Gå til innhold

Hva hjelper mot dårlig ånde?

Anbefalte innlegg

Gjest dårlig ånde
Skrevet

Jeg har nylig blitt oppmerksom på at jeg har dårlig ånde. Jeg håper virkelig det har vært den siste tiden, og ikke noe omgivelsene mine har slitt med i flere år.

Er det noen spesiell tannkrem jeg kan bruke? Jeg kan ikke tygge tyggegummi pga luft i magen. Jeg pusser tenner morgen og kveld, likevel lukter det ikke godt av munnen min nå.

hva gjør jeg?

Gjest Elextra
Skrevet

Det sies at zink skal hjelpe, og at en kan forsøke både zinktabletter og -tannkrem.

Ellers er det viktig å bruke tanntråd eller tannstikkere.

Gjest dårlig ånde
Skrevet

Det sies at zink skal hjelpe, og at en kan forsøke både zinktabletter og -tannkrem.

Ellers er det viktig å bruke tanntråd eller tannstikkere.

takk for tips:)

Gjest Thea89
Skrevet

sb12? ikke prøvd den, men noen sier den funker ganske bra..

Skrevet

Det er viktig å spise regelmessig. Er det lenge siden du har spist dannes svovelforbindelser i munnen som ikke lukter godt.

Bruk tannkrem med Zink.

Gjest prust
Skrevet

Hvis du har infeksjon i halsen, kan det gi dårlig ånde. Det samme kan faktisk dårlig tenner! Gutten min på snart 9 hadde en løs tann lenge, som ikke ville slippe taket - den ble etterhvert helt brun, og så en dag merket jeg at det luktet pyton av munnen hans. Han pusset tennene, men det hjalp ikke.

Etter et par-tre dager, mistet han tanna og la den i et glass. Jeg kom til å lukte oppi glasset (tenkte da på den dårlige lukta) - og det stinket!!!! Etter det har han hatt frisk lukt fra munnen.

I illegg til det som ble sagt mer med å spise ofte, så kan du også prøve fluorskylling - jeg bruker en grønn flaske som kjøpes på apoteket.

Gjest mandolina
Skrevet

Det hjelper å børste tungen, den har mange groper, som det kan vokse bakterier og annet guff i, dessuten pusse på tannkjøttet, der kan det også sitte en del gruff.

Hilsen

Skrevet

Tanntråd, type tynn og flat, pusse tunga + gurgle vann tilsatt Vademecum. Munnspray er kjekt.

Skrevet

Hvis det setter seg matrester i mellom tennene, så hjelper det ikke å bare pusse tennene. Da må det enten tanntråd eller tannpirkere til, eller begge deler. Disse matrestene råtner i mellom tennene og det sier seg selv ikke gir noen behagelig lukt.

Bruk tanntråd hver kveld og puss tennene godt:-)

Gjest ViViola
Skrevet

I tillegg til rådene du allerede har fått, så vil jeg anbefale deg å få sjekket om du har slike gule "propper" i mandlene dine. De gir en helt sykt dårlig ånde!

(Hvordan du sjekker? Still deg foran et speil, ha en liten lommelykt med deg samt Q-tips. Gap, rekk ut tunga, lys ned i halsen. Du ser mandlene dine ganske klart, og du ser det ganske kjapt om du har gule/hvite klumper i dem. Har du det, kan du prøve å dytte litt rundt med Q-tipsen, de løsner gjerne lett.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...