Gå til innhold

Rydde og kaste-humør!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Så flink du har vært!

I helga gikk jeg gjennom mitt klesskap - leverte en hel søppelsekk med klær til resirkulering... Men jeg har et par boder som SÅRT trenger gjennomgang med hard hånd!

Så bra at dere til slutt til og med fant det savnede skjørtet!

Vi leverer også klær 1-2 ganger i året - det meste går til Ukraina tror jeg. Godt å gi det bort slik at det kan brukes på nytt.

Er litt i tvil om det med hjemmestrikkede gensere mm som jeg, min mor og svigermor har strikket - om det skal gis bort....

Gjest prust
Skrevet

Så flink du har vært!

Tro om det har vært noe spesielt i atmosfæren i helga? Jeg har også hatt samme gutsen. Rydda og kasta. Kommoder, skap og hyller har fått gjennomgå. I tillegg har jeg en tendens til å panikkrydde ved å stappe diverse bunker med rot i poser og sette dem på soverommet. Har fått gått igjennom disse også, og kasta uendelige mengder tull. Sortert ut fire poser arveklær fra poden som skal ut til noen venner, kasta masse fra eget skap, noe til fretex. Tomflasker står klar til panting.

Tror jammen jeg skal ta rundvask på badet i ettermiddag, og hvem vet om det ikke blir reine vinduer også i vår, om dette fortsetter!

Uff kjenner igjen det med panikkrydding oppi poser, og så stappe posene på soverommet, i boden eller på vaskerommet!

Huff!

Men vinduene her forblir møkkete....

Gjest prust
Skrevet

Så flink du har vært:-)

Ja, slike "bortkomne" ting har det med å dukke opp igjen på de merkeligste steder - man har som regel IKKE "lett overalt"! ;-)

F eks lurte jeg fælt på hvor det var blitt av en bestemt ting som jeg har lett etter i hele vinter - "over alt"! Så skulle jeg hente fram en kurv som inneholdt noen ting som skulle bli med på hytta - trodde jeg - og så viste det seg at kurven inneholdt ting som jeg hadde ryddet bort i høst og lagt i kurven for "videre sortering på et senere tidspunkt"! ;-) Null hytteting oppi der - bare alt mulig annet jeg hadde lurt på hvor hadde blitt av! *he he*

"Videre sortering på et seinere tidspunkt" - ja den kjenner jeg veldig godt til. Huff!

Men det er jo godt ment da, at det verste rotet tas bort, og så skal en ta resten seinere... På det området synes mannen min at jeg er helt håpløs!

Gjest prust
Skrevet

Ja, bortsett fra utslitte sko er jeg enig i at mye kan og bør gis bort. Gjenbruk er en fin ting! :-) Kanskje ikke et overraskende standpunkt fra Fru Finn! ;-)

Jeg hadde ikke storrydding i går, men ryddet en del i kjøkkenskap m.v., og samlet opp to små esker med ting som skal på loppings. Men det er vitkig at man ikke sender skrot til loppemarkedene, da, så det ble vel en liten bærepose med søppel også;-)

Utslitte sko og utslitte vesker kan en ikke selge eller gi til loppemarked. Men akkurat de fille-babylekene kunne jeg gitt bort.

Vi kaster aldri tøy som er helt - det gis bort.

Gjest prust
Skrevet

Du har vært flink - jeg/vi bør gjøre noe lignende.

Det som irriterer meg er at halvparten av klærne til barna aldri er i bruk. Svært mange har dårlig pasforum (særlig bukser), og det blir til at vi bruker de samme 3-4 buksene hele tiden, og har de andre i reserve. Men en trenger ikke 8-10 reservebukser!

Pussig sånn lyst en kan få til å rydde hjemme når en sitter på jobben! *S* (når en kommer hjem er lysten gjerne gått over)

Jentene vil nesten aldri bruke bukser - så de blir for det meste liggende i skapet ubrukt.

Strømpebukser og skjørt derimot, har de på daglig.

Han eldste sliter ut buksene fortere enn jeg har budsjettert med å kjøpe inn nye. Har du noe råd mot det?

Gjest prust
Skrevet

Så nå sitter du der med en fantastisk god følelse. Kjenner at jeg er litt misunnelig:-)

Det er bare å sette i gang :-)

Gjest prust
Skrevet

Da er du flink : )

Godt å få ryddet i sakene av og til,det skulle jeg også ha gjort.

En må få ånden over seg! I kveld har jeg ikke ånden over meg... skulle egentlig skrive på noe jobb-greier...

Gjest prust
Skrevet

Så herlig!!!

Jeg skal gjøre noe lignende i morgen.

Da skal rommet til mellomste til pers. Der har det vært en totaleksplosjon, og stakkar liten har ingen mulighet til å klare å rydde det selv.

Så nå skal mor trå til, med hard hånd og mange søplesekker.

