Gå til innhold

Hærverk på bil - forsikring og bonus?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet og lei bileier...
Skrevet

To smågutter har fått skrapt opp panser og begge skjermene på bilen vår. Ganske mye, så dette vil bli veldig kostbart. Vi har selvsagt forsikring, også det som heter "superforsikring" i tillegg til vanlig bilforsikring.

Noen som har erfaring med denne type skape på bilen, og fått igjen på forsikringen? Jeg er så redd det skal koste oss bonusen, som er på 75 %...

Vil denne type skade gå utover bonusordningen på bilen???

Skrevet

Jeg hadde hærverk på bilen min selv for en del år siden. Noen hadde gått på taket, og hoppet ned på panseret med skikkelig bulk som resultat. Fotspor på taket til tross - bonusen min måtte til pers.

Urettferdig, men jeg tror dere nok må innse at det er dere som er taperne :-(

Hvis dere vet hvem slynglene er, så kunne kanskje en alvorsprat med foreldrene ha noe for seg....

Gjest Fortvilet og lei bileier
Skrevet

Jeg hadde hærverk på bilen min selv for en del år siden. Noen hadde gått på taket, og hoppet ned på panseret med skikkelig bulk som resultat. Fotspor på taket til tross - bonusen min måtte til pers.

Urettferdig, men jeg tror dere nok må innse at det er dere som er taperne :-(

Hvis dere vet hvem slynglene er, så kunne kanskje en alvorsprat med foreldrene ha noe for seg....

Det viser seg å blitt gjor i uskyldig lek. De er under fire år, og ballen har havnet på panseret. Den minste brukte spade for å få den ned uten å skjønne konsekvensene av dette...

Men, for oss ble det en dyr parkering og visitt, egenandelen på forsikringen er jo flere tusen, og etter at bonusen vår ryker, blir jo forsikringen dyrere også... Det blir lenge til neste tur, her får vi holde oss hjemme å spare penger :o(

Uansett, takk for svar!

Gjest Skjønner
Skrevet

Det viser seg å blitt gjor i uskyldig lek. De er under fire år, og ballen har havnet på panseret. Den minste brukte spade for å få den ned uten å skjønne konsekvensene av dette...

Men, for oss ble det en dyr parkering og visitt, egenandelen på forsikringen er jo flere tusen, og etter at bonusen vår ryker, blir jo forsikringen dyrere også... Det blir lenge til neste tur, her får vi holde oss hjemme å spare penger :o(

Uansett, takk for svar!

Skjønner jo at ungene er så små at de ikke skjønner konsekvensene. Var borti en tilsvarende sak. Mener å huske at dette kan gå på innbo- og løsøreforsikringen til foreldrene.Jeg hadde iallfall tatt en prat med foreldrene og bedt de om å ringe sitt forsikringsselksap.

Skrevet

Uansett, takk for svar!

Hvis det kun er snakk om lakkering..undersøk om det vil lønne seg å heller ta det utenom forsikringen og dekke skadene kun for egen regning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...