Gå til innhold

Godterisug

Anbefalte innlegg

Gjest Fred Peder
Skrevet

Ved nyttår(overraskelse) bestemte jeg meg for å begynne å trene, samt spise mindre godterier. Dette gikk veldig bra frem til påske, men så gikk jeg på en smell. Vi skulle kose oss i påsken og kjøpte inn en del godis, og når påsken var over så var plutselig de samme varene til halv pris - og gjett om vi shoppet.

Har gått og småspist nesten hver dag etter påske :( Jeg holder fortsatt på med treningen(heldigvis), men irriterer meg vanvittig over at man blir "sinnsyk" i gjerningsøyeblikket og havner i toppen av kjøkkenskapet gang etter gang.

Før påske så holdt jeg igjen med knekkebrød og grøt når behovet etter godterier var som verst.

Noen som har gode ideer på hva man kan spise istedenfor snacks når "suget" trengers seg på? Trenger noe flere alternativer enn knekkebrød og grøt.

PS! Er ikke så veldig glad i grønnsaker, dessverre...

Skrevet

Nutrilett små chipsposer. De finnes blant annet på Esso og et par andre steder. Hver pose inneholder 91 kalorier.

Gjest sylfiden
Skrevet

Nutrilett små chipsposer. De finnes blant annet på Esso og et par andre steder. Hver pose inneholder 91 kalorier.

Hvordan går det med fleskejølsen?

fiskerinnen
Skrevet

Det finnes en mengde godterier på markede uten sukker , det er en ting og en annen ting du kan tenke over er om du har tatt pencilin og dermed fått sopp i tarmen eller om du mangler crom . Det høres jo ut som om det er et kronisk sug som bare med en masse slit kan holdes under kontroll og slik trenger det ikke å være .

Skrevet

Dette er som å høre meg selv etter påske! Jeg stappa i meg konstant, følte meg helt utsultet på alt mulig. Fråtsa i både sunn, usunn mat og godteri.

Trente hver dag untatt påskeaften for å kompensere litt ;)

Men tror du suget etter noe i munnen ga seg etter påske? Nei, og problemet er jo at magen blir vendt til å få noe hele tida, så sulten var der konstant.

Ganske fortvilet var jeg da jeg gikk over til et strammere kosthold, og det har gått med en haug med bananer, epler, druer, knekkebrød.

Da jeg "bare" ville ha noe i munnen kasta jeg innpå endel tyggegummipakker, ifapakker, mørk sjokolade og nøtter.

Etter tre dager ga det verste godtesuget seg, og da jeg fikk en New Energy av min kjære klarte jeg å fordele den over 4 dager!

Så det verste gir seg etter 2-3 dager, tenk søtt men sukkerfritt. Så klarer du etterhvert å kutte ned det meste av søtsmak. :)

Gjest Fred Peder
Skrevet

Dette er som å høre meg selv etter påske! Jeg stappa i meg konstant, følte meg helt utsultet på alt mulig. Fråtsa i både sunn, usunn mat og godteri.

Trente hver dag untatt påskeaften for å kompensere litt ;)

Men tror du suget etter noe i munnen ga seg etter påske? Nei, og problemet er jo at magen blir vendt til å få noe hele tida, så sulten var der konstant.

Ganske fortvilet var jeg da jeg gikk over til et strammere kosthold, og det har gått med en haug med bananer, epler, druer, knekkebrød.

Da jeg "bare" ville ha noe i munnen kasta jeg innpå endel tyggegummipakker, ifapakker, mørk sjokolade og nøtter.

Etter tre dager ga det verste godtesuget seg, og da jeg fikk en New Energy av min kjære klarte jeg å fordele den over 4 dager!

Så det verste gir seg etter 2-3 dager, tenk søtt men sukkerfritt. Så klarer du etterhvert å kutte ned det meste av søtsmak. :)

Godt svar der Rith. Kjenner meg 100 & igjen ;) Skal greie å holde meg noen dager, så får vi håpe at det går over...

Gjest Kayia
Skrevet

Liker du smoothies da? Jeg pleier å stappe div frukt i blenderen, og bruker du mango blir alle mixer gode! :)

Tips: Kjøp frisk mynte, og ha i en kvast - kjempegodt! Ellers bruker mange yougurt i, men jeg er laktoseintolerent og har derfor kun frukt.

Gulrot og sukkererter med (soya)yougurtdipp med kirsebærsmak er også godt og sunt! :)

Skrevet

Hvordan går det med fleskejølsen?

Det går veldig bra, svært lite overflødig fett egenlig, men man kan stadig ta av mer :-) Morsomt at du skriver under med navnet ditt.

Skrevet

Druer kan kanskje hjelpe.

Ellers er mitt beste råd å være skikkelig hard med deg selv en uke eller to. Da har det meste av suget gått over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...