Skal ha fri på torsdag også, da skal vaskerommet til pers :)

Det er sååååå utrolig deilig når man blir ferdig med slikt :)

Lykke til på torsdag :-) God følelse både når en holder på og etterpå!

Gjest ViViola
Skrevet

Bare hyggelig!

Og jaggu fikk jeg gjort en god del også, så igjen - thænks!

Gjest Elextra
Skrevet

Jentene vil nesten aldri bruke bukser - så de blir for det meste liggende i skapet ubrukt.

Strømpebukser og skjørt derimot, har de på daglig.

Han eldste sliter ut buksene fortere enn jeg har budsjettert med å kjøpe inn nye. Har du noe råd mot det?

Nei. Har selv bare gutter, som bruker stillongs og sokker, så strømpebukser har jeg svært liten erfaring med :).

Gjest prust
Skrevet

Nei. Har selv bare gutter, som bruker stillongs og sokker, så strømpebukser har jeg svært liten erfaring med :).

Jeg mente råd mot revnede bukseknær - altså vanlige bukser. Han sliter hull på den ene buksa etter den andre - er veldig aktiv og har det veldig gøy ute med klatring i trær, hopping, fotball, løping, rulleskøyter, skateboard osv - og det er jo helt topp - men jeg synes det er kjipt a buksene blir ødelagt etter få uker....

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg mente råd mot revnede bukseknær - altså vanlige bukser. Han sliter hull på den ene buksa etter den andre - er veldig aktiv og har det veldig gøy ute med klatring i trær, hopping, fotball, løping, rulleskøyter, skateboard osv - og det er jo helt topp - men jeg synes det er kjipt a buksene blir ødelagt etter få uker....

Enig i det.

Har erfart at det slites fortere hull på H&M buksene enn på dyrere bukser, men de koster jo også langt mindre.

Skrevet

Det er bare å sette i gang :-)

Veldig fristende, men nå ligger jeg rett ut og orker nesten ikke å røre på meg. Håper lysten sitter i fram til jeg er på beina igjen:-)

AneM1365380603
Skrevet

Mannen min ble litt skeptisk da han skjønte hva som var på gang - men jeg sa han kunne ta det rolig. Det var rask jeg kastet - med unntak av de få babylekene.

Men du - hva gjør en med ei korg full av gode gammeldagse kassetter? Har ikke lyst til å kaste dem - men vi spiller jo dem aldri.......

Jeg har heller ikke hjerte til å kaste gamle kassetter. Her en dag fant jeg Tre små kinesere, en kjempefin kassett som bl har "Eplekake med krem". Jeg satt den i, men spilleren slukte båndet :(

Skrevet

Veldig fristende, men nå ligger jeg rett ut og orker nesten ikke å røre på meg. Håper lysten sitter i fram til jeg er på beina igjen:-)

For min del pleier rydde-lysten å være omvendt proporsjonal med muligheten til å rydde...

Skrevet

For min del pleier rydde-lysten å være omvendt proporsjonal med muligheten til å rydde...

Kanskje derfor jeg har lyst til det nå *ler*

Skrevet

Kanskje derfor jeg har lyst til det nå *ler*

I alle fall hvis du er som meg :)

Jeg kan dra tidlig hjem fra jobb innimellom for virkelig å sette igang,- og når jeg kommer inn døren hjemme, risler ryddelysten pent av meg og blander seg med lodottene i hjørnene...

Skrevet

"Videre sortering på et seinere tidspunkt" - ja den kjenner jeg veldig godt til. Huff!

Men det er jo godt ment da, at det verste rotet tas bort, og så skal en ta resten seinere... På det området synes mannen min at jeg er helt håpløs!

;-) Ja det er vel mer typisk kvinneproblem at man rydder "for mye"! ;-)

Skrevet

Vi leverer også klær 1-2 ganger i året - det meste går til Ukraina tror jeg. Godt å gi det bort slik at det kan brukes på nytt.

Er litt i tvil om det med hjemmestrikkede gensere mm som jeg, min mor og svigermor har strikket - om det skal gis bort....

Hjemmestrikkede gensre har jeg en tendens til å ta vare på. Tenker at mine unger kanskje ville syntes det var morsomt å bruke det på sine unger, når den tid kommer. Sikkert ikke realistisk, men likevel...

Gjest Elextra
Skrevet

''Men det er jo godt ment da, at det verste rotet tas bort, og så skal en ta resten seinere... På det området synes mannen min at jeg er helt håpløs!''

Haha, akkurat det synes mannen min om meg og. Jeg synes ofte det er bedre å få ting halvt unna enn å la dem ligge fremme, så kan jeg rydde dem helt bort når jeg får anledning. Han hater halvgjorte ting og lar heller rotet ligge fremme til han har anledning til å legge det på rett sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...