Gå til innhold

Rydde og kaste-humør!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

I dag har jeg vært i rydde-og-kaste-humør! Ikke så ofte det skjer, så jeg benyttet anledningen.

Utgangspunktet var et skjørt til minstejenta som har vært borte i hele vinter, omtrent siden jul. Hun elsker det skjørtet, og vi har spurt og lett i barnehagen, lett litt sporadisk hjemme, og jeg har tenkt at det skulle dukke opp. Men nei - det dukket ikke opp...

Jeg begynte i skapet til jentene. Fikk gått gjennom det som var for lite og det som skulle gis bort. Fikk ryddet rotet som lå oppå skapet og fant et Ole-Brum veggteppe vi hadde glemt bort....

Resten av rommet ble ryddet og støvsugd :-)

Så var det vaskerommet. Det ligger liksom under trappa, og innerst står det masse udefinerbare poser og vesker og bager.... Full gjennomgang - og jeg kastet 2 vesker som ikke har vært i bruk de siste 4 årene. Fant til og med noen penger der (ikke mine, men....) Fikk kastet noen gamle babyleker som har ligget i en pose i flere år + flere utslitte sko. Og masse papir. Varmtvannstanken ble støvtørket - og fy så skitten den var :-(

Og jeg fant frem to esker med glass jeg fikk i fjor til bursdagen, som bare er blitt stående.... Nå er de vasker og satt i kjøkkenskapet :-)

Så var det badet. Full gjennomgang av minstejenta sin kommode med tøy. Ikke noe skjørt. MEN så kom jeg på at et par ganger har det sneket seg noe tøy UNDER den nederste skuffen, som har blitt liggende i klem under.

Jeg fikk så vidt armen inn der - og kjente noe tøy - og DER var skjørtet!!!!!!!

HURRA!!!!!

Så nå har vi det SÅ ryddig på vaskerommet - og søppeldunken er blitt stappfull :-)

mariaflyfly
Skrevet

Så flink du har vært. :)

(Passa skjørtet fortsatt? *s*)

AneM1365380603
Skrevet

Det høres ut som om du har gjort en kjempejobb! Er det noe jeg liker, så er det å rydde/kaste, altså kombinasjonen. Jeg liker virkelig å kaste skrot. Med åra er jeg blitt skikkelig kynisk når det gjelder ting jeg trenger/ikke trenger. Det er godt familien her ikke ser hva som egentlig går i søpla!

Skrevet

Så deilig! :) Det er lurt å benytte seg av det når ryddeånden kommer over en. Skulle ønske den tok meg snart :) Flott at skjørtet dukket opp, tenker hun ble glad.

Jeg fant ut på lørdag at soverommet mitt har blitt bod. Vinbod, lager for ting som skal brukes til sommeren, fotbad, klestativ, en del av en sofa som var for stor til å få opp til loftet og masse annet. Så det kunne vært greit med ryddeånd nå. Pga mus i kottene så står ingenting i kott, da blir det rot overalt. Men nå er det jo stille fra musene, så da må ting settes i system igjen her :)

Gjest ViViola
Skrevet

Du vet, alt som ikke er brent eller stjålet kommer til rette igjen! :-)

Jeg har hamstret kasser fra Clas Olsson, og er superklar til å rydde vekk vinteren. Vi plages også med mus på loftet, så alt som skal oppbevares må være i musesikker emballasje.

Og - inspirert av innlegget ditt, så skal jeg jaggu meg ta tak i kontoret i dag. Der er det litt av hvert å rydde og kaste, ja, det skal bli en ren lettelse å komme i gang!

Tusen takk for sparket bak!

Skrevet

Så flink du har vært!

I helga gikk jeg gjennom mitt klesskap - leverte en hel søppelsekk med klær til resirkulering... Men jeg har et par boder som SÅRT trenger gjennomgang med hard hånd!

Så bra at dere til slutt til og med fant det savnede skjørtet!

Gjest bikku
Skrevet

Så flink du har vært!

Tro om det har vært noe spesielt i atmosfæren i helga? Jeg har også hatt samme gutsen. Rydda og kasta. Kommoder, skap og hyller har fått gjennomgå. I tillegg har jeg en tendens til å panikkrydde ved å stappe diverse bunker med rot i poser og sette dem på soverommet. Har fått gått igjennom disse også, og kasta uendelige mengder tull. Sortert ut fire poser arveklær fra poden som skal ut til noen venner, kasta masse fra eget skap, noe til fretex. Tomflasker står klar til panting.

Tror jammen jeg skal ta rundvask på badet i ettermiddag, og hvem vet om det ikke blir reine vinduer også i vår, om dette fortsetter!

Skrevet

Så flink du har vært:-)

Ja, slike "bortkomne" ting har det med å dukke opp igjen på de merkeligste steder - man har som regel IKKE "lett overalt"! ;-)

F eks lurte jeg fælt på hvor det var blitt av en bestemt ting som jeg har lett etter i hele vinter - "over alt"! Så skulle jeg hente fram en kurv som inneholdt noen ting som skulle bli med på hytta - trodde jeg - og så viste det seg at kurven inneholdt ting som jeg hadde ryddet bort i høst og lagt i kurven for "videre sortering på et senere tidspunkt"! ;-) Null hytteting oppi der - bare alt mulig annet jeg hadde lurt på hvor hadde blitt av! *he he*

Gjest Tenk miljø!
Skrevet

Dette kunne du vel heller gitt bort. Kloden er i ferd med å gå under om ikke alle tar i et tak.

Skrevet

Dette kunne du vel heller gitt bort. Kloden er i ferd med å gå under om ikke alle tar i et tak.

