Gå til innhold

Bytte saksbehandler Sosialkontoret?

Anbefalte innlegg

Gjest Ask Burlefot
Skrevet

Hjelp!

Trenger råd i forhold til hvordan man kan be om å få byttet saksbehandler på sosialkontoret, når man føler saksbehandler motarbeider en og ikke evner å ta innover seg relitetene i saken.

Finnes der ett lovverk/paragraf der man kan kreve å få en ny saksbehandler? Ps! Er svært taknemlig for svar med link.

På forhånd takk.

lissi1365380351
Skrevet

Er du sikker på du blir motarbeidet?

Kan jo hende en annen saksbehandler jobber på samme måten,de har jo lover og regler de skal gå etter,de kan jo ikke gjøre som det behager dem.

Er det ikke bare å be om å få en annen saksbehandler da,er usikker da jeg ikke har vært der før.

Men skulle jo tro det gikk an å bytte,men jeg er redd for at resultatet blir det samme uansett hvilken kurator du har,de har jo de samme reglene å gå etter regner jeg med.

Eller er jeg helt på trynet her,det kan jo ikke være ett menneske som bestemmer om noen har rett eller ikke rett på de aktuelle stønader/hjelp,det må jo følges satser og slikt

eller?

Gjest Tidligere sosialkontoransatt
Skrevet

Hvis du mener saksbehandleren motarbeider deg, skriv ned konkret hva det er du blir motarbeidet/ikke forstått på.

Be om at sjefen er med på samtalene.

En annen løsning er å ta med en person du stoler på når du skal ha samtaler med sosialkontoret. Du kan be om en ekstra samtale der du har noen med deg, hvis du ikke har noen konkret avtale nå.

Jeg har jobbet på sosialkontor, og bytte av saksbehander forekommer. Av og til er det svært fornuftig for alle at man bytter saksbehandler.

Men det er sjelden noe simsalabim, der det plutselig er mer å hente.

Det er regler for hva sosialkontoret kan og ikke kan dekke av utgifter. Og i noen tilfeller kan man gå utenom, hvis det kan begrunnes godt nok.

Lov om sosiale tjenester sier at hver sak skal bli behandlet individuelt.

Denne individuelle behandlingen gjør det vanskelig å vite hva man kan forvente av sosialkontoret. Det finnes historier om noen som har fått både det ene og det andre. En del av disse historiene er direkte feil, andre er halvsanne og atter andre stemmer omtrent med virkeligheten.

Hvis du mener du ikke har fått utbetaling du er berettiget til, kan du bruke klageretten din. Hvis du mener det, klag med en gang, ikke vent!

Gjest Ask Burlefot
Skrevet

Tusen takk for veldig fint svar.

Gjest Ask Burlefot
Skrevet

Er du sikker på du blir motarbeidet?

Kan jo hende en annen saksbehandler jobber på samme måten,de har jo lover og regler de skal gå etter,de kan jo ikke gjøre som det behager dem.

Er det ikke bare å be om å få en annen saksbehandler da,er usikker da jeg ikke har vært der før.

Men skulle jo tro det gikk an å bytte,men jeg er redd for at resultatet blir det samme uansett hvilken kurator du har,de har jo de samme reglene å gå etter regner jeg med.

Eller er jeg helt på trynet her,det kan jo ikke være ett menneske som bestemmer om noen har rett eller ikke rett på de aktuelle stønader/hjelp,det må jo følges satser og slikt

eller?

Je jeg føler desverre at vedkommende saksbehandler motarbeider og har antipatier mot meg. Og ja jeg skal skrive et brev der jeg ber om ny saksbehandler. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...