk:) Da slapp jeg og vekke mannen min som sover på sofaen:) hvorfor sover mannen din på sofaen? 0 Siter
morsan Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 hvorfor sover mannen din på sofaen? Antar han har sovna foran TV'en med kona like ved siden av. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Med andre ord, jeg vet ikke hvilken knapp du har kommet borti, men du har sannsynligvis satt tastaturspråket til engelsk i stedet for norsk Men du Aliza... Eg kommer (tydeligvis) stadigvekk borti en knapp, slik at om eg skal sette inn en bokstav eller redigere midt i teksten eg har skrevet så "visker eg ut" bokstavene som står etterpå slik at eg må skrive hele siste delen på nytt. Har du noe tips? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Men du Aliza... Eg kommer (tydeligvis) stadigvekk borti en knapp, slik at om eg skal sette inn en bokstav eller redigere midt i teksten eg har skrevet så "visker eg ut" bokstavene som står etterpå slik at eg må skrive hele siste delen på nytt. Har du noe tips? Du kommer borti den" fantastiske" overskriv-tasten Det vil si at du har trykket på Insert-tasten, og dette går vekk hvis du trykker på den en gang til. Insert (eller Ins) finner du oppe til høyre på tastaturet, ved siden av Delete. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Du kommer borti den" fantastiske" overskriv-tasten Det vil si at du har trykket på Insert-tasten, og dette går vekk hvis du trykker på den en gang til. Insert (eller Ins) finner du oppe til høyre på tastaturet, ved siden av Delete. Nei der er det en knapp som heter "pause break", men nede til høyre for "mellomromsknappen" er det en det står "insert" på altså til venstre for "alt gr" (hva nå det kan bety). Er det denne du mener? Ps! det er sikkert minst 15 knapper eg ikkje bruker her! 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Nei der er det en knapp som heter "pause break", men nede til høyre for "mellomromsknappen" er det en det står "insert" på altså til venstre for "alt gr" (hva nå det kan bety). Er det denne du mener? Ps! det er sikkert minst 15 knapper eg ikkje bruker her! Jepp! Insertknappen er den samme, så lenge det står insert på den! Beklager at jeg sa feil, jeg tenkte ikke på at sånne "rare" knapper er plassert forskjellige steder på ulike laptoper, slik at plasseringen ikke nødvendigvis er den samme på min som hos andre. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Jepp! Insertknappen er den samme, så lenge det står insert på den! Beklager at jeg sa feil, jeg tenkte ikke på at sånne "rare" knapper er plassert forskjellige steder på ulike laptoper, slik at plasseringen ikke nødvendigvis er den samme på min som hos andre. Ok! Takk for hjelpen. Det virka, kjempeflott nå har eg lært noe i dag også. :-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 Ok! Takk for hjelpen. Det virka, kjempeflott nå har eg lært noe i dag også. :-) Bare hyggelig! 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 6. april 2008 Skrevet 6. april 2008 hvorfor sover mannen din på sofaen? Jeg regner med det var fordi han var trøtt:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.