Ja, bortsett fra utslitte sko er jeg enig i at mye kan og bør gis bort. Gjenbruk er en fin ting! :-) Kanskje ikke et overraskende standpunkt fra Fru Finn! ;-)

Jeg hadde ikke storrydding i går, men ryddet en del i kjøkkenskap m.v., og samlet opp to små esker med ting som skal på loppings. Men det er vitkig at man ikke sender skrot til loppemarkedene, da, så det ble vel en liten bærepose med søppel også;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Du har vært flink - jeg/vi bør gjøre noe lignende.

Det som irriterer meg er at halvparten av klærne til barna aldri er i bruk. Svært mange har dårlig pasforum (særlig bukser), og det blir til at vi bruker de samme 3-4 buksene hele tiden, og har de andre i reserve. Men en trenger ikke 8-10 reservebukser!

Pussig sånn lyst en kan få til å rydde hjemme når en sitter på jobben! *S* (når en kommer hjem er lysten gjerne gått over)

Skrevet

Så nå sitter du der med en fantastisk god følelse. Kjenner at jeg er litt misunnelig:-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Da er du flink : )

Godt å få ryddet i sakene av og til,det skulle jeg også ha gjort.

Gjest prust
Skrevet

Må bare kommentere dette. Vi er faktisk veldig bevisste på dette - men akkurat det jeg kastet, er det ingen som kunne ha brukt - bortsett fra de 10 babylekene. Her lurte jeg litt på om jeg skulle gi dem bort - men droppet det rett og slett.

Veskene og skoene var utslitte og papiret går til gjenvinning. Gammelt veskerusk og gamle tyggiser tror jeg ikke egner seg til gjenvinning.

Jeg kaster faktisk ALDRI tøy som er brukbart. Beholder noe som minne ette rbarna, gir noe videre til kjente og resten gis til Øst-Europa.

Skrevet

Ja, bortsett fra utslitte sko er jeg enig i at mye kan og bør gis bort. Gjenbruk er en fin ting! :-) Kanskje ikke et overraskende standpunkt fra Fru Finn! ;-)

Jeg hadde ikke storrydding i går, men ryddet en del i kjøkkenskap m.v., og samlet opp to små esker med ting som skal på loppings. Men det er vitkig at man ikke sender skrot til loppemarkedene, da, så det ble vel en liten bærepose med søppel også;-)

Du skulle hatt Fru Finn som fast nick! Du er rå, hehe! ;D

Skrevet

Så herlig!!!

Jeg skal gjøre noe lignende i morgen.

Da skal rommet til mellomste til pers. Der har det vært en totaleksplosjon, og stakkar liten har ingen mulighet til å klare å rydde det selv.

Så nå skal mor trå til, med hard hånd og mange søplesekker.

Skal ha fri på torsdag også, da skal vaskerommet til pers :)

Det er sååååå utrolig deilig når man blir ferdig med slikt :)

Gjest prust
Skrevet

Så flink du har vært. :)

(Passa skjørtet fortsatt? *s*)

Skjørtet passet ja! Lille tuppa kan jo bare så vidt bruke småbarnstøy nå, kjøper størrelse 116 til henne nå. Det skjørtet var i 110 og er ganske stort, så det går greit - men det meste i 104 er for lite.

Hun var så stolt i barnehagen i dag over å ha på yndlingsskjørtet sitt - hun fikk til og med ha med finskoene :-)

Gjest prust
Skrevet

Det høres ut som om du har gjort en kjempejobb! Er det noe jeg liker, så er det å rydde/kaste, altså kombinasjonen. Jeg liker virkelig å kaste skrot. Med åra er jeg blitt skikkelig kynisk når det gjelder ting jeg trenger/ikke trenger. Det er godt familien her ikke ser hva som egentlig går i søpla!

Mannen min ble litt skeptisk da han skjønte hva som var på gang - men jeg sa han kunne ta det rolig. Det var rask jeg kastet - med unntak av de få babylekene.

Men du - hva gjør en med ei korg full av gode gammeldagse kassetter? Har ikke lyst til å kaste dem - men vi spiller jo dem aldri.......

Gjest prust
Skrevet

Så deilig! :) Det er lurt å benytte seg av det når ryddeånden kommer over en. Skulle ønske den tok meg snart :) Flott at skjørtet dukket opp, tenker hun ble glad.

Jeg fant ut på lørdag at soverommet mitt har blitt bod. Vinbod, lager for ting som skal brukes til sommeren, fotbad, klestativ, en del av en sofa som var for stor til å få opp til loftet og masse annet. Så det kunne vært greit med ryddeånd nå. Pga mus i kottene så står ingenting i kott, da blir det rot overalt. Men nå er det jo stille fra musene, så da må ting settes i system igjen her :)

Uff - soverommet få rvære neste prosjekt - vi har også stablet en del ting som ikke skal stå der - pl.a. overdelen til et framskap vi hadde i loftstua før - underdelen er malt og tatt i bruk, men den overdelen skal males og byttes håndtak på.... Huff!

Mus har vi heldigvis ikke inne - men vi har maur :-(

Gjest prust
Skrevet

Du vet, alt som ikke er brent eller stjålet kommer til rette igjen! :-)

Jeg har hamstret kasser fra Clas Olsson, og er superklar til å rydde vekk vinteren. Vi plages også med mus på loftet, så alt som skal oppbevares må være i musesikker emballasje.

Og - inspirert av innlegget ditt, så skal jeg jaggu meg ta tak i kontoret i dag. Der er det litt av hvert å rydde og kaste, ja, det skal bli en ren lettelse å komme i gang!

Tusen takk for sparket bak!

Bare hyggelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...