Gå til innhold

Hemmelig nummer.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Tar du tlf når det er hemmelig nummer?

Det gjør aldri jeg,da er det bare selgere som ringer.

Men det er jo noen som har hemmelig nummer,og det irriterer meg,hvorfor skal de ha det når de ringer?

Gjest tar den ikke
Skrevet

''Det gjør aldri jeg,da er det bare selgere som ringer.''

De fleste telefonselgere "viser" nummeret sitt idag.

Kjenner ingen som har hemmelig nummer pr dags dato, så jeg tenker som deg når det en sjelden gang ringer noen med hemmelig nummer at det er en telefonselger, og da tar jeg den ikke. Jeg trykker på den grønne knappen og avbryter samtalen med en gang.

Skrevet

Ja, jeg tar tlf da.

Det er for at bl.a. legen min ringer med skjult nr.

Selgere har blitt lov pålagt å vise nr. de ringer fra. Så, de fleste gjør nok det i dag. Men, der er nok de som har greid å omgå loven der.

Gjest ViViola
Skrevet

Har et vennepar som har "ikke vis nr" på sin telefon, og dessuten - jeg er for nysgjerrig til å bare la telefonen ringe, jeg!

He-he.

Selgere avviser jeg pent og høflig med å si "Takk for at du ringte, men jeg skal ikke ha noe nå.". Funker hver gang.

Skrevet

Jeg er så gammeldags at jeg ikke har nummervisning hjemme, og tar da tlf hver gang;-)

På mobilen tar jeg den også, da det er jobbmobil, og det kan derfor være kunder som ringer. Men dersom det ringer på min fritid og det er ukjent nummer, eller bare et nummer som jeg ikke kjenner igjen, lar jeg ofte tlf gå rett til svareren, slik at jeg heller kan ringe tilbake.

Skrevet

Ja, gjør det. Jeg har erfart at en av ungenes mobil vises som ukjent nummer noen ganger og andre ganger ikke...

Gjest hos oss
Skrevet

Min erfaring er at selgere / foreninger / meningsmålere osv de siste årene har vist nummeret sitt når de ringer.

Hvis nummeret ikke vises, er det ofte en feil, noen som ringer fra utlandet, legen min, noen som pga jobben sin må ha hemmelig nummer osv.

Men jeg lar uansett ofte telefonen gå rett til svareren, med mindre jeg kjenner nummeret og ønsker å svare på denne akkurat nå. Så kan jeg velge selv når jeg ønsker å snakke i telefonen.

Gjest Elextra
Skrevet

Stort sett tar jeg telefonen, men ikke så sjelden lar jeg telefonen gå til svareren, tenker at dersom vedkommende virkelig har noe på hjertet vil h*n legge igjen beskjed, og jeg kan ringe tilbake.

Skrevet

Jeg tar ikke telefonen når der setår nn, eller nummer på 2 og 3, som jeg vet av erfaring er selgere/gallupp.

Gjest noen må ha det
Skrevet

Jeg har hemmelig nummer pga jobben min (har klienter som kan (og tildels) har misbrukt nummeret.

Jeg irriterer meg derfor over folk som ikke tar telefonen når det er ukjent nummer.

Det er jo ikke så mange år siden at numre ALDRI ble vist når man ringte noen.

Skrevet

Jeg har erfart at det kan være noen med et intern-nr som ringer hvis det står ukjent nr. Har ofte latt være å ta tlf når det står ukjent nr. men et par ganger har jeg funnet ut at det vært noe viktig vedr jobb, så derfor har jeg begynt å alltid ta den. Får heller bare legge på igjen hvis det er salg.

Skrevet

Jeg har et par kjente med hemmelig nummer, så stort sett svarer jeg. Derimot hender det jeg _ikke_ svarer når nummeret vises.... ;)

Skrevet

Jeg har hemmelig nummer fordi en eks trakasserte meg. Noen bekjente må jeg først sende en melding til før de svarer. Ringer jeg så står det skjult id. Sender jeg en sms så står nummeret.

Jeg svarer alt fra dagsform på skjult nummer. Det er ikke var tlf. selgere som ringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...