Gå til innhold

Forslag til reisemål!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Vi er to jenter på 27 og 29 år, som skal på tur uten barn.

Vi skal reise 3. uken i juli, til et sted med sol & bade-muligheter, mulighet for å spise ute uten å ruinere seg, noen utesteder, og litt shopping kanskje.

I utgangspunktet er det ikke noe kulturelt mål med denne turen, vi skal late oss og bli brune! Og drikke vin... Og bli flørtet med av kjekke menn...

Så, kanskje ikke barnefamilieresortene....

Pris er ikke SÅ viktig, men litt viktig, ikke reisetid heller.

Forslag anyone?

Gjest slappe av
Skrevet

Hadde tatt meg en sydentur jeg da :)

Samme hvor, bare funnet et flott hotell på reiseselskapssidene på nettet, hovedgrunnen min hadde vært sol og varme, bare kos.

Mannfolk til noen flørtekvelder finner dere garantert overalt ;).

Persille1365381127
Skrevet

Hadde tatt meg en sydentur jeg da :)

Samme hvor, bare funnet et flott hotell på reiseselskapssidene på nettet, hovedgrunnen min hadde vært sol og varme, bare kos.

Mannfolk til noen flørtekvelder finner dere garantert overalt ;).

Jada - men hvor??

Det er jo et hav av reisemål å velge i....

Persille1365381127
Skrevet

Italia. Både med og uten barn. :)

Men hvor i Italia? :)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har overhode ikke noe forslag til reisemål, men bare MÅ uttrykke min dypeste misunnelse. Sukk, så utrolig deilig det høres ut!

Siden flørting ikke hadde vært noe poeng for meg (det har noe med høyre ringfinger å gjøre), så hadde jeg bare gått inn, vilt og uhemmet, og sjekket solforholdene på et par-tre plasser som passer økonomien - og bestilt tur.

Sukk - og dobbeltsukk - ren misunnelse herfra...

;-)

mariaflyfly
Skrevet

Men hvor i Italia? :)

Follonica. Nydelig by ved sjøen, fly billig med Norwegian til Pisa. Og ta dere en dag eller to i Firenze siden dere ikke har unger med på turen. :)

Gjest slappe av
Skrevet

Jada - men hvor??

Det er jo et hav av reisemål å velge i....

Kypros, Kreta, Side (Tyrkia), Gran Canaria osv osv, jeg har min smak og dere deres :), så noe mer spesifisert må dere neste lete dere til selv.

Persille1365381127
Skrevet

Kypros, Kreta, Side (Tyrkia), Gran Canaria osv osv, jeg har min smak og dere deres :), så noe mer spesifisert må dere neste lete dere til selv.

Men det er jo nettopp det som er poenget, jeg vil vite hvor andre har hatt det bra - fordi jeg synes det er vanskelig å velge sted selv :)

Men takk likevel!

Persille1365381127
Skrevet

Follonica. Nydelig by ved sjøen, fly billig med Norwegian til Pisa. Og ta dere en dag eller to i Firenze siden dere ikke har unger med på turen. :)

Takk for tips :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har overhode ikke noe forslag til reisemål, men bare MÅ uttrykke min dypeste misunnelse. Sukk, så utrolig deilig det høres ut!

Siden flørting ikke hadde vært noe poeng for meg (det har noe med høyre ringfinger å gjøre), så hadde jeg bare gått inn, vilt og uhemmet, og sjekket solforholdene på et par-tre plasser som passer økonomien - og bestilt tur.

Sukk - og dobbeltsukk - ren misunnelse herfra...

;-)

Flørtingen er ikke avgjørende da :)

Solen, bademulighetene, og spisesteder derimot...

Lurer på om jeg skal ty til din taktikk....

Gjest ViViola
Skrevet

Flørtingen er ikke avgjørende da :)

Solen, bademulighetene, og spisesteder derimot...

Lurer på om jeg skal ty til din taktikk....

