Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt magekramper siden fredag. Får ikke gjort noe annet enn å sitte stille. Dersom jeg gjør noe hvor jeg bruker magemusklene, så knyter det seg.

Hadde skikkelig diare fredag kveld, og stoppet dem med Idoform og Imodium.

Orker nesten ikke å spise (Ja, ja, enkel måte å gå ned i vekt da:-)

Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre/hva dette kan være?

Jeg har nylig vært i utlandet, så jeg har jo tenkt tanken med at det kan være noe jeg har dratt med meg hjem.

trampetroll
Skrevet

'' Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre''

Gå til legen og få sjekket det, kanskje?

Skrevet

Matforgiftet ?

Har tenkt tanken, men det er jo litt merkelig at det kommer flere dager etter at jeg kom hjem. Vet du om det er noe å gjøre med matforgiftning?

Skrevet

'' Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre''

Gå til legen og få sjekket det, kanskje?

Må jo gå dit dersom det ikke gir seg. Men det hadde jo vært greit med noen gode råd her som kanskje kunne løse problemet:-)

Gjest Matforgiftning ?
Skrevet

Har tenkt tanken, men det er jo litt merkelig at det kommer flere dager etter at jeg kom hjem. Vet du om det er noe å gjøre med matforgiftning?

du må iallefall til legen å få sjekket først og fremst ... så vet nok legen hvordan du skal forholde deg til det.

Skrevet

du må iallefall til legen å få sjekket først og fremst ... så vet nok legen hvordan du skal forholde deg til det.

Ja, jeg får nok ringe legen i morgen. Så får vi se hva som skjer.

Skrevet

Noen typer matforgiftning kommer flere dager etter at man spiste maten. Typisk er vel bakterier, som salmonella og e-coli og andre bakterier. Den akutte matforgiftningen, som kommer samme kveld, skyldes vel giftstoffene som bakteriene lager. Sånn har jeg forstått det, i hvert fall.

Idoform er bare bra. Imodium stopper vel opp systemet, slik at det KAN ta lenger tid før uhumskhetene kommer seg ut...

God bedring!

Skrevet

Noen typer matforgiftning kommer flere dager etter at man spiste maten. Typisk er vel bakterier, som salmonella og e-coli og andre bakterier. Den akutte matforgiftningen, som kommer samme kveld, skyldes vel giftstoffene som bakteriene lager. Sånn har jeg forstått det, i hvert fall.

Idoform er bare bra. Imodium stopper vel opp systemet, slik at det KAN ta lenger tid før uhumskhetene kommer seg ut...

God bedring!

Vet du om det er noe som kan gjøres med saken?

Skrevet

Hvis det er matforgiftning:

Slappe av og spise sykemat (Idoform, tørre kjeks, cola, eplejuice med farris, revet eple, IKKE melk osv.)

Legen kan evt. analysere en avføringsprøve, og gi deg antibiotika eller noe. Men jeg tror det tar dagevis å analysere en bakterieprøve... Jeg ville kanskje ventet en dag eller to, for å se om det ble bedre. Avhengig av hvor dårlig du er, selvsagt.. Kanskje en telefon til fastlegen?

Skrevet

Prøv å massere det midterste området under foten /føttene dine. (under svaien), det er fotsone området for tarmer.... Men det høres nesten ut som en maveinfeksjon? Følg med på svart avføring kanskje? Aller best er et legebesøk.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg tenker bakterie eller parasitt, siden du sier du har vært i utlandet. Kom deg til legen, mye lettere å bli kvitt sånt jo fortere behandlingen starter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...