Gå til innhold

Forslag til reisemål!

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Er veldig glad i den franske Rivieraen, så den ville stått høyt i kurs hos meg, særlig når det gjelder mat, kultur/arkitektur, språk og landskap.

Men om party, sol og bad er viktig ville jeg kanskje valgt en gresk øy. Men velg den litt med omhu for å unngå både de typiske familiestedene og tenåringsstedene.

Gjest Elextra
Skrevet

Er veldig glad i den franske Rivieraen, så den ville stått høyt i kurs hos meg, særlig når det gjelder mat, kultur/arkitektur, språk og landskap.

Men om party, sol og bad er viktig ville jeg kanskje valgt en gresk øy. Men velg den litt med omhu for å unngå både de typiske familiestedene og tenåringsstedene.

Når vi først er inne på Rivieraen vil jeg kanskje spesielt anbefale Antibes, VilleFranche og selvfølgelig St. Tropez - som er lant bedre enn sitt (jet-set) rykte!

Skrevet

Da ville jeg reist til Hvar i Krotia. Det er det flotteste stedet jeg har vært. Varmt, billig vin, billig mat, kule utesteder og riviera-stemning. :-) Ta fly til split og båt til Hvar.

Skrevet

Men hvor i Italia? :)

Sicilia. Om du ikke har vært der, så har du gått glipp av noe.

Persille1365381127
Skrevet

Da ville jeg reist til Hvar i Krotia. Det er det flotteste stedet jeg har vært. Varmt, billig vin, billig mat, kule utesteder og riviera-stemning. :-) Ta fly til split og båt til Hvar.

Hørtes spennende ut - takk :)

Skrevet

Jeg var på en tilsvarende venninnetur for noen år siden, og vi endte i Nice. Det var riktignok i oktober, men det var 22 grader i sjøen... Det var en utrolig fin tur, vi badet, solte oss, drakk alt for mye vin, spiste god mat og hadde det knallfint.

Nice er både storby og badeby, riktignok med rullesteinstrand, men allikevel, det er en temmelig sjelden kombinasjon. Det er kort med toget til nabobyene, vi var i Cannes, Monaco og Menton, alt innen ~30 minutters togtur. Både Cannes og Menton har sandstrand. Monaco er et snodig sted :)

Og så har selvfølgelig morsan helt rett når det gjelder Korsika, der er det helt nydelig. Sjekk http://www.langleytravel.com/ Ile Rousse har fin strand og er en liten, men koselig by. Jeg pleier å bo på østkysten, men det er fordi vi låner leilighet gratis.

Om jeg skulle reisst på pakketur vill jeg sannsynligvis valgt en litt rolig gresk øy, Naxos eller Chios? De står på lista her. Men da bør ikke shoppingen være viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...