Høh, man skal ikke undervurdere flørtingens betydning når man er singel! :-)

Ønsker dere uansett goooood tur!

Persille1365381127
Skrevet

Høh, man skal ikke undervurdere flørtingens betydning når man er singel! :-)

Ønsker dere uansett goooood tur!

Nei nei, men det gjør vi jo forsåvidt like godt her hjemme :)

Og etter en hel sesong med afterski nesten hver helg, så har vi ikke akkurat lidd noen nød på det punktet....

Gjest ViViola
Skrevet

Nei nei, men det gjør vi jo forsåvidt like godt her hjemme :)

Og etter en hel sesong med afterski nesten hver helg, så har vi ikke akkurat lidd noen nød på det punktet....

He-he, klart det går her hjemme også, men guuuud så deilig med litt ferieflørt også! Jeg kan jo minnes det - såvidt - selv om jeg er steingammal. He-he.

Afterski er sikkert gøy, men siden jeg ikke nærmet meg slike anlegg før jeg ble så gammel at jeg også fikk med ungene, så har jeg ingen erfaringer. Dessverre - eller heldigvis? :-)

La tilfeldighetene råde ved valg av feriemål, la humla suse og lev livet - det blir helt sikkert ei herlig uke uansett hva dere måtte finne på!

Skrevet

Takk! :)

Må også tipse om et sted til: Nice, eventuelt et annet sted langs Rivieraen.

Ulempen med Nice er at det ikke har verdens fineste strand - bare rullesteiner, og derfor ikke barnevennlig, men kan jo passe fint for to møer på tur;-) Men det er kult med en by, da, og så er det ekstremt korte avstander til andre steder langs Rivieraen, som f eks Monaco, Villefranche, Eze, Cannes, Grasse og hva de heter for noe alle sammen. Med leiebil kommer man fort og enkelt rundt.

Og ikke minst: Klimaet er mye mer behagelig der i juli enn i Hellas, Tyrkia etc. Jeg makter ikke 35 varmegrader - i Nice har jeg stort sett opplevd at det ligger på 28-29 grader i skyggen, kanskje noen få dager såvidt over 30.

Det finnes mange rimelige flyreiser dit, og reisetiden er overkommelig.

Persille1365381127
Skrevet

Må også tipse om et sted til: Nice, eventuelt et annet sted langs Rivieraen.

Ulempen med Nice er at det ikke har verdens fineste strand - bare rullesteiner, og derfor ikke barnevennlig, men kan jo passe fint for to møer på tur;-) Men det er kult med en by, da, og så er det ekstremt korte avstander til andre steder langs Rivieraen, som f eks Monaco, Villefranche, Eze, Cannes, Grasse og hva de heter for noe alle sammen. Med leiebil kommer man fort og enkelt rundt.

Og ikke minst: Klimaet er mye mer behagelig der i juli enn i Hellas, Tyrkia etc. Jeg makter ikke 35 varmegrader - i Nice har jeg stort sett opplevd at det ligger på 28-29 grader i skyggen, kanskje noen få dager såvidt over 30.

Det finnes mange rimelige flyreiser dit, og reisetiden er overkommelig.

Og så kjenner jeg noen med en leilighet i Nice... Dette åpner jo for muligheter :)

Persille1365381127
Skrevet

He-he, klart det går her hjemme også, men guuuud så deilig med litt ferieflørt også! Jeg kan jo minnes det - såvidt - selv om jeg er steingammal. He-he.

Afterski er sikkert gøy, men siden jeg ikke nærmet meg slike anlegg før jeg ble så gammel at jeg også fikk med ungene, så har jeg ingen erfaringer. Dessverre - eller heldigvis? :-)

La tilfeldighetene råde ved valg av feriemål, la humla suse og lev livet - det blir helt sikkert ei herlig uke uansett hva dere måtte finne på!

Jepp - det er planen vår også, vi skal gjøre ingenting og bare kose oss! :)

Heh, afterski uten barn er verdt å få med seg, uansett alder ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...